25 Απρ 2011

Ελεύθεροι οι βιαστές στην Ελλάδα

Παλιός γνώριμος των διωκτικών αρχών ήταν ο 37χρονος σάτυρος που ήθελε να ξεσπάσει τις αρρωστημένες…ορέξεις του σε ένα 15χρονο κορίτσι, αλλά για…καλή τύχη της ανήλικης, αυτή η φορά, ήταν η πρώτη και η τελευταία! Ο 37χρονος αλλοδαπός συνελήφθη, το απόγευμα του Μ. Σαββάτου , στο Ρέθυμνο, από Αστυνομικούς της οικείας Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας, καθώς νωρίτερα, η ανήλικη τον κατήγγειλε ότι, εκμεταλλεύτηκε την απουσία των γονιών της, μπήκε στο σπίτι της και αποπειράθηκε να τη βιάσει… Το ανήλικο κορίτσι αντέδρασε σθεναρά και καλώντας σε βοήθεια, έγινε αντιληπτή από τους γείτονες, γεγονός που ανάγκασε τον δράστη να τραπεί σε φυγή. Ο 37χρονος αλλοδαπός συνελήφθη ενώ από την αστυνομική έρευνα, προέκυψε ότι είχε προφυλακιστεί για το αδίκημα του βιασμού σε βάρος άλλης μιας γυναίκας και πριν από περίπου ένα χρόνο ενώ αποφυλακίστηκε με περιοριστικούς όρους. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΈΝΟ ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΑΝΤΙΡΔΡΟΥΝ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΟΙ ΒΙΑΣΤΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΔΕN ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΦΑΝΕΙ (ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΡΑΓΕ;) ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ... ΕΤΣΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΑΣΤΕΙΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΑΝ ΧΡΩΣΤΑΣ ΕΝΑ ΕΥΡΩ (ΕΝΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ) ΝΑ ΠΑΣ ΦΥΛΑΚΗ ΕΝΩ ΑΝ ΒΙΑΖΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Κίνα: Μεταλλαγμένα τέρατα αγελάδες παράγουν ανθρώπινο γάλα

Γενετικά μεταλλαγμένες αγελάδες, οι οποίες παράγουν γάλα που θα έχει θρεπτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες παρόμοιες με το ανθρώπινο μητρικό γάλα, υποστηρίζουν ότι δημιούργησαν επιστήμονες από την Κίνα. Οι ερευνητές των Εργαστηρίων Αγροβιοτεχνολογίας του Αγροτικού Πανεπιστημίου της Κίνας, με επικεφαλής τον καθηγητή Νιγκ Λι, σε συνεργασία με επιστήμονες της εταιρίας βιοτεχνολογίας GenProtein του Πεκίνου, που παρουσίασαν τη σχετική επιστημονική εργασία στο περιοδικό PLoS ONE, στην προσπάθειά τους να κάνουν πιο θρεπτικό το αγελαδινό γάλα, εισήγαγαν με επιτυχία ανθρώπινα γονίδια σε 300 αγελάδες, οι οποίες στη συνέχεια παρήγαγαν «ανθρώπινο» γάλα. Οι Κινέζοι ερευνητές χρησιμοποίησαν τεχνικές κλωνοποίησης για να εισάγουν τα ανθρώπινα γονίδια στο DNA των αγελάδων ράτσας «Χολστάιν» και στη συνέχεια τα γενετικά τροποποιημένα έμβρυα εμφυτεύτηκαν σε παρένθετες μητέρες αγελάδες. Τελικά, προέκυψαν αγελάδες που παρήγαγαν γάλα, το οποίο περιέχει λυσοζύμη, μια ανθρώπινη πρωτεΐνη με αντιμικροβιακές ιδιότητες, η οποία υπάρχει σε αφθονία στο ανθρώπινο μητρικό γάλα. Επίσης, πάλι μέσω γενετικής τροποποίησης, δημιουργήθηκαν αγελάδες που παρήγαγαν γάλα που περιείχε δύο άλλες ανθρώπινες πρωτεΐνες, την λακτοφερίνη και την άλφα-λακταλβουμίνη. Ακόμα, οι επιστήμονες κατάφεραν να αυξήσουν κατά 20% περίπου την περιεκτικότητα του γάλατος σε λιπαρά. Όλα στο βωμό του κέρδους οι σύντροφοι κομμουνιστές....Η Κίνα έχει αναλάβει πλέον διεθνώς ηγετικό ρόλο στην έρευνα μεταλλαγμένων στον αγροδιατροφικό τομέα, εφαρμόζοντας πιο χαλαρούς κανονισμούς σε σχέση με την Ευρώπη. Να μη ξεχνάμε όμως και το πρόσφατο διατροφικό σκάνδαλο με το γάλα που έστειλε στον άλλο κόσμο αρκετά μωρά ... για να καταλάβουμε τι θα μας περιμένει...

