26 Οκτ 2010

Διακρίθηκε το φασόλι

Το «εθνικό» μας όσπριο, το φασόλι, κέρδισε προ ημερών μια διεθνή διάκριση. Ανάμεσα σε παραδοσιακά προϊόντα από 122 χώρες το φασόλι Πρεσπών τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο, το «Νew Μillennium Αward, Οctober 2010», κατά τις εργασίες του 38ου Ιnternational Τrophy for Quality που πραγματοποιήθηκε στη Γενεύη την περασμένη εβδομάδα. «Η βράβευσή του ως του καλύτερου παραδοσιακού προϊόντος μάς έχει δώσει φτερά. Πλέον μας αναγνωρίζουν παγκοσμίως, παρ΄ ότι στην Ελλάδα ακόμη δεν είναι ευρέως γνωστά τα φασόλια Πρεσπών», λέει ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού παραγωγών φασολιού Πρεσπών «Πελεκάνος» κ. Ν. Στεργίου. Οι 27 παραγωγοί του συνεταιρισμού - όλοι τους κάτω των 40 ετών - παλεύουν εδώ και χρόνια για την αναγνώριση των προϊόντων τους. «Με τη βράβευση αυτή μάς δίδεται η δυνατότητα να προχωρήσουμε και στην εξαγωγή των προϊόντων μας», επισημαίνει ο κ. Στεργίου. Σκοπός του συνεταιρισμού είναι η διασφάλιση της ποιότητας των φασολιών Πρεσπών και η προώθησή τους στην αγορά. Τα φασόλια παράγονται σε «καθαρά» χώματα απαλλαγμένα από χημικά. Η διαφοροποίηση των δύο φασολιών (του μεγαλόσπερμου πλακέ και του γίγαντα-ελέφαντα) τα οποία παράγονται στις Πρέσπες από τα υπόλοιπα φασόλια της αγοράς οφείλεται στον συνδυασμό του μικροκλίματος και της εδαφολογικής σύστασης της περιοχής. Για αυτό το 1994 το τότε υπουργείο Γεωργίας τα αναγνώρισε ως προϊόντα Προστατευμένης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), ενώ από το 1999 κυκλοφορούν ως φασόλια Προστατευμένης Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΓΕ).

Δεν δίνουν στοιχεία για το νερό στα Οινόφυτα

Ο Δήμος Οινοφύτων καθυστερεί να παραδώσει τα στοιχεία για την ποιότητα νερού που καταναλώνουν οι κάτοικοι της περιοχής. Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα επιβλήθηκε πρόστιμο στον δήμο από τους επιθεωρητές περιβάλλοντος για την κακή λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού. Σύμφωνα με έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη προς τη δημοτική αρχή, ο δήμος οφείλει να παρουσιάσει στοιχεία για την ποιότητα του νερού στις μονάδες επεξεργασίας σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα ως οφείλει για την προστασία της δημόσιας υγείας.

25 Οκτ 2010

Μαθήματα καμάκι

Άσε κάτω την τυρόπιτα

Albinoni- Adagio

Ιρανοί αντικαθεστωτικοί με PRADA

Το κέντρο της Αθήνας αίφνης γέμισε με πανάκριβες έγχρωμες αφίσες Ιρανών «πολιτικών προσφύγων» που είχαν ράψει το στόμα τους. Στα δε Εξάρχεια, εκεί να δείτε... Τίγκα στην αφίσα! Είναι να απορεί κανείς που βρέθηκαν αυτά τα χρήματα και πως συνεργάζονται κάποιοι στην προαναφερόμενη περιοχή (άντρο των αριστεριστών και των αντιεξουσιαστών) με συμφέροντα εμφανώς υποκινούμενα από τη CIA... Αυτό από μόνο του λέει πάρα πολλά για το ποιοι υποκινούν τις προσπάθειες αποσταθεροποίησης στο κέντρο της Αθήνας.

Πόντος... η απαγορευμένη ταινία

ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ

Το βιομηχανικό τριαντάφυλλο αποδίδει καρπούς

"Την επόμενη χρονιά θα ικανοποιήσουμε και τις γαλλικές εταιρίες που μας χτύπησαν την πόρτα, αλλά δυστυχώς…. καθυστερημένα", δήλωσε, φανερά ενθουσιασμένος για το αυξημένο ενδιαφέρον που καταγράφεται για το ροδέλαιο και το ροδόνερο, ο πρόεδρος Συνεταιρισμού Αρωματικών Φυτών Βοΐου, Νίκος Ξανθόπουλος. Όπως δήλωσε ο ίδιος η φετινή παραγωγή κάλυψε την εγχώρια ζήτηση και μέρος αυτής από την Κύπρο. Κι ενώ η καλλιέργεια βιομηχανικού τριαντάφυλλου λειτούργησε αρχικά ως διέξοδος για τον κ. Ξανθόπουλο, που διαρκώς "έμπαινε μέσα", όπως χαρακτηριστικά μας λέει, με την ενασχόλησή του με τα καπνά και τα σιτηρά, σήμερα το ρίσκο που πήρε πριν από μια τριετία, φαίνεται να αποδίδει καρπούς. "Παράτησα τις παραδοσιακές καλλιέργειες και το βραχνά των επιδοτήσεων και ησύχασα", τονίζει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι το ροδέλαιο δίκαια αποκαλείται και "ρευστός χρυσός", αφού ένα λίτρο κοστολογείται σε περισσότερες από 5.000 ευρώ σε τιμές χονδρικής, ενώ στη λιανική πώληση η τιμή "εκτοξεύεται" έως και τις 10.000 ευρώ. Η ιδέα ενασχόλησης με το συγκεκριμένο έλαιο ήταν "δανεική" από τους γείτονές μας τους Βούλγαρους, που το παράγουν εδώ και δύο δεκαετίες, μας εξομολογήθηκε ο κ. Ξανθόπουλος, διευκρινίζοντάς μας ότι, την πρώτη χρονιά αποστάχθηκε μια μικρή ποσότητα ροδέλαιου, την οποία και εξέτασε το Χημείο του Κράτους, προτού ανάψει το "πράσινο φως", πιστοποιώντας την ποιότητά του.

8% η παρακράτηση

Στο 8% αυξάνεται για φέτος η παρακράτηση (δυναμική διαφοροποίηση) επί των ποσών των κοινοτικών ενισχύσεων – ενιαία ενίσχυση της καινούργιας ΚΑΠ – που θα εισπράξουν οι αγρότες, για ποσά ενιαίας ενίσχυσης πάνω από 5.000 ευρώ. Για χαμηλότερα ποσά δεν επιβάλλεται παρακράτηση.

Η προκαταβολή της φετινής ενιαίας ενίσχυσης (50%) προβλέπεται, σύμφωνα με παράγοντες του ΟΠΕΚΕΠΕ, θα ξεκινήσει να καταβάλεται από σήμερα.