19 Φεβ 2010

Δικαιώματα φύτευσης αμπελώνων οινοποιήσιμων ποικιλιών από το Εθνικό Αποθεματικό 2010

Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, υπογράφηκε η κατανομή δικαιωμάτων φύτευσης αμπελώνων οινοποιήσιμων ποικιλιών από το Εθνικό Αποθεματικό του έτους 2010.
Η κατανομή των στρεμμάτων στους ενδιαφερόμενους ανά Περιφέρεια, έγινε βάση των κριτηρίων της ισχύουσας Εθνικής Νομοθεσίας με σειρά προτεραιότητας:
α) στα μικρά νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου πελάγους
β) στους νέους Αγρότες
γ) στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες αμπελουργούς

Συγκεκριμένα κατανεμήθηκαν στις Περιφέρειες τα παρακάτω αντίστοιχα στρέμματα:
1) Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης - 642.50
2) Κεντρικής Μακεδονίας - 945.00
3) Δυτικής Μακεδονίας - 420.00
4) Ηπείρου - 6.50
5) Θεσσαλίας - 790.00
6) Ιονίων Νήσων - 135.00
7) Δυτικής Ελλάδας - 415.00
8) Στερεάς Ελλάδας - 430.00
9) Πελοποννήσου - 335.00
10) Αττικής - 182.00
11) Βορείου Αιγαίου - 310.30
12) Νοτίου Αιγαίου - 201.10
13) Κρήτης - 260.00
Τo Εθνικό Αποθεματικό της χώρας είναι 5.250 στέμματα, εκ των οποίων κατανεμήθηκαν συνολικά 5.072,40.

Εξάμηνη παράταση για υλοποίηση επενδυτικών Σχεδίων Βελτίωσης στη κτηνοτροφία

Με απόφαση της Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Κατερίνας Μπατζελή, παρατείνεται έως και 6 μήνες ο χρόνος υλοποίησης επενδυτικών Σχεδίων Βελτίωσης στη κτηνοτροφία και για τη δημιουργία πρότυπων αγροκτημάτων, πέραν της προβλεπόμενης περιόδου ολοκλήρωσης των τριάντα μηνών. Η έγκριση της παράτασης προϋποθέτει την προσκόμιση όλων των απαιτούμενων περιβαλλοντικών, κ.λ.π. αδειών της επένδυσης.
Ακόμη επισημαίνεται από το ΥπΑΑΤ πως, παρέχεται η δυνατότητα πρόσθετης παράτασης υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου σε επενδυτές που αποδεδειγμένα αδυνατούν να ολοκληρώσουν το Σχέδιο Βελτίωση για λόγους που δεν εξαρτώνται από αυτούς. H παράταση αφορά περίπου 400 δικαιούχους Σχεδίων Βελτίωσης συνολικού προϋπολογισμού περίπου 56 εκατομμυρίων ευρώ. Με την παραπάνω απόφαση διευκολύνονται αποφασιστικά οι δικαιούχοι επενδυτές σε μία χρονικά δυσμενή οικονομική συγκυρία και ενισχύεται ο ρόλος των σχεδίων βελτίωσης στην ανάπτυξη του γεωργικού τομέα.

Συσκευή για να κάνουν οι γυναίκες την ανάγκη τους όρθιες

Ένα όνειρο πολλών γυναικών γίνεται πραγματικότητα μόνο με 10 δολάρια!
Η συσκευή GoGirl είναι φτιαγμένη από σιλικόνη και πλέον επιτρέπει στις γυναίκες να ουρούν όρθιες!
Την σχεδίασε η Sarah Dillon και στην αρχή που χρειάστηκαν κάποια γυναίκα για να τη δοκιμάσει, επέλεξαν μία γιατρό η οποία δεν την αποχωριζόταν στιγμή.
Πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη συσκευή θα αγαπηθεί πολύ από τις γυναίκες και θα βρίσκεται μόνιμα στις τσάντες τους αφού εδώ που τα λέμε είναι ένας πολύ καλός τρόπος να γλυτώνει το αδύναμο φύλο πολλά μικρόβια!