24 Απρ 2011

Γενοκτονίες Αρμενίων, Κούρδων και Ασσυρίων από Τούρκους


ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΟ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΙΚΟ ΛΟΜΠΥ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Γενοκτονία των Ασσυρίων από τους Τούρκους

Συνεχίζεται η αναταραχή στη Συρία

Από τις 15 Μαρτίου που άρχισε το κίνημα αμφισβήτησης της συριακής κυβέρνησης, τουλάχιστον 348 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους από τη βία στη Συρία, σύμφωνα με υπολογισμούς του Γαλλικού Πρακτορείου που στηρίζονται στα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί. Παράλληλα χιλιάδες άνθρωποι αξίωσαν και σήμερα την αποχώρηση του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ κατά τη διάρκεια της κηδείας διαδηλωτών που σκοτώθηκαν από τα πυρά των δυνάμεων ασφαλείας χθες στην πόλη Νάουα, στη νότια Συρία, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες. «Κάτω ο Μπασάρ», φώναζαν οι διαδηλωτές, προσθέτοντας «Φύγε, φύγε. Ο λαός θέλει την ανατροπή του καθεστώτος», σύμφωνα με τους αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι σημείωσαν ότι τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν χθες στη Νάουα, η οποία βρίσκεται 25 χιλιόμετρα βόρεια της Ντεράα.

Έκκληση του Ιράν στο Μπαχρέιν

Το Ιράν επανέλαβε σήμερα την έκκλησή του προς την ηγεσία του Μπαχρέιν «να αναγνωρίσει τα δικαιώματα» του λαού, τονίζοντας ότι «σέβεται την ανεξαρτησία» του μικρού εμιράτου του Κόλπου. «Αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε την ανεξαρτησία και την εδαφική κυριαρχία (του Μπαχρέιν), αλλά πιστεύουμε επίσης ότι ο λαός του Μπαχρέιν έχει το δικαίωμα σε βασικές ελευθερίες», δήλωσε ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αλί Ακμπάρ Σαλεχί στη διάρκεια συνάντησής του με ιρανούς πρεσβευτές στο εξωτερικό. «Η κυβέρνηση του Μπαχρέιν πρέπει ν΄αναγνωρίσει τα νόμιμα δικαιώματα του λαού της πριν να είναι πολύ αργά», πρόσθεσε ο υπουργός αναφερόμενος στις πρόσφατες ταρχές στο εμιράτο αυτό που κυβερνάται από σουνιτική δυναστεία, αλλά ο πληθυσμός του οποίου είναι στην πλειοψηφία του σιίτες. Ο Σαλεχί υπογράμμισε επίσης ότι «δεν υπάρχει καμία δικαιολογία» για την επέμβαση τον Μάρτιο στο Μπαχρέιν δυνάμεων από τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οι οποίες εκλήθησαν για να βοηθήσουν τις αρχές του Μπαχρέιν να θέσουν τέλος στις διαδηλώσεις.

Συνεχίζονται οι συγκρούσεις μεταξύ Ταϊλάνδης και Καμπότζης

Συγκρούσεις ξέσπασαν σήμερα, για τρίτη συνεχή ημέρα, ανάμεσα σε στρατεύματα της Ταϊλάνδης και της Καμπότζης, με πυρά όπλων και εκρήξεις να ακούγονται και από τις δύο πλευρές των συνόρων των δύο χωρών της Ασίας, ανέφεραν αυτόπτες μάρτυρες. Οι συγκρούσεις, από τις οποίες έχουν βρει το θάνατο τουλάχιστον 11 άνθρωποι από την Παρασκευή, άρχισαν στις 09:50 π.μ. (05:50 ώρα Ελλάδας). Αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι χωρικοί έσπευσαν να απομακρυνθούν από την περιοχή όπου σημειώνονται εχθροπραξίες.

