23 Οκτ 2010

Η μάχη του Μαραθώνα 490 π.Χ.

Ξαναγεννήθηκα

Η Εθνικιστική Εργατική Δημοκρατία

Ο Έρνστ Γιούνκερ ήταν Γερμανός συγγραφέας. Γεννήθηκε στη Χαϊδελβέργη στις 29/3/1895 και πέθανε στις 17/2/1998. Aποτέλεσε δε μία από τις κεντρικές μορφές του ρεύματος που έμεινε γνωστό ως Συντηρητική Επανάσταση. Κατά τη διάρκεια του Α’ ΠΠ υπηρέτησε στον Αυτοκρατορικό Γερμανικό Στρατό και για τη δράση του παρασημοφορήθηκε με τον Σιδηρού Σταυρό Α’ Τάξεως καθώς και με το παράσημο Pour Le Merite που αποτελούσε την ανώτατη τιμητική διάκριση στον τότε Γερμανικό Στρατό. Το 1923 απολύθηκε από τη Reichswehr ως υπολοχαγός και σπούδασε θαλάσσια βιολογία, βοτανολογία και φιλοσοφία. Κατά τη διάρκεια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, την οποία επέκρινε για την αστάθειά της και την αδυναμία της,αρθρογράφησε σε διάφορα εθνικιστικά έντυπα προπαγανδίζοντας την ανάγκη για έναν επαναστατικό και ριζοσπαστικό εθνικισμό. Επίσης διατηρούσε επαφές με διάφορες ομάδες όπως με την ένωση βετεράνων Stahlhelm και τους Εθνικομπολσεβίκους του Έρνστ Νίκις. Στο βιβλίο του «In Stahlgewittern» (1924) περιγράφει τις εμπειρίες του από τον πόλεμο και στο «Der Arbeiter» (1932) αναλύει τις απόψεις του για μια πλήρως κινητοποιημένη κοινωνία που θα καθοδηγείται από πολεμιστές - εργάτες - διανοούμενους. Κατά τον Β’ ΠΠ υπηρέτησε στην Wehrmacht απ’ όπου απολύθηκε το 1944 μετά την απόπειρα δολοφονίας κατά του Α. Χίτλερ. Στην μεταπολεμική Γερμανία αντιμετώπισε απαγορεύσεις από τις Βρετανικές Δυνάμεις Κατοχής,, καθώς και εχθρότητα από κομμάτι της γερμανικής διανόησης, λόγω της εθνικιστικής του σκέψης και δράσης και θεωρήθηκε αντιδραστικός και μιλιταριστής. Υπήρξε ένας από τους προδρόμους του μαγικού ρεαλισμού και συνεισέφερε την έννοια του «Κυρίαρχου Ατόμου».

Τα βυθισμένα έλατα της λίμνης Kaindy


Η λίμνη Kaindy βρίσκεται στο νότιο μέρος του Καζακστάν, σε υψόμετρο δύο χιλιομέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η επιφάνειά της έχει μήκος περίπου 400 μέτρα, ενώ το βάθος της σε κάποια σημεία φτάνει τα 30 μέτρα. Σχηματίστηκε πριν από έναν αιώνα, όταν ένας σεισμός στην περιοχή προκάλεσε μεγάλες κατολισθήσεις βράχων που δημιούργησαν ένα φυσικό φράγμα στο δρόμο ενός ποταμού. Τα νερά του ποταμού γέμισαν τη λεκάνη που σχηματίστηκε, δημιουργώντας τη λίμνη Kaindy. Τα έλατα που βρισκόταν στην περιοχή πριν τη δημιουργία της λίμνης, είναι τώρα κάτω από την επιφάνειά της. Επειδή η λίμνη είναι σχετικά πρόσφατη, τα δέντρα δεν έχουν σαπίσει ακόμα και οι κορμοί των πιο ψηλών από αυτά υψώνονται πάνω από το νερό, δημιουργώντας ένα μοναδικό τοπίο, το οποίο έλκει πολλούς τουρίστες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αλλά ακόμα και κατά τους πιο κρύους μήνες του χειμώνα, η περίεργη αυτή λίμνη αποτελεί πόλο έλξης για κάποιους τολμηρούς τουρίστες. Οι «δύτες των πάγων» όπως αποκαλούνται, βουτάνε στη Kaindy για να θαυμάσουν τους βυθισμένους κορμούς κάτω από την παγωμένη επιφάνειά της.

Λέιζερ κατά της πρεσβυωπίας

Τρεις πρωτοποριακές τεχνικές λέιζερ που παρουσιάστηκαν στο Σικάγο υπόσχονται όραση «αετού» και μετά τα 50 Θεραπείες με λέιζερ υπόσχονται… όραση «αετού» σε άτομα 50 ετών και άνω τα οποία συχνά εμφανίζουν πρεσβυωπία και σήμερα χρειάζονται ειδικά γυαλιά προκειμένου να κάνουν απλά πράγματα όπως το να διαβάσουν ένα βιβλίο ή μια εφημερίδα. Η νέα hi-tech εποχή στη διόρθωση της πρεσβυωπίας παρουσιάστηκε στο Σικάγο κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας, οι εργασίες του οποίου ολοκληρώθηκαν χθες. Και είναι σημαντικό ότι μεταξύ των πρωτεργατών αυτής της νέας εποχής είναι και έλληνες ειδικοί της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης με επικεφαλής τον καθηγητή Οφθαλμολογίας και πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Ι. Παλλήκαρη. Ως σήμερα οι τεχνικές λέιζερ ήταν ευρέως χρησιμοποιούμενες στην αντιμετώπιση της μυωπίας, ωστόσο τώρα φαίνεται ότι μπορούν να σημάνουν μελλοντικά το τέλος των γυαλιών και στην πρεσβυωπία. Τρεις διαφορετικές μελέτες που παρουσιάστηκαν στο Σικάγο, μεταξύ των οποίων και μία με κρητική υπογραφή, δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η τομή για την τοποθέτηση των φακών γίνεται με εξελιγμένο λέιζερ μεγάλης ακρίβειας. «Οι φακοί αυτοί μοιάζουν με ένα πολύ μικρό λέπι ψαριού και είναι πλήρως συμβατοί με τον οργανισμό, όπως δείχνουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία μας» τονίζει ο καθηγητής. Σύμφωνα με την ανακοίνωση των ειδικών από την Κρήτη, έναν χρόνο μετά την τοποθέτηση των φακών στους ασθενείς το 99% δήλωσε ικανοποιημένο με την όρασή του ενώ το 69% ανέφερε ότι έχει «τέλεια» όραση. Το 92% των συμμετεχόντων… πέταξε τα γυαλιά της πρεσβυωπίας.

Οι επαναστάτες ζητάνε την φύλαξη της αστυνομίας

Γιαούρτωμα Αλαβάνου στον Άγιο Παντελεήμονα

22 Οκτ 2010

Καλό Σαββατοκύριακο









ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΣΤΗΘΟΣ ΜΑΡΜΑΡΟ

Έβαλαν ΦΠΑ στους αγρότες των λαϊκών

Δόθηκε στη δημοσιότητα η απόφαση του ΥΠΟΙΚ με τις λεπτομέρειες για την επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος, για πωλήσεις που υπάγονται στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ. Σύμφωνα με τα όσα γίνονται γνωστά, η απόδοση και η επιστροφή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, για αγρότες του ειδικού καθεστώτος οι οποίοι πωλούν προϊόντα παραγωγής τους από δικό τους κατάστημα ή από λαϊκές αγορές ή τα εξάγουν ή τα παραδίδουν σε άλλο κράτος, θα γίνεται δια συμψηφισμού με το φόρο εκροών που προκύπτει για κάθε φορολογική περίοδο. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, στην περίπτωση που προκύπτει πιστωτικό υπόλοιπο, αυτό επιστρέφεται. Παράλληλα γίνεται γνωστό ότι το τιμολόγιο (ειδικό στοιχείο) θα εκδίδεται θεωρημένο για κάθε παράδοση. Επίσης στη περίπτωση που έχουν εκδοθεί Δελτία Αποστολής, μπορεί να εκδίδεται ανά εβδομάδα, δεκαήμερο, δεκαπενθήμερο, ή μήνα, για τις παραδόσεις που πραγματοποιήθηκαν εντός των χρονικών αυτών διαστημάτων. Στην περίπτωση που το εν λόγω στοιχείο εκδίδεται κάθε μήνα, μπορεί να εκδίδεται μέχρι την 15η ημέρα του επόμενου μήνα με ημερομηνία έκδοσης την τελευταία ημέρα του προηγούμενου. Η αρίθμηση του ειδικού στοιχείου είναι αύξουσα προοδευτική τουλάχιστον ανά έτος. Για τις επιστρεφόμενες ποσότητες αγροτικών προϊόντων στην αγροτική εκμετάλλευση, στην περίπτωση που το ειδικό στοιχείο εκδίδεται για κάθε παράδοση, εκδίδεται ειδικό στοιχείο με αρνητικό πρόσημο.

Έπιασαν πάτο οι εξαγωγές μας στις ΗΠΑ

Τις χαμένες ευκαιρίες για εξαγωγές υψηλής προστιθέμενης αξίας προς τις ΗΠΑ και την έλλειψη σύγχρονων πρακτικών προώθησης-προβολής, καταγράφει πιλοτική έρευνα της αμερικανικής αγοράς που διεξήγαγε για λογαριασμό του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ), η εταιρεία Kairos Consumers, επικεντρώνοντας σε 4 παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, όπως η φέτα, το κρασί, οι ελιές και το ελαιόλαδο. Σύμφωνα με την έρευνα, αμερικανικές εταιρείες αποσπούν σημαντικά μερίδια στη δυναμική αγορά της φέτας, εκμεταλλευόμενες μάλιστα ελληνοκεντρικά στοιχεία στην προώθηση - προβολή, ενώ παράλληλα, οι Αμερικανοί καταναλωτές δείχνουν να μην γνωρίζουν το ελληνικό κρασί. Θετικές είναι οι προοπτικές για τις ελιές και το ελαιόλαδο, όπου σημειώνεται ταύτιση ελληνικής προέλευσης και ποιότητας του προϊόντος, αλλά ωστόσο, σημειώνεται σημαντική απώλεια προστιθέμενης αξίας, εξαιτίας του αναποτελεσματικού σε πολλές περιπτώσεις marketing. Στόχος της έρευνας ήταν να διακριβώσει το βαθμό διείσδυσης και αναγνωρισιμότητας των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων σε μία σημαντική αγορά-στόχο, όπως οι ΗΠΑ και παράλληλα να καταγράψει καταναλωτικές τάσεις και αποτελεσματικές πρακτικές προώθησης προβολής τους, με βάση τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των Αμερικανών καταναλωτών.
Όπως προκύπτει από την έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό του ΠΣΕ, η αμερικανική εταιρεία με έδρα το Σικάγο, οι Αμερικανοί καταναλωτές δε δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην προέλευση των προϊόντων που καταναλώνουν, αλλά επίσης αδυνατούν να συνδέσουν την Ελλάδα, με συγκεκριμένα προϊόντα. Αντίθετα, συνδέουν την Ιταλία με τα ζυμαρικά και το ελαιόλαδο, τη Γαλλία με τα τυριά και τα κρασιά και την Ισπανία με τα αλλαντικά-κρεατικά και το ελαιόλαδο. Μόλις 1 στους 100 ερωτηθέντες -σε αυθόρμητη απάντηση- συνέδεσε την Ελλάδα με ένα συγκεκριμένο προϊόν (ελαιόλαδο).

Αντίθετα, μιλώντας για τη χώρα μας, οι περισσότεροι καταναλωτές αναφέρθηκαν στην ιστορία/αρχαία μνημεία, εστιατόρια και φαγητό, ομορφιά. Στα αρνητικά στοιχεία της έρευνας η ισχυρή σύνδεση της Ελλάδας ως χώρα με την έννοια «κρίση/οικονομία». Το 38% των ερωτηθέντων δεν εκφράζει σαφή γνώμη για την Ελλάδα, ενώ το 36% αναφέρει ότι η γνώμη του παραμένει θετική παρά την οικονομική κρίση. Το 20% εκτιμά ότι ενισχύθηκε η θετική του άποψη για την Ελλάδα και το 4% ότι πλέον έχει πιο αρνητική εικόνα για τη χώρα.
Εστιάζοντας στα προϊόντα της έρευνας και στην ερώτηση «όταν σκέφτομαι κάποιο Made In Greece προϊόν», με επιλογή μεταξύ των προϊόντων της έρευνας, το 60% απάντησε τη Φέτα, το 52% ελαιόλαδο, 39% τις ελιές, το 23% το κρασί και το 18% το γιαούρτι. Αντίθετα, στην ερώτηση «σκεφτείτε αυθόρμητα 3 προϊόντα και προσθέστε τη λεζάντα Made In Greece», οι απαντήσεις ήταν ποικίλες, καθώς αναφέρθηκαν: «ο γύρος, το ούζο, το χταπόδι, οι ελιές, η φέτα, τα αμπελόφυλλα, το ελαιόλαδο, το τζατζίκι, αλλά και το orzo (κριθαράκι), ο μπακλαβάς, η πίτα (για γύρο), το κασέρι και το χούμους». Χαρακτηριστική είναι απάντηση ενός καταναλωτή: «Ελιές, Ελαιόλαδο, Φέτα, Γιαούρτι. Συνεπώς τρόφιμα. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο άλλο προϊόν που να παράγεται στην Ελλάδα πέρα από τρόφιμα».Σε ότι αφορά το branding των ελληνικών τροφίμων στις ΗΠΑ. Το 26% των καταναλωτών δήλωσε ότι «δεν έχω αγοράσει κάποιο προϊόν που ξέρω ότι είναι ελληνικό», ενώ πολύ υψηλά στη σχετική λίστα είναι προϊόντα αμερικανικών εταιρειών (Athenos, Oikos, Chobani). Εξαίρεση αποτελεί το γιαούρτι ΦΑΓΕ, με αναγνωρισιμότητα στο 11% του κοινού και η Μπύρα Mythos (3%). Ως ελληνικά προϊόντα αναφέρονται το ελαιόλαδο, η φέτα, οι ελιές Καλαμών, ο γύρος, το κριθαράκι και το ούζο, αλλά δεν συνδέονται με κάποιο συγκεκριμένο brand. Σε ότι αφορά τη γενικότερη εξοικείωση των Αμερικανών καταναλωτών με τα Ελληνικά προϊόντα, το 42% των Αμερικανών καταναλωτών αναφέρει ότι «δεν έχω δει ή δεν είμαι σίγουρος αν έχω δει» κάποια από αυτά στα ράφια των αμερικανικών καταστημάτων. Σε αυτούς που απάντησαν θετικά, το 39% αναγνώρισε την ελληνική φέτα, το 37% τις ελληνικές ελιές, το 28% το ελληνικό ελαιόλαδο και μόλις το 11% το ελληνικό κρασί. Σε περίπτωση που έβρισκαν ελληνικά προϊόντα στα ράφια λιανικής πώλησης των ΗΠΑ, οι καταναλωτές σε ποσοστό 45% δήλωσαν ότι πολύ πιθανόν θα αγόραζαν Ελληνικό Ελαιόλαδο, με τις Ελιές και τη Φέτα να ακολουθούν με ποσοστό 40% και 38% αντίστοιχα. Ελληνικό κρασί θα αγόραζε μόλις το 14% των καταναλωτών, ενώ το 27% των ερωτηθέντων εμφανίζονται από διστακτικοί ως αρνητικοί να αγοράσουν κάποιο ελληνικό προϊόν. Γενικά, οι Αμερικανοί καταναλωτές δεν δίνουν βαρύνουσα σημασία στη χώρα προέλευσης των προϊόντων που καταναλώνουν με κάποιες εξαιρέσεις (κρασιά, τυροκομικά κ.α.). Αντίθετα, ενδιαφέρονται σε μεγάλο βαθμό για τη διατροφική αξία των τροφίμων, την ενσωμάτωσή τους στα διατροφικά τους πρότυπα (σνακ, ευκολία παρασκευής, επεξήγηση τρόπων παρασκευής στη συσκευασία) και την ευκολία-εγγύτητα πρόσβασής τους σε αυτά (διαθεσιμότητα από διαφορετικά δίκτυα διανομής). Ορισμένοι ερωτηθέντες αναφέρθηκαν στο ζήτημα τόπου παραγωγής, ειδικά για προϊόντα με κοντινή ημερομηνία λήξης. Για παράδειγμα, μπορεί να συνδυάζουν το γιαούρτι με την Ελλάδα, αλλά αντιλαμβάνονται ότι το γιαούρτι που καταναλώνουν στις ΗΠΑ μπορεί και να μην παρασκευάζεται στην Ελλάδα. Ανάλογη είναι και η κατάσταση με τη φέτα.