18 Φεβ 2010

Πλημμύρες και ζημιές

Σε κατάσταση συναγερμού βρισκόταν, κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο νομός Έβρου, καθώς τα νερά είχαν κατακλύσει περισσότερα από 200.000 στρέμματα, από τα οποία, τα 75.000, είχαν καλλιεργηθεί από τους αγρότες.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες παρακολουθούν τη διαμόρφωση της στάθμης των υδάτων, καθώς τις τελευταίες ώρες παρατηρείται αύξηση της στον παραπόταμο του Έβρου, Άρδα.
Στη Μάνδρα Διδυμοτείχου όπου χθες το πρωί εκκενώθηκαν προληπτικά 15 σπίτια η κατάσταση εμφανίζεται ελεγχόμενη. Αργά το απόγευμα ανατινάχθηκε, με τη συνδρομή του στρατού, τμήμα αναχώματος στην περιοχή Πόρου Φερών για την εκτόνωση της κατάστασης και αποφυγή εισροής των νερών στον οικισμό, που έχει επίσης εκκενωθεί.
Ζημιές από την υπερχείλιση του Πηνειού
Σε 10.000 ανέρχονται τα στρέμματα που έχουν κατακλυστεί από τις έντονες βροχοπτώσεις και την υπερχείλιση του Πηνειού τις τελευταίες μέρες στην ευρύτερη περιοχή της Φαρκαδόνας, όπως σημειώνει ο διευθυντής της διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης Τρικάλων Αναστάσιος Γκούτσιας. Σύμφωνα με τον ίδιο και μετά από επίσκεψη κλιμακίου στις πληγείσες περιοχές της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Τρικάλων και του γραφείου Θεσσαλίας του ΕΛΓΑ, από τα 10.000 στρέμματα τα 3.000 είναι με σιτηρά και τα 500 με μηδική ενώ τα υπόλοιπα είναι ακαλλιέργητα. Οι παραγωγοί που έχουν πληγεί από τις καταστροφές έχουν ενημερωθεί για τις διαδικασίες που προβλέπονται, ώστε να αποζημιωθούν.
Υπερχείλιση της λίμνης της Καστοριάς
Βροχές και καταιγίδες, που όμοιες δεν έχουν σημειωθεί τα τελευταία 20 χρόνια, έπληξαν την πόλη της Καστοριάς. Η λίμνη έχει υπερχειλίσει με αποτέλεσμα να έχουν σκεπαστεί με νερά δεκάδες στρέμματα γεωργικών καλλιεργειών και να κινδυνεύουν κατοικίες.Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, το μοναδικό κανάλι που υπάρχει για να φεύγει το νερό της λίμνης δεν μπορούσε να διαχειριστεί την αυξημένη ποσότητα και για το λόγο αυτό η περιοχή κηρύχθηκε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Υπολογίζεται πως εξαιτίας της βροχής η στάθμη της λίμνης ανέβαινε κάθε μέρα έναν με δύο πόντους, ενώ με το λιώσιμο του χιονιού θα φτάσει τουλάχιστον τους 50 πόντους. Σε άμεσο κίνδυνο βρέθηκαν οι παραλίμνιοι οικισμοί Μαυροχώρι, Πολυκάρπη και Δισπηλιό, καταστροφές έχουν υποστεί οι μηλοκαλλιεργητές, ενώ πλημμύρισαν και αρκετοί δρόμοι του κέντρου της πόλης. Η λίμνη της Καστοριάς έχει έκταση περίπου 28 τ.χλμ. και σε κανονικές συνθήκες το μέγιστο βάθος της περίπου εννέα μέτρα. Η λίμνη τροφοδοτείται από πολλές υπολίμνιες πηγές, κυρίως όμως από τα νερά της βροχής που πέφτουν απευθείας στην επιφάνεια της αλλά και από το λιώσιμο του χιονιού.

Τα δωρίζει σε ιδρύματα

Ποσότητες μανταρινιών βάρους είκοσι τόνων, τις οποίες, λόγω της πολύ χαμηλής τιμής, αποφάσισε να μη διαθέσει στην αγορά, δωρίζει σε ιδρύματα κοινωνικής πρόνοιας των Χανίων, ο παραγωγός Νίκος Μπουρμπάκης.
Όπως τόνισε ο κ. Μπουρμπάκης, πήρε την απόφαση να διαθέσει τα προϊόντα του στα ιδρύματα, καθώς οι έμποροι τα αγοράζουν με πολύ χαμηλές τιμές, αλλά όταν φθάνουν στην αγορά, οι τιμές τους είναι απαγορευτικές για τους καταναλωτές.
«Αν τα έδινα 15-20 λεπτά (σσ. το κιλό), ο καταναλωτής θα τα προμηθευόταν με 1.5-2 ευρώ. Υπάρχουν οι μεσάζοντες, που κερδίζουν», είπε ο παραγωγός, αιτιολογώντας την απόφασή του και κάλεσε σήμερα τα ενδιαφερόμενα ιδρύματα, αλλά και μεμονωμένους πολίτες, εφόσον επιθυμούν, να μεταβούν στα χωράφια του, στην περιοχή Αγροκηπίου Χανίων, και να κόψουν μανταρίνια καθώς και γκρέιπ φρούτ.

Τι δεν μας λένε για τις off shore

Οι πρώτες σκέψεις του υπουργείου Οικονομικών για τη φορολόγηση των offshore εταιρειών που κατέχουν ακίνητα είναι θετικές. Εκτιμάται ότι αν περάσουν οι σχετικές διατάξεις κατά τη συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου, το φαινόμενο μέσα στη επόμενη τριετία θα εξαλειφθεί. Από το παζλ, όμως, λείπει το σημαντικότερο κομμάτι. Το υπουργείο δεν ανακοίνωσε πώς θα αντιμετωπίσει φορολογικά το θέμα με τις εμπορικές συναλλαγές που έχουν οι εταιρείες με τις offshore, οι οποίες συναλλαγές σήμερα δεν αναγνωρίζονται. Όπως είναι γνωστό, σε όλο τον κόσμο υπάρχουν εκατομμύρια εταιρείες τέτοιου είδους που δραστηριοποιούνται έχοντας τις έδρες τους σε φορολογικούς παραδείσους. Και ακριβώς επειδή οι εξωχώρειες εταιρείες αποτελούν παγκόσμια πραγματικότητα, το θέμα χρήζει σοβαρής και ρεαλιστικής αντιμετώπισης από το υπουργείο Οικονομικών. Επιπόλαιες λύσεις, όπως δεν αναγνωρίζονται οι συναλλαγές ή αναγνωρίζεται ποσοστό τους, θυμίζουν τη ρήση «πονάει χέρι, κόβει χέρι».Το ζητούμενο λοιπόν είναι ποιοι υποκρύπτονται στις συναλλαγές offshore και ελληνικών επιχειρήσεων και αν υποκρύπτεται φοροδιαφυγή. Το κλειδί για τη λύση του ζητήματος το έχουν οι τράπεζες. Ας υποχρεώσει λοιπόν η κυβέρνηση όλες τις τράπεζες που μεσολαβούν στις εν λόγω συναλλαγές να δηλώσουν τους πραγματικούς ιδιοκτήτες (beneficiary owners) των offshore-που φυσικά γνωρίζουν ποιοι είναι. Έτσι θα αναγνωριστούν καθ’ ολοκληρία οι συναλλαγές και το θέμα θα λήξει. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι παρόμοια πρόταση για τη φορολόγηση των offshore έχει καταθέσει το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
Ιστορική δικαιολόγηση της εμφάνισης των offshore εταιριών
Οι υπεράκτιες εταιρίες εμφανίστηκαν αρχικά σε μικρά κράτη, όπως τα νησιά της Καραϊβικής, των οποίων η δυναμική οικονομική ανάπτυξη κατέστη αδύνατη λόγω της γεωπολιτικής θέσης τους, αλλά και των ειδικών ιστορικών συγκυριών. Τα κράτη αυτά επέλεξαν ήδη από τη δεκαετία του 1960, σοφά όπως αποδείχτηκε, να υποκαταστήσουν την έλλειψη ακόμη και βασικών υποδομών τους με νομοθετικές ρυθμίσεις και κανονιστικά πλαίσια, τα οποία παρείχαν επιχειρηματικές «διευκολύνσεις» και δημιουργούσαν ευνοϊκό περιβάλλον για την άσκηση οικονομικών δραστηριοτήτων.Έτσι, τα κράτη αυτά κατόρθωσαν να προσελκύουν όλο και περισσότερους αλλοδαπούς επιχειρηματίες, λειτουργώντας ως «φορολογικοί παράδεισοι» για την -τυπική έστω- εγκατάσταση των δραστηριοτήτων τους.Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με μία έρευνα του 1998 που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «The Guardian»(1) , πάνω 6 τρισεκατομμύρια δολάρια Η.Π.Α. ήταν επενδεδυμένα σε εξωχώρια οικονομικά κέντρα, ποσό μεγαλύτερο από το Α.Ε.Π. όλων των χωρών, εκτός από τις Ηνωμένες Πολιτείες!

Ελλάδα
Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα; Υπάρχουν παράκτιες εταιρείες και σε ποιους επιχειρηματικούς τομείς δραστηριοποιούνται; Υπάρχουν, και μάλιστα πολλές. Μόνο με την αγορά και τη διαχείριση ακινήτων δραστηριοποιούνται περί τις 2.100 off shore, ενώ άλλοι τομείς, όπως η ναυτιλία, ο χρηματοπιστωτικός τομέας (πολλές τράπεζες έχουν παράκτιες εταιρείες), τα επενδυτικά χαρτοφυλάκια καθώς και δραστηριότητες που αφορούν τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων, αποτελούν αντικείμενο των «ημεδαπών» αυτών εταιρειών.
Βεβαίως η ναυτιλία αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο στον τομέα των off shore εταιρειών καθώς το νομοθετικό μας πλαίσιο, ευνοεί την ύπαρξή τους και τη δραστηριότητά τους προσφέροντας κίνητρα για τις εταιρείες διαχειρίσεως πλοίων υπό ελληνική σημαία διατηρώντας τα προνόμια που τους παρέχουν αλλοδαπά δίκαια, σύμφωνα με τα οποία έχουν ιδρυθεί.
Αλλωστε μπορεί η Ελλάδα να μη συγκαταλέγεται στους φορολογικούς παραδείσους αλλά δεν διαθέτει ρυθμίσεις που να αποτρέπουν τη δραστηριότητα των παράκτιων εταιρειών στη χώρα μας. Βεβαίως ειδική νομοθεσία δεν υπάρχει για τις off shore αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η φοροδιαφυγή δεν περιλαμβάνεται στα ποινικά αδικήματα, σύμφωνα με τον νόμο για το ξέπλυμα του βρώμικου χρήματος.
Και μια και ο λόγος για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι αυτός είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους που οι off shore βρίσκονται διεθνώς στο στόχαστρο ισχυρών οικονομικών και διεθνών οργανισμών και η αιτιολόγηση είναι προφανής (ανωνυμία, εμπιστευτικότητα, απόρρητο και φοροδιαφυγή).
ΜΙΑ off shore εταιρεία δεν είναι για όλους. Αλλά γι' αυτούς που είναι, αποτελεί μια καλή επιλογή. Εκείνο που κυρίως παρέχει η off shore είναι η χαμηλή ως και μηδαμινή φορολογία. Αυτό είναι το μεγάλο ατού της. Για αυτό και συγκεντρώνει τόσες προτιμήσεις.
Στα προσόντα της όμως μπορεί κανείς να προσθέσει και άλλα πολύ σημαντικά. Προσφέρει τη δυνατότητα να αποφύγει κάποιος την εφαρμογή της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας (για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό και απασχολούν προσωπικό). Η δημιουργία της παράκτιας απαλλάσσει τον επιχειρηματία από την καταβολή των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης και τον εξαιρεί από την ελληνική εργατική ή ασφαλιστική νομοθεσία. Τον προστατεύει από τυχόν δεσμεύσεις (κατασχέσεις) της προσωπικής του περιουσίας και, το βασικότερο, δίδει το δικαίωμα στον μέτοχό της να αποφύγει την καταβολή φόρων για μεταβιβάσεις ακινήτων ή για φόρους κληρονομιάς. Ακόμη και για φόρους μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
Γι' αυτό στην Ελλάδα οι παράκτιες εταιρείες έχουν μεγάλη «πέραση» στα ακίνητα. Οποιος έχει ακίνητο, για παράδειγμα, σε off shore (που να αξίζει οικονομικά βέβαια) μπορεί να το μεταβιβάσει στα παιδιά του αποφεύγοντας τους φόρους της γονικής παροχής. Μεταβιβάζει απλώς τις μετοχές. Αν όμως αγοράζει κανείς ακίνητο από παράκτια, δεν είναι εύκολο να ξέρει τι αγοράζει, δεν μπορεί να γνωρίζει ποιες είναι οι δεσμεύσεις της.

Αλλαγές τιμολογίου στα φωτοβολταϊκά

Ορατός είναι ο κίνδυνος να προκληθεί ξανά "βραχυκύκλωμα" στις επενδύσεις στα φωτοβολταϊκά συστήματα, μετά την αιφνίδια ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος με την οποία τίθεται στο νομοσχέδιο για τις Ανανεώσιμες Πήγες Ενέργειας ζήτημα αλλαγής της τιμολόγησης της κιλοβατώρας στην παραγόμενη από φωτοβολταϊκά ενέργεια. Η πρόταση του ΥΠΕΚΑ, που ουσιαστικά σημαίνει μείωση της επιδότησης κατά 20% σε μεσαίες και μεγάλες εγκαταστάσεις, πυροδότησε θύελλα αντιδράσεων.
Ο Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας από φωτοβολταϊκά εξετάζει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά για ζημιες ύψους 9,8 δισ. ευρώ, ενώ επισημαίνει ότι με την αλλαγή στην τιμολόγηση εγκλωβίζονται επενδύτες που βρίσκονται στη φάση της αδειοδοτησης ενώ οι επενδύσεις δεν θα είναι πλέον βιώσιμες. Έτσι η τιμή για μικρές οικιακές φωτοβολταϊκες εγκαταστάσεις ισχύος έως 10kW παραμένει η ίδια, στα 55 λεπτά, ενώ κατα 20% μειώνεται η επιδότηση στις εγκαταστάσεις μέχρι 100 και πάνω απο 100 kw που διαμορφώνεται στα 40 και 32 λεπτά αντίστοιχα.

Ο αγροτικός τομέας «σπαταλάει» το μεγαλύτερο κομμάτι υδατικών πόρων

Την αναποτελεσματική διαχείριση των υδάτινων πόρων, με το υδατικό αποτύπωμα κατανάλωσης της χώρας να είναι από τα υψηλότερα στον κόσμο, αναδεικνύει μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με τίτλο: «Διαχείριση των Υδάτινων Πόρων στην Ελλάδα».
Σύμφωνα με τη μελέτη, παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα η διαθεσιμότητα των υδάτινων πόρων ανά μόνιμο κάτοικο δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί χαμηλή, η προσφορά των υδάτινων πόρων έρχεται αντιμέτωπη με αρκετές προκλήσεις λόγω των ιδιαίτερων γεωγραφικών, κλιματικών, δημογραφικών και κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών της χώρας.
Έτσι, σε αρκετές περιοχές της χώρας (Θεσσαλία, Αττική, Νησιά Αιγαίου κ.ά.) η προσφορά αδυνατεί να καλύψει επαρκώς τη ζήτηση, ιδιαίτερα κατά την θερινή περίοδο. Ο αγροτικός τομέας στην Ελλάδα, είναι μακράν ο μεγαλύτερος καταναλωτής υδατικών πόρων, απορροφώντας το 86% της συνολικής κατανάλωσης. Με την παρούσα παραγωγική και τεχνολογική δομή του, παρουσιάζει χαμηλή προστιθέμενη αξία ανά κυβικό μέτρο κατανάλωσης νερού και εμφανίζει σημαντικά περιθώρια εξοικονόμησης υδάτινων πόρων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ-27, η Ελλάδα έχει τη δεύτερη χειρότερη θέση τόσο στην κατά κεφαλήν κατανάλωση, όσο στην προστιθέμενη αξία ανά m3 κατανάλωσης νερού στον αγροτικό τομέα.Ο τύπος της καλλιέργειας σε συνδυασμό με τα είδη των εδαφών τα οποία καλλιεργούνται, όπως και η υπάρχουσα τιμολογιακή πολιτική είναι παράγοντες που αυξάνουν την κατανάλωση υδάτων προς άρδευση. Επιπλέον, ένας μεγάλος όγκος υδάτων "χάνεται" από τη λανθασμένη επιλογή του τρόπου άρδευσης, καθώς τουλάχιστον το 60-70% του νερού που διατίθεται προς άρδευση δεν φθάνει ποτέ στον τελικό αποδέκτη. Ταυτόχρονα, η προμήθεια μέσω των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) τιμολογείται ανά στρέμμα και όχι με βάση το επίπεδο κατανάλωσης, εξαλείφοντας έτσι το σημαντικότερο οικονομικό κίνητρο εξοικονόμησης. Σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ ο αστικός τομέας ευθύνεται για την κατανάλωση του 11% των εγχώριων διαθέσιμων υδατικών πόρων. Το δημόσιο δίκτυο ύδρευσης καλύπτει το 94% του πληθυσμού της Ελλάδας, με απώλειες εξαιτίας του πεπαλαιωμένου δικτύου που κυμαίνονται από 10% έως 40%. Στο υδατικό διαμέρισμα της Αττικής, το οποίο συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, το ετήσιο υδατικό ισοζύγιο είναι ελλειμματικό, παρά το γεγονός ότι σημαντικοί όγκοι νερού εκτρέπονται προς αυτό από άλλα υδατικά διαμερίσματα. Η βιομηχανία και η ηλεκτροπαραγωγή δεν αποτελούν σημαντικούς καταναλωτές υδάτινων πόρων. Στην Ελλάδα, η βιομηχανική χρήση καλύπτει το 1,7% της συνολικής κατανάλωσης, αλλά στοιχεία δημοσιεύονται μόνο για την εξόρυξη και την ψύξη μηχανημάτων στην ηλεκτροπαραγωγή. Το 60% της καταγεγραμμένης κατανάλωσης νερού στη βιομηχανία αφορά στην ψύξη μηχανημάτων παραγωγής ενέργειας, το οποίο κατόπιν εναποτίθεται στο περιβάλλον.Η διαχείριση των υδάτινων πόρων συνδέεται στενά - και με ποικίλους τρόπους - με την παραγωγή ενέργειας. Σημαντικό μέρος των υδάτινων αποθεμάτων βρίσκεται σε ταμιευτήρες, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε υδροηλεκτρικούς σταθμούς και ως εκ τούτου τελούν υπό τη διαχείριση της ΔΕΗ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η μελέτη του ΙΟΒΕ ολοκληρώνεται με την υποβολή ενδεικτικών προτάσεων για την αποτελεσματικότερη θέσπιση δράσης στον τομέα της διαχείρισης των υδάτινων πόρων. Συγκεκριμένα, προτείνονται:
1. Επίσπευση της υλοποίησης των προβλεπόμενων στην Οδηγία 2000/60 δράσεων με ουσιαστικότερη υιοθέτηση της αρχής της ολοκληρωμένης διαχείρισης των νερών σε επίπεδο λεκάνης απορροής.
2. Ιεράρχηση των λύσεων στον αγροτικό τομέα με βάση το καθαρό κοινωνικό κόστος. Αυτό εκτιμάται ότι φέρνει ως προτεραιότητα μέτρα διαχείρισης της ζήτησης, όπως, ενδεικτικά:
- Τιμολόγηση του νερού με βάση τον όγκο της κατανάλωσης.
- Καταμέτρηση όλων των χρήσεων, συμπεριλαμβανόμενων και των ιδιωτικών γεωτρήσεων.
- Έλεγχος της τήρησης των όρων της άδειας χρήσης.
- Διασύνδεση των αγροτικών επιδοτήσεων με την εφαρμογή πρακτικών φιλικών προς το φυσικό περιβάλλον.
- Ενημέρωση των αγροτών σχετικά με εναλλακτικές μορφές άρδευσης και τις καλλιέργειες με ηπιότερη χρήση νερού.
3. Απλοποίηση του καθεστώτος αδειοδότησης δεξαμενών συλλογής όμβριων υδάτων.
4. Εύλογη είναι η εξέταση της δυνατότητας εφαρμογής (μελέτες σκοπιμότητας, μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κ.λπ.) νέων τεχνικών λύσεων στον οικιακό τομέα όπως:
- Διαχωρισμός δικτύου πόσιμου νερού και δημιουργία δικτύου υδάτων δευτερεύουσας χρήσης.
- Συλλογή βρόχινων υδάτων και χρήση τους για άρδευση οικιακών κήπων και άλλες εργασίες με χαμηλές ποιοτικές απαιτήσεις.
5. Εφαρμογή νέων λύσεων εναλλακτικής διαχείρισης υδατικών πόρων, ειδικά στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές (αφαλάτωση, ανακύκλωση, συλλογή υδάτων καταιγίδων, κ.λπ.).
6. Αυστηρότερη εφαρμογή της αρχής "ο ρυπαίνων πληρώνει" σε βιομηχανικές και αγροτικές εγκαταστάσεις, έτσι ώστε η πρόκληση ρύπανσης να γίνει κακή επιχειρηματική επιλογή και η καθαρή παραγωγή να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα.
7. Εξέταση της δυνατότητας εφαρμογής συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων χρήσης υδάτων σε ελλειμματικές λεκάνες απορροής με έντονη αγροτική χρήση.
8. Απαραίτητη είναι η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης, που επιτυγχάνεται μέσω της ευαισθητοποίησης και της διαρκούς περιβαλλοντικής ενημέρωσης.

Προκαλούν οι Αλβανοί ληστές του Βύρωνα

Σε σκοτώνουν και μετά αναλαμβάνουν τα έξοδα των παιδιών σου. Εκεί κατάντησε η αξία της ανθρώπινης ζωής στην Ελλάδα. Μα τι να περιμένεις από στυγνούς εγκληματίες που το μόνο που πιστεύουν είναι η δύναμη του χρήματος.
Να αναλάβουν τα έξοδα για την ανατροφή του ανήλικου παιδιού του 25χρονου που σκοτώθηκε στο Βύρωνα, ζητούν τώρα οι δύο ληστές, αλβανικής καταγωγής, που φέρονται να εμπλέκονται στο μακελειό!
Δια του συνηγόρου τους Σάκη Κεχαγιόγλου και οι δυο – οδηγήθηκαν σήμερα στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων - αρνήθηκαν την εμπλοκή τους στο θάνατο του 25χρονου Νικόλαου Τότι (Αλήθεια γιατί πολλά κολό-μεσα-ενημέρωσης το γράφουν με λατινικά γράμματα;) και ζήτησαν παράλληλα συγνώμη για όσα διαδραματίστηκαν χθες στο Βύρωνα.
«Επιθυμώ να εκφράσω τα βαθιά οδύνη μου για τον άδικο χαμό ενός αθώου νέου ανθρώπου, καθώς και για τον τραυματισμό των δύο αστυνομικών. Οι εντολείς μου με εξουσιοδότησαν να μεταφέρω και τη δική τους συντριβή και συγγνώμη προς την οικογένεια του αδικοχαμένου νέου καθώς και προς τους δύο αστυνομικούς», τόνισε ο κ. Κεχαγιόγλου επισημαίνοντας ότι την πεποίθηση και βεβαιότητά των εντολέων το ότι ο θάνατος του νεαρού Βορειοηπειρώτη δεν οφείλεται σε δικά τους πυρά.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα από το δόγμα Χρυσοχοΐδη:
αστυνομικοί στις φυλακές κακοποιοί σε διακοπές.
Αιχμή του δόρατος στην προκειμένη περίπτωση ο δήθεν βασανισμός του χιλιανού λαθρομετανάστη-εγκληματία-καταζητούμενου από την INTERPOL, ΝAVARRO Pedro. Ενός ατόμου που με γνωρίζει καλά……

17 Φεβ 2010

Μαστιγώθηκαν τρεις γυναίκες επειδή έκαναν σεξ

Τρεις γυναίκες μαστιγώθηκαν στη Μαλαισία όταν κρίθηκαν ένοχες της κατηγορίας ότι διατηρούσαν σεξουαλικές σχέσεις χωρίς να είναι παντρεμένες, αναφέρει σήμερα δημοσίευμα της εφημερίδας Star, επικαλούμενη δήλωση του υπουργού Εσωτερικών Χισαμουντίν Χουσέιν.
Είναι η πρώτη φορά που μαστιγώνονται γυναίκες στη Μαλαισία, και αυτό συνέβη σε εφαρμογή απόφασης που έλαβε στις 9 Φεβρουαρίου ισλαμικό δικαστήριο, προσθέτει το δημοσίευμα.
Πέρυσι η Μαλαισία έγινε στόχος διεθνών επικρίσεων όταν η Καρτίκα Σάρι Ντέβι Σουκάρνο, μητέρα δύο παιδιών, καταδικάστηκε στην ίδια ποινή επειδή ήπιε μπύρα. Η ποινή της δεν έχει εκτελεσθεί ακόμα.
Η υπόθεση αυτή έθεσε σε δοκιμασία τη μετριοπαθή εικόνα της πολυφυλετικής αλλά κατεξοχήν μουσουλμανικής αυτής χώρας της νοτιοανατολικής Ασίας σε μία εποχή κατά την οποία προσπαθεί να προσελκύσει ξένους επενδυτές. Επενδυτές της Νέας Υόρκης έθεσαν πέρυσι το θέμα αυτό στον πρωθυπουργό Νατζίμπ Ραζάκ.
Στη Μαλαισία ισχύει ένα διπλό νομοθετικό σύστημα, καθώς βρίσκεται σε ισχύ ένα ισλαμικό ποινικό και οικογενειακό δίκαιο για τους μουσουλμάνους, παράλληλα με την κοσμική νομοθεσία.
Το σεξ εκτός γάμου είναι παράνομο βάσει του ισλαμικού νόμου και επισύρει την επιβολή χρηματικού προστίμου και ανώτατη ποινή έξι χτυπήματα με μαστίγιο ή και τα δύο.