Διαδηλώσεις κατά της διαφθοράς στο Μαρόκο

«Θέλουμε περισσότερη ισότητα και λιγότερη διαφθορά», «Όχι στη συσσώρευση πλούτου και εξουσίας», φώναζαν οι διαδηλωτές στην Καζαμπλάνκα, στο βόρειο Μαρόκο, στο κέντρο της οποίας είχαν συγκεντρωθεί σχεδόν 10.000 άνθρωποι. Σε μερικές πόλεις, όπως η Καζαμπλάνκα και η Ταγγέρη, στο βορρά και το Μαρακές, στο νότο, οι διαδηλώσεις άρχισαν στις 14:00 ώρα Ελλάδος. Οι διαδηλώσεις γίνονται κατόπιν αιτήματος του Κινήματος της Νεολαίας της 20ης Φεβρουαρίου, το οποίο ζητεί πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές στο Μαρόκο.

21 Απρ 2011

Έθιμα του Πάσχα

Τα κόκκινα αυγά που σπάμε το μεγάλο σάββατο, το κάψιμο του Ιούδα, οι λαμπαδες που μεταφέρουν το Αγιο φως από την εκκλήσία στο σπίτι, η Περιφορά του Επιταφίου στους δρόμους και τα βαρελότα που χαιρετίζουν την ανάσταση είναι μερικά από τα ποιο γνωστά πασχαλινά έθιμα. Υπάρχουν και άλλα έθιμα του Πασχα που δεν είναι και τόσο γνωστά, όπως το μυστήριο του ευχέλαιου όπου οι γυναίκες παίρνουν λίγο αλέυρι μαζί τους στην εκκλησία το οποίο μετά τη λειτουργία το κάνουν πρόσφορο. Ακόμα ποιο άγνωστο είναι το έθιμο της μεγάλης παρασκευής όπου κανείς δεν στρώνει το κρεβάτι του πριν την εκκλησία, ώστε να μην στρωθεί κρεβάτι πριν στρωθεί το κρεβάτι του Χριστού. Στα άγνωστα έθιμα του Πάσχα περιλαμβάνεται το τσουρούφλισμα των ζώων που δεν γενάνε με το Άγιο Φώς, ώστε να καρποφορήσουν καθώς και η φύλαξη μιας από τις κουλούρες του Πάσχα για να καταναλωθεί την πρωτομαγιά. Τέλος ένα εθιμο του Πάσχα που έρχεται απο τα αρχαία χρόνια πριν την γέννηση του χριστού ειναι το διάβασμα της "κουτάλας" του αρνιού που λεγόταν παλιά ότι μπορεί να προβλέψει το μέλλον.
Κάποια έθιμα σε περιοχές της Ελλάδας
ΘΡΑΚΗ
Στις Μέτρες της Θράκης, τα παιδιά φτιάχνουν το ομοίωμα του Ιούδα και το περιφέρουν στα σπίτια, ζητώντας κλαδιά για να τον κάψουν την επομένη στον Επιτάφιο. Τη Μεγάλη Παρασκευή η πομπή του Επιταφίου σταματά εξω από ενα παρεκκλήσι, όπου εκεί βρίσκεταιέτοιμη η φωτιά για να καεί ο Ιούδας. Τη στιγμή που ο ιερέας διαβάζει το σχετικό Ευαγγέλιο ανάβουν τη φωτιά και καίνε το ομοίωμα. Αργότερα θα πάρουν μια χούφτα από εκείνη τη στάχτη και θα τη ρίξουν στα μνήματα.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Στη Θάσο στην Κοινότητα Λιμεναρίων διατηρείται το πανάρχαιο έθιμο « Για βρέξ' Απρίλη μ'» που γιορτάζεται την Τρίτη ημέρα του Πάσχα. Χορεύουν δημοτικούς χορούς συγκροτήματα απ' όλη την Ελλάδα. Στην Ιερισσό της Χαλκιδικής το σημαντικότερο Πασχαλινό έθιμο είναι «ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΝΙΟΥ Τ' ΑΛΩΝΙ». Γιορτάζεται την Τρίτη ημέρα του Πάσχα, στην ομώνυμη τοποθεσία πάνω στους λόφους. Μετά την επιμνημόσυνη δέηση και την εκφώνηση του πανηγυρικού της ημέρας, οι γεροντότεροι αρχίζουν τον χορό. Σιγά-σιγά πιάνονται όλοι οι κάτοικοι και πολλές φορές ο χορός έχει μήκος τετρακόσια μέτρα. Τραγουδούν και χορεύουν όλα τα Πασχαλινά τραγούδια και τελειώνουν με τον «ΚΑΓΚΕΛΕΥΤΟ» χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821. Ο χορός περνά κάτω από δάφνινη αψίδα όπου υπάρχουν όπου υπάρχουν δύο παλικάρια με υψωμένα σπαθιά. Ο χορός στη μέση περίπου του τραγουδιού διπλώνεται στα δύο με τους χορευτές να περνούν ο ένας απέναντι από τον άλλο για τον τελευταίο χαιρετισμό. Κατά την διάρκεια της γιορτής μοιράζονται σε όλους, καφές που βράζει σε μεγάλο καζάνι «ζωγραφίτικος», τσουρέκια και αυγά. Ο χορός επαναλαμβάνεται το απόγευμα στην κεντρική πλατεία του χωριού.
Στο Λιτόχωρο την Μ. Πέμπτη, το βράδυ, στολίζονται οι επιτάφιοι που φτιάχνονται από ανύπαντρες κοπέλες, που όλη την Σαρακοστή φτιάχνουν λουλούδια από ύφασμα. Την Μ. Παρασκευή το βράδυ γίνεται στο παζάρι η συνάντηση των Επιταφίων που συνοδεύονται από χορωδίες Λιτοχωριτών, δημιουργώντας ένα εκπληκτικό θέαμα.
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΡΑΧΩΒΑ. Ανήμερα του Πάσχα και από το απόγευμα ξεκινάει η περιφορά της Εικόνας του Αγίου Γεωργίου την οποία συνοδεύουν περί τα 500 άτομα ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές. Την επομένη πραγματοποιείται αγώνας δρόμου των γερόντων (ανηφορικός δρόμος), οι οποίοι ξεκινούν από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και φτάνουν στο λόφο. Ακολουθούν χορευτικά συγκροτήματα και το απόγευμα χορεύουν γυναικείοι χορευτικοί σύλλογοι. Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται με κλέφτικα αγωνίσματα, όπως το σήκωμα της πέτρας κλπ.
ΛΙΒΑΔΕΙΑ.Το πιο χαρακτηριστικό έθιμο της πόλης, είναι το πολύ γνωστό και μοναδικό «Πάσχα της Λιβαδειάς», που όχι μόνο διατηρείται αλλά χρόνο με το χρόνο ζωντανεύει μιας και οι νεώτεροι συμμετέχουν με ιδιαίτερο μεράκι και κέφι στο έθιμο του «λάκκου». Μετά την Ανάσταση και πριν καλά ξημερώσει οι κάτοικοι ετοιμάζουν την φωτιά. Ένας, κάνοντας το σταυρό του, βάζει φωτιά στο σωρό με τη λαμπάδα της Αναστάσεως. Οι φλόγες αγκαλιάζουν το σωρό. Με ραντίσματα νερού και συχνό χτύπημα με ένα μακρύ ξύλο, η θράκα είναι έτοιμη για να ψηθούν τα αρνιά. Το ίδιο γίνεται σε όλους τους «λάκκους» και ανεβαίνουν οι καπνοί, αναρίθμητοι και πυκνοί, σε τέτοιο βαθμό, που σκεπάζουν τον ήλιο που στο μεταξύ ανατέλλει. Η πόλη τυλίγεται σε σύννεφα καπνού. Οι φωτιές είναι έτοιμες και τα αρνιά τοποθετούνται στους «λάκκους». Το γύρισμα των αρνιών και το γλέντι διαρκεί μέχρι το απόγευμα, το οποίο συμπληρώνεται με τη συμμετοχή παραδοσιακών χορευτικών συγκροτημάτων και με την καύση των πυροτεχνημάτων
ΑΙΤΩΛΙΚΟ. Την Μ. Παρασκευή πολλοί προσκυνητές επισκέπτονται το ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, όπου βρίσκεται ο Επιτάφιος, ιστορικό κειμήλιο του 13ου-14ου αιώνα. Από το πρωί του Μ. Σαββάτου στην κεντρική πλατεία της πόλης αναβιώνουν πολλά από τα έθιμα των κατοίκων μέχρι αργά το βράδυ της Αναστάσεως που είναι και το αποκορύφωμα της ημέρας. Την Κυριακή του Πάσχα κάθε γειτονιά, είναι μία μεγάλη υπαίθρια ψησταριά, όπου ο χορός και το τραγούδι έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ προσφέρονται κρασί και παραδοσιακοί μεζέδες δωρεάν.
ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ. Το βράδυ της Μ. Παρασκευής, πλήθος κόσμου, ντόπιοι και επισκέπτες, ακολουθούν την περιφορά του Επιταφίου, σχηματίζοντας πομπές, οι οποίες διέρχονται από το λιμάνι, όπου είναι αναμμένες δάδες ειδικά τοποθετημένες στις τάπες του Κάστρου, γύρω από το λιμάνι. Στο μέσον της εισόδου του λιμανιού οι δάδες σχηματίζουν μεγάλο σταυρό, που φωταγωγεί ολόκληρο το λιμάνι παρουσιάζοντας μία φαντασμαγορική εικόνα μοναδικής ομορφιάς. Το έθιμο αυτό έχει παράδοση πολλών χρόνων που φαίνεται να θέλει να συνδυάσει τη θρησκευτική μυσταγωγία με την ηρωική προσπάθεια του μπουρλοτιέρη Ανεμογιάννη να πυρπολήσει τη τουρκική ναυαρχίδα στο χώρο αυτό.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
ΛΕΩΝΙΔΙΟ. Το πιο εντυπωσιακό έθιμο της περιοχής είναι, όταν το βράδυ της Ανάστασης γεμίζει ο ουρανός από φωτεινά «αερόστατα» τα οποία ανυψώνονται από τους πιστούς κάθε ενορίας.
ΚΑΛΑΜΑΤΑ. Εδώ αναβιώνει ένα έθιμο, που πηγάζει από τους απελευθερωτικούς αγώνες του 1821, ο διαγωνισμός των «μπουλουκιών». Οι διαγωνιζόμενοι, με παραδοσιακές ενδυμασίες και οπλισμένοι με σαΐτες, δηλαδή με χαρτονένιους σωλήνες γεμάτους μπαρούτι, επιδίδονται σε σαϊτοπόλεμο, στο γήπεδο του Μεσσηνιακού, με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου.
ΚΥΚΛΑΔΕΣ
ΚΥΘΝΟΣ. Το πιο εντυπωσιακό έθιμο του νησιού είναι αυτό της «Κούνιας». Την Κυριακή του Πάσχα, στην πλατεία του νησιού, στήνεται μία κούνια, στην οποία κουνιούνται αγόρια και κορίτσια ντυμένα με παραδοσιακές στολές. Αυτός ή αυτή που θα κουνήσει κάποιον, δεσμεύεται ενώπιον Θεού και ανθρώπων για γάμο. Το βράδυ του Μ. Σαββάτου επικρατεί το έθιμο του «συχώριου», δηλαδή όλοι όσοι έχουν πεθαμένους συγγενείς φέρνουν στην εκκλησία ψητά, κρασί και ψωμί, τα οποία έχει «διαβάσει» ο παπάς, τα προσφέρουν στους επισκέπτες και στους κατοίκους του νησιού.
ΣΥΡΟΣ. Η Σύρος βιώνει με ιδιαίτερο τρόπο το Πάσχα. Οι δύο Θρησκευτικές της κοινότητες, η Ορθόδοξη και η Καθολική, γιορτάζουν συγχρόνως, με αγάπη κατάνυξη και αμοιβαίο σεβασμό τις Άγιες Μέρες του Πάσχα. Οι Επιτάφιοι των Καθολικών στην Άνω Σύρο ξεκινούν από τον Ναό του Αγίου Γεωργίου. Στην Ερμούπολη ο επιτάφιος των Καθολικών ξεκινάει από τον ιερό Ναό Ευαγγελιστών οι επιτάφιοι των Ορθοδόξων, από τις ενορίες Αγίου Νικολάου, της Κοιμήσεως και την Μητρόπολη της Μεταμορφώσεως περιφέρονται και συναντώνται στην Κεντρική Πλατεία Μιαούλη, όπου γίνεται κατανυκτική δέηση και ψάλλονται τροπάρια της Μ. Παρασκευής από την χορωδία του Αγίου Νικολάου και Ιεροψάλτες.
ΠΑΡΟΣ. Η περιφορά του Επιταφίου της Μάρπησσας, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς κατά την διάρκειά της, γίνονται δεκαπέντε περίπου στάσεις. Σε κάθε στάση φωτίζεται και ένα σημείο του βουνού, όπου τα παιδιά ντυμένα Ρωμαίοι στρατιώτες ή μαθητές του Χριστού, αναπαριστούν σκηνές από την είσοδο στα Ιεροσόλυμα, την προσευχή στο Όρος των Ελαιών, το Μαρτύριο της Σταύρωσης και την Ανάσταση. Τα μεσάνυκτα του Μ. Σαββάτου, το νησί γεμίζει από φώτα και τον θόρυβο των αμέτρητων πυροτεχνημάτων.
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
ΠΑΤΜΟΣ. Στο νησί της Αποκάλυψης επίκεντρο των τελετών και ακολουθιών αποτελεί ο «ΝΙΠΤΗΡΑΣ». Κάθε χρόνο, στολίζεται με λαμπρές βάγιες και πλούσια ποικιλία ανοιξιάτικων λουλουδιών. Την Μ. Πέμπτη, γίνεται αναπαράσταση του «ΜΥΣΤΙΚΟΥ ΔΕΙΠΝΟΥ» του ΝΙΠΤΗΡΑ, σε κεντρική πλατεία της Χώρας. Το Μ. Σάββατο το βράδυ πριν από την Ανάσταση, το Ευαγγέλιο διαβάζεται σε ηρωικό εξάμετρο με κώντιο και την Κυριακή του Πάσχα στις 3 το απόγευμα, στο Μοναστήρι της Πάτμου γίνεται η 2η Ανάσταση κατά την οποία το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο διαβάζεται σε επτά γλώσσες και από τον ηγούμενο μοιράζονται κόκκινα αυγά στους πιστούς.
ΡΟΔΟΣ (ΙΑΛΥΣΟΣ). Το Σάββατο του Λαζάρου, τα παιδιά γυρίζουν από πόρτα σε πόρτα και τραγουδούν τον «Λάζαρο», συγκεντρώνοντας χρήματα και αυγά για τους ιερείς. Παλαιότερα, αυτή την ημέρα, κανένας γεωργός δεν πήγαινε στο χωράφι του να εργαστεί, γιατί όπως πίστευαν, ό,τι έπιαναν θα μαραινόταν. Επιτρεπόταν μόνο η συγκέντρωση ξερών κλαδιών για το άναμμα των φούρνων τη Μεγάλη Εβδομάδα για το ψήσιμο των κουλουριών. Την ημέρα αυτή επίσης, σε όλα τα σπίτια οι νοικοκυρές φτιάχνουν στριφτά κουλουράκια, «τα Λαζαράκια», συμβολίζοντας με τον τρόπο αυτό το σώμα του Λαζάρου που ήταν τυλιγμένο στο σάβανο.
ΚΩΣ. Ενώ οι μεγάλοι είναι δοσμένοι στις πασχαλινές δουλειές και στον εκκλησιασμό, τα παιδιά προετοιμάζονται και αυτά για την Ανάσταση του Κυρίου. Παίρνουν μεγάλα κλειδιά από εκείνα που είχαν οι παλιές κλειδαριές, δένουν με ένα σχοινί το κλειδί με μπαρούτι και βάζουν το καρφί στην τρύπα του κλειδιού, το βράδυ της Ανάστασης το χτυπούν δυνατά στον τοίχο για να εκπυρσοκροτήσει και να χαλάσει ο κόσμος. Άλλοι κόβουν μακριές λωρίδες χαρτιού, βάζουν στην άκρη της κάθε λωρίδας μπαρούτι και ένα φυτίλι, την τυλίγουν τριγωνικά, ώστε να προεξέχει το φυτίλι που το ανάβουν και από την ώρα που ο παπάς λεει το «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ». Το πρωί του Μ. Σαββάτου, η εκκλησία στρώνεται με μυρωμένα λουλούδια του βουνού που λέγονται λαμπρές (μικρά μωβ αρωματικά λουλούδια). Οι νοικοκυρές φτιάχνουν τις λαμπρόπιττες και το γεμιστό αρνί.
ΥΔΡΑ
Την Μ. Παρασκευή γίνεται κάτι το μοναδικό, ο Επιτάφιος της συνοικίας Καμίνι μπαίνει στη θάλασσα και διαβάζεται η Ακολουθία του Επιταφίου, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα κατανυκτική. Στη συνέχεια οι Επιτάφιοι τεσσάρων ενοριών συναντώνται στο κεντρικό λιμάνι, δίνοντας ένα ιδιαίτερο χρώμα. Την ώρα της Ανάστασης τα πολλά βαρελότα φωτίζουν την νύκτα.
ΧΙΟΣ
Ο ρουκετοπόλεμος είναι ένα παλιό Βρονταδούσικο έθιμο που έχει τις ρίζες του στους χρόνους της τουρκικής κατοχής. Αρχικά, οι κάτοικοι των ενοριών του Αγίου Μάρκου και της Παναγίας Ερειθιανής, εκκλησιών που βρίσκονται αντικριστά, έφτιαχναν αυτοσχέδια κανονάκια. Με το πέρασμα του χρόνου όμως αυτά εξελίχθηκαν σε αυτοσχέδιες ρουκέτες, βεγγαλικά, φτιαγμένα από νίτρο, θειάφι και μπαρούτι. Η προετοιμασία των ρουκετών αρχίζει αμέσως μετά το Πάσχα για να είναι έτοιμες την επόμενη χρονιά. Οι ποσότητες τα τελευταία χρόνια φτάνουν στις μερικές χιλιάδες και το θέαμα που δημιουργείται από τις ρουκέτες που εκτοξεύονται στον ουρανό του Βροντάδου το βράδυ της Ανάστασης είναι φαντασμαγορικό. Πολύς είναι ο κόσμος που επιλέγει να περάσει το Πάσχα στην Χίο για να δει αυτό το μοναδικό θέαμα. Τα τελευταία χρόνια έχουν ληφθεί μέτρα για την προστασία των παρευρισκομένων, έτσι ώστε να διασωθεί το έθιμο.
ΕΠΤΑΝΗΣΑ
ΚΕΡΚΥΡΑ. Την Μ. Παρασκευή στις 4μ.μ. ξεκινά από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Φρούριο, ο Επιβλητικός Επιτάφιος. Μέχρι της 9.30 το βράδυ, από κάθε εκκλησία βγαίνει ο Επιτάφιος με την απαραίτητη μπάντα της κάθε ενορίας, τις χορωδίες, τους πιστούς. Τελευταίος βγαίνει ο μεγαλοπρεπέστατος επιτάφιος της Μητρόπολης. Στις 9 το πρωί γίνεται η περιφορά του Επιταφίου της Εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνα. Το 1574 οι Βενετσιάνοι απαγόρευσαν στους ορθοδόξους την περιφορά του την Μ. Παρασκευή, και από τότε οι Κερκυραίοι πραγματοποιούν την περιφορά μαζί με το Σεπτό Σκήνωμα του Αγίου. Είναι η πιο παλιά και πιο κατανυκτική Λιτανεία που βγαίνει σε ανάμνηση του θαύματος του Αγίου, που έσωσε τον Κερκυραϊκό λαό από την σιτοδεία. Εμπρός πηγαίνει ο Άγιος που έχει θέση χοροστατούντος Επισκόπου σε αυτή την Λιτανεία, και ακολουθεί ο Επιτάφιος. Μετά το τέλος της λιτανείας, ο Άγιος θα παραμείνει στη θύρα του, μέχρι την Τρίτη του Πάσχα για προσκύνημα. Στις 11 το πρωΐ του Μ. Σαββάτου ο κόσμος περιμένει την πρώτη Ανάσταση. Όταν τελειώνει η ακολουθία στη Μητρόπολη, χτυπούν οι καμπάνες των εκκλησιών και από τα παράθυρα των σπιτιών πέφτουν κατά χιλιάδες, πήλινα δοχεία (μπότιδες) στους δρόμους, με μεγάλο κρότο. Αυτό το έθιμο έχει τις ρίζες του στο χωρίον του Ευαγγελίου 'Συ δε Κύριε Ανάστησόν με ίνα συντρίψω αυτούς ως σκεύη κεραμέως». Ένα άλλο επίσης Κορφιάτικο Πασχαλινό έθιμο που αναβιώνει είναι το «ΜΑΣΤΕΛΟ» (βαρέλι). Στην «Pinia» και κάτω από την Μεταλλική Κουκουνάρα που κρέμεται ασάλευτη ακόμα στην διασταύρωση Νικηφόρου Θεοτόκη και Φιλαρμονικής, μαζεύονται οι Φακίνοι, οι αχθοφόροι της πόλης, οι Πινιαδώροι, οι οποίοι τοποθετούσαν στη μέση του πεζοδρομίου ένα ξύλινο βαρέλι. Το στόλιζαν με μυρτιές και βέρντε, του έβαζαν νερό και αυτοί σκορπισμένοι στο γύρο χώρο, παρακαλούσαν τους περαστικούς, που αυτή την ώρα ήταν πάρα πολλοί, να ρίξουν νομίσματα για ευχές στο νερό. Όταν πλησίαζε η ώρα της πρώτης Ανάστασης, οι Πηνιαδώροι σκορπισμένοι στην περιοχή της Πιάτσας κυνηγούσαν να βρουν κάποιον να τον ρίξουν στο βαρέλι. Αυτός μουσκίδι έβρεχε τον κόσμο γύρω του, ενώ περνούσαν οι μπάντες μας, παίζοντας το αλέγκρο μαρς «Μη φοβάστε Γραικοί». Στο τέλος έβγαινε ο βρεγμένος με γέλια και χαρές και έπαιρνε τα χρήματα που είχε το βαρέλι. Το βράδυ του Μ. Σαββάτου γίνεται η Ανάσταση στην Άνω Πλατεία - φαντασμαγορικό, μοναδικό θέαμα. Όλα τα παράθυρα των γύρω σπιτιών ανοιχτά με κεράκια αναμμένα. Τα παράθυρα των μεγάλων εξαορόφων σπιτιών, μαζί με το καταπληκτικό θέμα των χιλιάδων κεριών και των πιστών που παρακολουθούν την τελετή της Ανάστασης στη μεγαλύτερη πλατεία της Ελλάδας, συνθέτουν μία μεγαλειώδη εικόνα. Η Αναστάσιμος Ακολουθία συνεχίζεται στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής (Πλατύ Καντούνι). Την Κυριακή του Πάσχα, από τις 7 το πρωί κάθε εκκλησία, όπως συμβαίνει και με τους Επιταφίους, βγάζει την Ανάσταση με φιλαρμονικές, σχολεία, προσκόπους και χορωδίες.
ΖΑΚΥΝΘΟΣ. Η κατανυκτική ατμόσφαιρα και οι ιδιαιτερότητες του «Ζακυνθινού Πάσχα» με τα ιδιόμορφα «αντέτια» (έθιμα) το κάνουν να είναι ξεχωριστό σε όλη την Ελλάδα. Το μεσημέρι της Μ. Παρασκευής, πλήθος πιστών συμμετέχει στην περιφορά του Εσταυρωμένου που διασχίζει όλη την πόλη. Στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου των Ξένων, η περιφορά του Επιταφίου, σύμφωνα με παμπάλαιο τοπικό έθιμο, γίνεται τις πρώτες πρωινές ώρες του Μ. Σαββάτου, ενώ με την ανατολή του ηλίου, ο Δεσπότης σηκώνει την Ανάσταση. Με το πρώτο χτύπημα της καμπάνας, ο Δεσπότης αφήνει ελεύθερα άσπρα περιστέρια ενώ από το καμπαναριό πετάνε στο δρόμο πήλινα δοχεία, όπως και όλοι οι κάτοικοι του νησιού από τα παράθυρά τους.
ΛΕΥΚΑΔΑ. Το βράδυ της Μ. Παρασκευής γίνεται στον κεντρικό δρόμο της πόλης, με κατάληξη την παραδοσιακή, ενετικού στυλ, κεντρική πλατεία, η περιφορά των επιταφίων των ενοριών, συνοδεία Φιλαρμονικής. Το Μ. Σάββατο το πρωί, η Φιλαρμονική παίζει στους δρόμους της πόλης χαρούμενους σκοπούς, ενώ οι νοικοκυρές πετούν και σπάζουν έξω από τα σπίτια τους διάφορα πήλινα αγγεία (το κομμάτι).
ΚΡΗΤΗ
Πριν την ανάσταση, στις Γκαγκάλες Ηρακλείου, όλα τα παιδιά του χωριού μαζεύουν ξύλα και οτιδήποτε άλλο μπορεί να καεί και τα αφήνουν στο προαύλιο της εκκλησίας. Την παραμονή της Ανάστασης σχηματίζουν ένα βουνό από τα ξύλα και στην κορυφή έχουν ένα σκιάχτρο με ένα παλιό κουστούμι που υποτίθεται ότι είναι ο Ιούδας και την ώρα που ο παπάς λεει το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ βάζουν φωτιά και τον καίνε. Η νύχτα γίνεται μέρα από τα πυροτεχνήματα, η καμπάνα του χωριού χτυπά συνεχώς και μάλιστα οι παλιότεροι λένε ότι όταν αυτοί ήταν μικροί δεν άφηναν 3 μερόνυχτα την καμπάνα να σταματήσει γιατί το θεωρούσαν για καλό. Ξυπνούσαν ακόμα και τη νύχτα να πάνε να την χτυπήσουν.