Εικονικές εργασίες
Σε έγγραφό τους με ημερομηνία 21 Μαρτίου 2011, τα μελετητικά γραφεία αποκαλύπτουν ότι στον ανάδοχο του έργου -ΑΚΤΩΡ- καταβλήθηκαν 37 εκατ. ευρώ για εργασίες που δεν είχε κάνει, τις οποίες όμως οι αρμόδιοι της ΕΡΓΟΣΕ βεβαίωσαν και μέτρησαν! Η ΕΡΓΟΣΕ πλήρωσε για τις εικονικές εργασίες, καθώς το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και κατά 50% από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Εμφάνισε λοιπόν απορροφητικότητα κοινοτικών κονδυλίων, άρα πρόοδο «μελλοντικών» έργων, η ΑΚΤΩΡ έφτιαξε τα αποτελέσματά της και το μελετητικό γραφείο ετέθη στο περιθώριο, προφανώς ως ανεπιθύμητο, επειδή εκτός των άλλων βρήκε και σωρεία παραβιάσεων της εργοληπτικής σύμβασης. Το έγγραφο αυτό εκτός της ΕΡΓΟΣΕ (στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο και στα μέλη του Δ.Σ.) κοινοποιήθηκε στους μέχρι πρότινος υπουργούς Υποδομών Δ. Ρέππα, Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, στον υφυπουργό Σπύρο Βούγια, στο γενικό γραμματέα Μεταφορών Θ. Τσιόκα και στο γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή. Σε αυτό αποκαλύπτεται ότι από τις αρχές του 2010 είχαν εγγράφως κατατεθεί στον επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ι. Πετρόπουλο «ανωμαλίες κατά την μέχρι τότε εκτέλεση της σήραγγας» όπως:
- «Υπερπιστοποιήσεις, δηλαδή πιστοποιήσεις εργασιών που δεν είχαν γίνει, ύψους 20.000.000 ευρώ!
- Προπιστοποιήσεις, δηλαδή πιστοποιήσεις εργασιών που είχαν γίνει, αλλά δεν ήταν συμβατικά ώριμες να πιστοποιηθούν ύψους 17.000.000 ευρώ!» Μ' ένα λόγο, λεφτά υπάρχουν στο ταμείο της «Ψωροκώσταινας». Για τους εθνικούς εργολάβους, ανάμεικτα με κοινοτικά κονδύλια. Μηχανισμός βεβαίωσης μελλοντικών εργασιών υπάρχει. Πρόθυμοι υπηρεσιακοί υπάρχουν και πολιτικοί προϊστάμενοι της ΕΡΓΟΣΕ που δεν έχουν ακόμα καλέσει τον Εισαγγελέα υπάρχουν.
Η ιστορία
Για την ιστορία, το έργο της μεγάλης σήραγγας της Οθρυος ανετέθη στην ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ τον Απρίλιο του 2007 με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ και με έκπτωση 35%, κάτι που προσδιόρισε τη δαπάνη κατασκευής στα 210 εκατ. ευρώ. Στη σύμβαση ορίζεται η 24/4/2011 ως προθεσμία περαίωσης του έργου και η 21/8/2012 ως η οριακή προθεσμία, όμως μέχρι στιγμής έχει εκτελεστεί μόνο το 40% το έργου της σήραγγας. Το έργο έχει μέλλον, όπως φαίνεται, και έπονται οι συμπληρωματικές συμβάσεις. Αλλωστε τα τούνελ είναι η χαρά των εργολάβων. Και το τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, κόστους 1,5 δισ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται, ενώ προβλέπεται (επί χάρτου) να περαιωθεί στο τέλος του 2015.
Αριστέα Μπουγάτσου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου