18 Δεκ 2009

Δες την ψηφιακά

Το Υπουργείο Παιδείας μέσα από τη δράση «Δες την Ψηφιακά 2.0» προχωρεί στην επιδότηση πρωτοετών φοιτητών και σπουδαστών, που πρώτευσαν κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις του έτους 2009, για την απόκτηση προσωπικών φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών, δωρεάν πρόσβαση σε 100 GBytes «on-line» δικτυακού αποθηκευτικού χώρου μέσω της υπηρεσίας ΠΙΘΟΣ+, καθώς και πρόσβαση σε νέα υπηρεσία ηλεκτρονικής διάθεσης ανοιχτού εκπαιδευτικού λογισμικού.
Οι αιτήσεις θα μπορούν να κατατίθενται από 21/12/2009 μέχρι 23/1/2010.
Δικαιούχοι είναι το 25% των νεοεισαχθέντων φοιτητών κατά το ακαδημαϊκό έτος 2009-10 σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ/ΤΕΙ, σύμφωνα με τη βαθμολογία εισαγωγής. Επιπλέον, δικαιούχοι είναι και όλοι οι φοιτητές που εισάγονται ως «πάσχοντες από σοβαρές ασθένειες» κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2008-09 και 2009-10. Κάθε δικαιούχος φοιτητής θα επιχορηγηθεί με το 80% της αξίας του υπολογιστή της επιλογής του, με μέγιστη επιδότηση τα 400 ευρώ. Ειδικά για τους «πάσχοντες από σοβαρές ασθένειες» η μέγιστη επιδότηση ορίστηκε στα 800 ευρώ. Σε όλους τους δικαιούχους θα αποσταλεί ειδική ενημερωτική επιστολή, η οποία θα περιλαμβάνει και έναν «Προσωπικό Κωδικό» για την απόκτηση όλων των παραπάνω εκπαιδευτικών εργαλείων.
Χρησιμοποιώντας:
  • τον προσωπικό κωδικό,
  • φωτοαντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας και
  • φωτοαντίγραφο φοιτητικής ταυτότητας ή δελτίου φοιτητικού εισιτηρίου («πάσο») ή βεβαίωση σπουδών από τη γραμματεία της Σχολής

θα έχουν την δυνατότητα να προμηθευτούν και το φορητό υπολογιστή τής επιλογής τους από οποιοδήποτε κατάστημα πώλησης υπολογιστών, καταβάλλοντας μόνο το υπόλοιπο της αξίας του. Οι δικαιούχοι της κατηγορίας του 5% (πάσχοντες από σοβαρές ασθένειες) θα προσκομίζουν αντί του «προσωπικού κωδικού», την σχετική Ειδική Βεβαίωση από την Γραμματεία του οικείου Τμήματος.
Στη δράση «Δες την Ψηφιακά 2.0» μπορούν να συμμετάσχουν ελεύθερα όσες προμηθεύτριες επιχειρήσεις επιθυμούν και μπορούν να διαθέτουν φορητούς υπολογιστές και έχουν σύνδεση με το διαδίκτυο. Οι επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν, θα εισπράττουν την επιχορήγηση μετά την πώληση των υπολογιστών στους φοιτητές και αφού υποβάλλουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δικαιολογητικά στην ΕΔΕΤ ΑΕ (Εθνικό Δίκτυο Έρευνας Τεχνολογίας), που έχει αναλάβει την υλοποίηση των διαδικασιών της δράσης.
Ο υπολογιστή θα πρέπει να καλύπτει τις παρακάτω απαραίτητες προδιαγραφές:

  • φορητός υπολογιστής (laptop ή notebook) με δυνατότητα ασύρματης δικτύωσης WiFi
    πιστοποίηση CE

  • εξελληνισμένο λογισμικό αυτοματισμού γραφείου με γραφικό περιβάλλον, περιλαμβανομένης εφαρμογής επεξεργασίας κειμένου, με κείμενα βοήθειας χρήσης στα Ελληνικά, ορθογραφικό έλεγχο και έλεγχο συλλαβισμού για την ελληνική γλώσσα

  • 12μηνη τηλεφωνική υποστήριξη

  • 24μηνη εγγύηση

  • υποχρεωτική αντικατάσταση σε περίπτωση βλάβης κατά τον πρώτο μήνα κτήσης

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Εθνικό Δίκτυο Έρευνα και Τεχνολογίας, στη διεύθυνση Λεωφ. Μεσογείων 56, 115 27 Αθήνα ή τηλεφωνικά με την υπηρεσία Αρωγής Χρηστών στο 801-11-85-100.

Δραματική κατάσταση στην αγορά δημητριακών

Οι πανευρωπαϊκές αγροτοσυνεταιριστικές οργανώσεις COPA και COGECA προειδοποιώντας για τη δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η αγορά δημητριακών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου οι τιμές σίτου από το πέρσι μέχρι σήμερα παρουσίασαν πτώση κατά 54%, καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει τρόπους για την προστασία των αγροτών από τον αυξανόμενο κίνδυνο της αστάθειας της αγοράς.
Μιλώντας στις Βρυξέλλες, ο Paul Temple, πρόεδρος της ομάδας εργασίας της COPA-COGECA για τα σιτηρά, τόνισε «Ο τομέας των σιτηρών έχει πληγεί σκληρά από την οικονομική κρίση, που επέφερε κάθετη πτώση της ζήτησης. Οι κοινοτικές εξαγωγές σιτηρών είναι χαμηλότερες από ότι κατά το παρελθόν έτος. Οι τιμές του σίτου κατά το διάστημα Ιανουαρίου 2008 -Νοεμβρίου 2009 έχουν μειωθεί έως και 54% ενώ το κόστος παραγωγής αυξάνεται σημαντικά και η πρόσβαση σε πιστώσεις δεν είναι εύκολη. Η επισιτιστική ασφάλεια έχει καταστεί προτεραιότητα και όμως οι αγρότες στηριζόμαστε στις τυχόν ανεπάρκειες της παραγωγής, προκειμένου να εξασφαλίσουμε μία οικονομική απόδοση. Αυτό βάζει τους παραγωγούς δημητριακών της ΕΕ σε δεινή οικονομική θέση». Εξ αιτίας της δύσκολης κατάστασης, η κοινοτική παραγωγή σιτηρών αναμένεται να οδηγηθεί σε νέα πτώση κατά το επόμενο έτος, με προβλεπόμενη μείωση των φυτεύσεων στην ΕΕ κατά 5%. Το γεγονός αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να προκαλέσει μια απότομη αύξηση των τιμών των σιτηρών με καταστροφικές επιπτώσεις στις τιμές των ζωοτροφών, στον τομέα της κτηνοτροφίας της ΕΕ αλλά και στις τιμές των τροφίμων. Και ο Paul Temple συνέχισε «Η έντονη αστάθεια των τιμών στην αγορά των σιτηρών αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για τους ευρωπαίους παραγωγούς σιτηρών και συνιστά απειλή για την ανταγωνιστικότητα της κτηνοτροφίας της ΕΕ. Η λειτουργία της διατροφικής αλυσίδας πρέπει κατά συνέπεια να βελτιωθεί και να αποδώσει οικονομικά. Τα παγκόσμια αποθέματα σε σχέση με την κατανάλωση εξακολουθούν να είναι χαμηλά και μία πτώση της παραγωγής καθιστά ευάλωτη την ΕΕ σε κάθε είδους εκδήλωση δυσμενών καιρικών συνθηκών ή φυσικών καταστροφών. Σύμφωνα με προβλέψεις του FAO , η παγκόσμια παραγωγή τροφίμων πρέπει να διπλασιαστεί μέχρι το 2050 προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση, συνεπώς, η διατήρηση της παραγωγής σιτηρών σε όλη την ΕΕ, μέσω επενδύσεων σε εγκαταστάσεις, έρευνα, ανάπτυξη και ανθρώπινους πόρους, είναι ζωτικής σημασίας».

Παραμένουν οι αγρότες στο Τελωνείο των Ευζώνων

Παραμένουν οι κτηνοτρόφοι και οι αγρότες του νομού Κιλκίς στο Τελωνείο των Ευζώνων, κλείνοντας περιστασιακά και απροειδοποίητα την πρόσβαση των οχημάτων στο τελωνείο αποτρέποντας την είσοδο στη χώρα μας κυρίως των φορτηγών που μεταφέρουν αγροτικά προϊόντα.
Στο μεταξύ όπως είχαν προαναγγείλει κατέθεσαν μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τη μη καταβολή των επιδοτήσεων.
Συγκεκριμένα αντιπροσωπεία αγροτών υπέβαλε τη μήνυση στον εισαγγελέα Κιλκίς, ενώ παράλληλα κατηγορούν την ηγεσία της ΠΑΣΕΓΕΣ ότι ευθύνεται για τη μη ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης των αγροτεμαχίων για το ΟΣΔΕ (Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου). «Εμείς δεν έχουμε καμιά σχέση με τις κόντρες και τα πολιτικά παιχνίδια των ενώσεων, δήλωσε ο πρόεδρος του αγροτοκτηνοτροφικού συλλόγου Κιλκίς κ. Γιώργος Λασκάκης, προσθέτοντας ότι «οι κινητοποιήσεις μας θα συνεχιστούν έως ότου εισπράξουμε ολόκληρο το ποσό των επιδοτήσεων».
Έτσι περίπου 130 τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα και περί τους 500 αγρότες παραμένουν στον μεθοριακό σταθμό, ενώ, σύμφωνα με πηγές του τελωνείου, η κίνηση έχει πέσει αισθητά τις τελευταίες μέρες λόγω της κινητοποίησης των αγροτών. Όπως φαίνεται οι οδηγοί των φορτηγών επιλέγουν πλέον να μπουν στην Ελλάδα από άλλους μεθοριακούς σταθμούς, χωρίς να κινδυνεύουν να εγκλωβιστούν για ώρες στα σύνορα.
Στο μεταξύ εξοργισμένοι αγρότες της Πιερίας κατέλαβαν πριν από λίγο την Αγροτική Τράπεζα Κατερίνης, γιατί όπως δήλωσαν είναι αγανακτισμένοι, γιατί τους κοροϊδεύουν εδώ και καιρό και δεν τους έχουν πληρώσει ακόμα τα δικαιώματα.
Λάλατου Μήτσου μ Λάλατου...............

Έκλεισαν τα Τέμπη

Όχι δεν έκλεισε ο δρόμος από τα τρακτέρ των αγροτών αλλά από τα βράχια των Τεμπών. Πάνω από ένα μήνα θα διαρκέσει το πρόβλημα με το κλείσιμο της εθνικής οδού στο ύψος των Τεμπών μετά από τις κατολισθήσεις, όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιάννης Οικονομίδης.
Πάντως τα διόδια θα τα πληρώνουμε κανονικά !!!
Κλειστή παραμένει από την Πέμπτη (17/12) το πρωί η εθνική οδός Αθηνών - Θεσσαλονίκης στο ύψος των Τεμπών, μετά τις κατολισθήσεις που προκάλεσαν οι έντονες βροχοπτώσεις στην περιοχή. Μετά την αυτοψία μηχανικοί είπαν ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν αρκετόν καιρό. Για τη σταθεροποίηση των εδαφών, αναμένεται να φτάσουν ειδικοί επιστήμονες από την Ελβετία. Τραγικό θάνατο βρήκε ο επικεφαλής των εργασιών της κοινοπραξίας «Μαλλιακός - Κλειδί», Σέρτζιο Σιάνι , 62 ετών. Τεράστιος βράχος τον καταπλάκωσε τραυματίζοντάς τον θανάσιμα μαζί με άλλους δύο εργαζομένους, που τραυματίστηκαν ελαφρά.
Η κυκλοφορία των οχημάτων γίνεται από παρακαμπτήριες οδούς. Με απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λάρισας η κυκλοφορία διεξάγεται μέσω της επαρχιακής οδού Λάρισας – Ελασσόνας - Αγίου Δημητρίου - Κατερίνης για τα ΙΧ και τα φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους και μέσω της επαρχιακής οδού Λάρισας - Ελασσόνας - Κοζάνης - Κλειδίου για τα μεγαλύτερα φορτηγά. Εναλλακτικά, θα ετοιμαστεί και ο δρόμος Γόνοι – Καλιπέστη - Αγ. Παντελεήμων.
Το βράδυ της Πέμπτης πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών ευρεία σύσκεψη υπό το τον υπουργό, κ. Δημήτρη Ρέππα, για την αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού προβλήματος, ενόψει και της αυξημένης κίνησης της εορταστικής περιόδου. Αποφασίστηκε να καταβληθεί κάθε προσπάθεια καλύτερης προετοιμασίας του διαθέσιμου οδικού δικτύου, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης. Στη σύσκεψη συζητήθηκαν επίσης, οι πρόνοιες για να παραμείνει το υπάρχον δίκτυο ανοικτό, ασφαλές και εποπτευόμενο, οι τρόποι της πληρέστερης ενημέρωσης πολιτών, επιχειρηματιών, μεταφορέων και εταιρειών οδικής βοήθειας, και η ενίσχυση των μετακινήσεων και μεταφορών αεροπορικώς, σιδηροδρομικώς, ακόμη και δια θαλάσσης.

Μαροκινός με χαρτιά Παλαιστίνιου (!) κατηγορείται για βιασμό 17χρονης με νοητική καθυστέρηση

Στον ανακριτή Χανίων θα οδηγηθεί την Τρίτη 24χρονος Μαροκινός που συνελήφθη από την αστυνομία ως ο δράστης του βιασμού 17χρονης από την Βουλγαρία με νοητική στέρηση.
Ο 24χρονος οδηγήθηκε χθες στον εισαγγελέα, μετά και το πόρισμα της ιατροδικαστικής εξέτασης που επιβεβαιώνει το βιασμό της ανήλικης κοπέλας.
Ο Μαροκινός αναγνωρίστηκε από το θύμα, έπειτα από δεκάδες προσαγωγές που έγιναν στην Αστυνομική Διεύθυνση με βάση την περιγραφή της ανήλικης.
Τον βιασμό της ανήλικης κατήγγειλε η μητέρα του θύματος την απόγευμα της Τρίτης.
Ο διοικητής της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Αρτέμης Κουτσαυτάκης αναφερόμενος στο περιστατικό δήλωσε: «στις 15 Δεκεμβρίου 2009 καταγγέλθηκε στην υπηρεσία μας από γυναίκα, πολίτη Βουλγαρίας, ότι κατά τις απογευματινές ώρες μεταξύ 5 και 6, σε περιοχή της πόλης των Χανίων άγνωστος δράστης, πιθανόν αραβικής καταγωγής, βίασε την ανήλικη και πάσχουσα από νοητική υστέρηση κόρη της. Εκμεταλλευόμενος την απουσία κηδεμόνα και το σοβαρό πρόβλημα υγείας της κι ενώ εκείνη βρισκόταν σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, με τη χρήση σωματικής βίας την οδήγησε σε εγκαταλελειμμένη οικία και την εξανάγκασε σε εξώγαμη συνουσία» .
Όπως ο ίδιος τόνισε, αμέσως παραγγέλθηκε ιατρική εξέταση και επιβεβαιώθηκε ο βιασμός του ανήλικου κοριτσιού.
Ο κ. Κουτσαυτάκης τόνισε ακόμα ότι ο συλληφθείς είναι πολίτης Μαρόκου που βρίσκεται παράνομα στη χώρα, ενώ, κατά τη σύλληψή του στα όρια του αυτοφώρου, κατείχε και επέδειξε στους αστυνομικούς υπηρεσιακό σημείωμα ότι είναι πολίτης Παλαιστίνης.

17 Δεκ 2009

Από το Μπουένος Άιρες με αγάπη

Εικόνες με εισβολή απεγνωσμένων Αργεντινών πολιτών στη Βουλή φωτιές και διάλυση του κράτους έρχονται στο νου μου τον τελευταίο καιρό.
Πριν καταρρεύσει οικονομικά η Αργεντινή, υπήρχε μια αφαίμαξη ρευστότητας από τη χώρα αυτή. Για πολλούς μήνες, επιχειρηματίες και απλοί πολίτες πέρναγαν τα σύνορα της Ουρουγουάης (Ελβετία της Νότιας Αμερικής) και κατέθεταν βαλίτσες με δολάρια στις τράπεζες του Montevideo. Κανείς δε ρωτάει από πού ήρθαν τα λεφτά στην Ουρουγουάη.
Πρόσφατα, η ελληνική κυβέρνηση είχε την ιδέα να χαρτογραφηθούν οι καταθέσεις στην ελληνική επικράτεια και να υποχρεωθεί ο κάθε πολίτης να καταθέσει «πόθεν έσχες» για να δικαιολογήσει τις καταθέσεις αυτές. Το αποτέλεσμα ήταν να μεταφερθούν μεγάλα χρηματικά ποσά στο εξωτερικό και πολλά άλλα να αποσυρθούν από τις τράπεζες και να μπουν σε θυρίδες. Η κυβέρνηση από τότε δεν έχει αναφερθεί ξανά στο θέμα.
Το Φεβρουάριο του 2002, η Αργεντινή κήρυξε στάση πληρωμών σε $155 δις δημοσίου χρέους. Όταν έγινε αυτή η στάση πληρωμών, το χρέος προς το ΑΕΠ της χώρας αυτής ήταν 65%. Στην Ελλάδα σήμερα το χρέος είναι, τουλάχιστον, στο 120% του ΑΕΠ. Μετά από τη στάση πληρωμών και λόγω της υποτίμησης του νομίσματος, το χρέος ανέβηκε στο 150% του ΑΕΠ. Στους επόμενους μήνες, το εθνικό νόμισμα υποτιμήθηκε κατά 70% σε σχέση με το δολάριο. Το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 11% το 2002 και το βιοτικό επίπεδο επέστρεψε στα επίπεδα του 1968. Η ανεργία σκαρφάλωσε στο 25%, και σε μερικούς μήνες, το 60% του πληθυσμού βρέθηκε κάτω από το όριο της φτώχειας. Σήμερα μετά από 8 χρόνια, το ποσοστό του πληθυσμού που είναι κάτω από το όριο της φτώχειας έχει μειωθεί στο, προ της κρίσεως, επίπεδο του 18%. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι στο 24%.
Αλλά πώς έφτασε η Αργεντινή σε αυτό το σημείο; Στην αρχή της δεκαετίας του 1990, και μετά από μακρά περίοδο πληθωρισμού, η Αργεντινή αποφάσισε να επιστρατεύσει τη βοήθεια του ΔΝΤ. Μεταξύ άλλων, συνδέθηκε το νόμισμα της χώρας με το δολάριο και έγιναν μεγάλες παρεμβάσεις στην κρατικοδίαιτη οικονομία της χώρας.
Αρχικά, τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ο πληθωρισμός μειώθηκε και οι αποκρατικοποιήσεις έδειχναν ότι η οικονομία είχε μπει σε θετική τροχιά. Αργότερα, όμως, και με την κρίση του 1995 στο Μεξικό, τα πράγματα άλλαξαν. Η μεγάλη άνοδος του δολαρίου σε σχέση με το νόμισμα της Βραζιλίας, καθώς και των άλλων γειτονικών νομισμάτων έκαναν την οικονομία της Αργεντινής μη ανταγωνιστική. Επιπλέον, η διαφθορά, η έλλειψη αποτελεσματικών φορολογικών μηχανισμών, η σπατάλη πόρων και η αναποτελεσματική κρατική μηχανή επιδείνωσαν την κατάσταση.
Το γεγονός είναι ότι η Αργεντινή ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκε την καλή επίδοση της οικονομίας για να βάλει τη χώρα σε μια σειρά. Ουδέποτε οι κυβερνήτες της χώρας προσπάθησαν να καταπολεμήσουν τη διαφθορά και την αναποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής.
Στο τέλος, όμως, η μεγάλη άνοδος του δολαρίου σε συνδυασμό με τη μείωση της ανταγωνιστικότητας, έφεραν τη χώρα σε πολύ δύσκολη δημοσιονομική θέση και δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει το χρέος της, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου, ήταν σε δολάρια. Παρομοίως, η Ελλάδα υιοθέτησε το ευρώ, χωρίς να προσπαθήσει να βάλει τάξη στις δαπάνες, στη γραφειοκρατία, τη διαφθορά, και πάνω απ’ όλα, χωρίς να προσπαθήσει να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.
Όμως, η χρεωκοπία της Αργεντινής δε σήμανε το τέλος του κόσμου. Το αντίθετο. Η οικονομία της αυξήθηκε, κατά μέσο όρο 9% από το 2003 μέχρι και το 2008. Οι επενδύσεις έχουν τριπλασιαστεί από το 2003 και έχουν δημιουργηθεί πάνω από 3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, με την ανεργία να παραμένει σταθερή περίπου στο 8%. Η δε κατανάλωση έχει αυξηθεί κατά 66%, σε σχέση με την προ της κρίσης, περίοδο.

Καταδίκη της χώρας μας για την ταφή των ζωϊκών υποπροϊόντων

Νέα καταδίκη της χώρας μας σχετικά με την απόρριψη και τη ταφή των ζωϊκών υποπροϊόντων από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Σύμφωνα με την απόφαση η απόρριψη και η ταφή γίνεται, χωρίς προηγούμενη μεταποίηση, σε χώρους υγειονομικής ταφής κατά παράβαση του κανονισμού και μάλιστα χωρίς επίσημο έλεγχο και δεύτερον ότι δεν υφίσταται καμία εγγύηση ότι οι εφαρμοζόμενες πρακτικές για την ασφαλή διαχείριση και διάθεση των ζωϊκών Υποπροϊόντων.
Οι ελεγκτές που έκαναν ελέγχους διαπίστωσαν ότι η Ελλάδα δεν μπόρεσε να αποδείξει με απτά στοιχεία ότι είναι σε θέση να διασφαλίσει, στην πράξη, την τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τον κανονισμό.
Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξέδωσε σήμερα την απόφαση:
C-248/08, Επιτροπή κατά Ελλάδας

«Αποτέφρωση του υλικού ειδικού κινδύνου»
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από το Δικαστήριο να διαπιστώσει ότι η Ελληνική Δημοκρατία παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τον κανονισμό (ΕΚ) 1774/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για τον καθορισμό υγειονομικών κανόνων σχετικά με τα ζωικά υποπροϊόντα που δεν προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο (κανονισμός ΖΥΠ).
Σκοπός του κανονισμού ΖΥΠ είναι να διασφαλιστεί ότι τα κράτη μέλη εφαρμόζουν συστήματα τα οποία προβλέπουν την κυκλοφορία των διαφόρων κατηγοριών ζωικών υποπροϊόντων (ΖΥΠ) μόνον εντός ορισμένων εγκεκριμένων αλυσίδων μέχρι την ασφαλή διάθεση ή χρησιμοποίησή τους και, κυρίως, ότι μόνον τα ΖΥΠ που δεν εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία των ζώων και για τη δημόσια υγεία εισέρχονται στην τροφική αλυσίδα.
Από το 2004 και εντεύθεν, η Επιτροπή έχει κινήσει δύο διαδικασίες λόγω παραβάσεως κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας όσον αφορά το σύστημα που εφαρμόζει το εν λόγω κράτος μέλος για την ασφαλή διάθεση και καταστροφή των ΖΥΠ σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οικείου κανονισμού.
Το Γραφείο Τροφίμων και Κτηνιατρικών Θεμάτων (ΓΤΚΘ) της Γενικής Διευθύνσεως «Υγεία και Προστασία των Καταναλωτών» της Επιτροπής πραγματοποίησε από το 2004 έως το 2007 πέντε ειδικές αποστολές στην Ελλάδα κατά τις οποίες επισημάνθηκαν σημαντικές ελλείψεις που αφορούσαν το σύστημα το οποίο εφαρμοζόταν για την ασφαλή διαχείριση των ΖΥΠ, τους επίσημους ελέγχους, τη λειτουργία της πλειονότητας των μονάδων χωρίς έγκριση που να έχει δοθεί σύμφωνα με τον κανονισμό ΖΥΠ, καθώς και την αποτέφρωση του υλικού ειδικού κινδύνου (ΥΕΚ).
Η προσφυγή έχει ως αντικείμενο να διαπιστωθεί η ύπαρξη παραβάσεως όχι μόνο λόγω των ελλείψεων που επισημάνθηκαν στις συγκεκριμένες καταστάσεις στις οποίες αναφέρονται οι εκθέσεις του ΓΤΚΘ, αλλά επίσης και πρωτίστως λόγω των πλημμελειών οι οποίες παρατηρούνται κατά τρόπο γενικό και διαρκή όσον αφορά την εφαρμογή στην πράξη του κανονισμού ΖΥΠ στην Ελλάδα και των οποίων οι συγκεκριμένες καταστάσεις αποτελούν μάλλον ενδεικτικές περιπτώσεις.
Η Επιτροπή εκτίμησε, πρώτον, ότι η διάθεση των ΖΥΠ πραγματοποιείται με αντίθετες προς τον κανονισμό ΖΥΠ μεθόδους, δεδομένου ότι η απόρριψη και η ταφή τους γίνεται, χωρίς προηγούμενη μεταποίηση, σε χώρους υγειονομικής ταφής κατά παράβαση του κανονισμού ΖΥΠ, ενίοτε μάλιστα χωρίς επίσημο έλεγχο, και, δεύτερον, ότι δεν υφίσταται καμία εγγύηση ότι οι εφαρμοζόμενες πρακτικές για την ασφαλή διαχείριση και διάθεση των ΖΥΠ παρέχουν το επίπεδο προστασίας που προβλέπει ο κανονισμός ΖΥΠ.
Η ταφή και η αποτέφρωση
Το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι αυτή η δυνατότητα παρεκκλίσεων αφορά τα ΖΥΠ που προέρχονται από «απόμερες περιοχές», ήτοι περιοχές όπου ο ζωικός πληθυσμός είναι τόσο μικρός και οι εγκαταστάσεις τόσο απομακρυσμένες, ώστε τυχόν κίνδυνοι από τη συλλογή και τη μεταφορά θα ήσαν απαράδεκτα υψηλοί σε σχέση με την επιτόπου ταφή.
Δεν αμφισβητείται ούτε ότι η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύτηκε να χαρακτηρίσει ως απόμερες περιοχές μόνον το 10 % του συνολικού εδάφους της κάθε νομαρχίας ούτε ότι οι διαπιστώσεις του ΓΤΚΘ δεν στηρίζονται σε πορίσματα αποστολών αλλά στα στοιχεία που διαβίβασε η Ελληνική Δημοκρατία σχετικά με τις ποσότητες που θάβονταν χωρίς προηγούμενη μεταποίηση όχι μόνο στις περιοχές τις οποίες η Ελληνική Δημοκρατία δήλωσε ως απόμερες, αλλά και σε περιοχές που το εν λόγω κράτος μέλος δεν θεωρεί ως τέτοιες.
Δεύτερον, οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν, σε διάφορους τομείς, για την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως δικαιολογητικός λόγος για τη μη τήρηση των διατάξεων του κανονισμού ΖΥΠ.
Το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι κατά πάγια νομολογία σε θέματα καταρτίσεως σχεδίων διαχειρίσεως αποβλήτων, η υποχρέωση των κρατών μελών να διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές και να λαμβάνουν πρόσφορα νομοθετικά και/ή διοικητικά μέτρα προς διασφάλιση της συμμορφώσεως με τον κανονισμό ΖΥΠ συνιστά υποχρέωση επιτεύξεως ορισμένου αποτελέσματος. Το αποτέλεσμα αυτό δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί με προπαρασκευαστικά μέτρα που αφορούν απλώς και μόνον την εκπόνηση ενός γενικού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά με μέτρα που διασφαλίζουν την ουσιαστική και οριστική υλοποίησή του.
Κατά τις εκθέσεις του ΓΤΚΘ; εξακολουθούσε να εφαρμόζεται η αντίθετη προς τις επιταγές του κανονισμού ΖΥΠ πρακτική της ταφής και της διαθέσεως των ΖΥΠ σε χώρους υγειονομικής ταφής και μάλιστα, ενίοτε, χωρίς επίσημο έλεγχο.
Οι επίσημοι έλεγχοι
Η Επιτροπή προσάπτει στην Ελληνική Δημοκρατία ότι παρέβη την υποχρέωση ότι η αρμόδια αρχή πραγματοποιεί ανά τακτά διαστήματα επιθεωρήσεις και ασκεί εποπτεία, βάσει διαφόρων κριτηρίων που θέτει ο κανονισμός ΖΥΠ, ενώ λαμβάνει και τα αναγκαία μέτρα σε περίπτωση μη τηρήσεως του κανονισμού αυτού. Από τις εκθέσεις των αποστολών του ΓΤΚΘ προκύπτει ότι το σύστημα ελέγχων παραμένει αναποτελεσματικό.
Εντούτοις, κατόπιν σαφών και τεκμηριωμένων καταγγελιών, όπως αυτές στις οποίες αναφέρονται οι εκθέσεις των αποστολών του ΓΤΚΘ, οι επιθεωρητές συνέχισαν να κάνουν λόγο για ανεπάρκεια του οικείου συστήματος, όσον αφορά, μεταξύ άλλων, πλημμέλειες στη διενέργεια των ελέγχων, στον συντονισμό της κεντρικής αρχής με τις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και στην επιβολή κυρώσεων.
Η Ελλάδα δεν μπόρεσε να αποδείξει με απτά στοιχεία ότι είναι σε θέση να διασφαλίσει, στην πράξη, την τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τον κανονισμό ΖΥΠ.
Η έγκριση των μονάδων μεταποιήσεως αποβλήτων
Ο κανονισμός ΖΥΠ καθορίζει τις προϋποθέσεις εγκρίσεως των εγκαταστάσεων και των μονάδων αποθηκεύσεως, αποτεφρώσεως και συναποτεφρώσεως, μεταποιήσεως των υλικών των διαφόρων κατηγοριών και παραγωγής τροφών για κατοικίδια ζώα, καθώς και τεχνικών προϊόντων.
Στην Ελλάδα εξακολουθούσαν να λειτουργούν βάσει εγκρίσεων που είχαν χορηγηθεί σύμφωνα με την οδηγία 90/667 (η οποία αντικαταστάθηκε το 2002 με τον κανονισμό ΖΥΠ), της οποίας οι διατάξεις περί των προϋποθέσεων εγκρίσεως των μονάδων αυτών δεν είναι αντίστοιχες προς εκείνες του κανονισμού ΖΥΠ.
Η Ελληνική Δημοκρατία, αναγνωρίζοντας ότι δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί προς τις διατάξεις του προεδρικού διατάγματος 211/2006, το οποίο είχε ως σκοπό να διασφαλίσει την ορθή εφαρμογή του κανονισμού ΖΥΠ και το οποίο θέσπισε μια νέα διαδικασία εγκρίσεως, ισχυρίζεται ότι η κατάσταση αυτή έχει ανακύψει λόγω της εφαρμογής αυστηρών περιβαλλοντικών κριτηρίων, ήτοι αναμονής της εκδόσεως από τις ελληνικές περιβαλλοντικές αρχές των αδειών που απαιτούνται κατά τις διατάξεις του εν λόγω προεδρικού διατάγματος.
Όσον αφορά, στη συνέχεια, το μεταβατικό σύστημα που εφαρμόστηκε, επισημαίνεται ότι, όπως προκύπτει από τις εκθέσεις των αποστολών του ΓΤΚΘ, οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι το σύστημα αυτό δεν λειτουργούσε ορθώς, ιδίως διότι οι ελληνικές αρχές δεν υποχρέωσαν όλες τις εγκαταστάσεις να υποβληθούν στη νέα αυτή διαδικασία εγκρίσεως.
Το επιχείρημα ότι η λήψη προσωρινών μέτρων ήταν αναγκαία προκειμένου να προληφθεί τυχόν κρίση στον τομέα της διαχειρίσεως των ΖΥΠ στην Ελλάδα δεν μπορεί να δικαιολογήσει την επ’ αόριστον ανοχή μιας καταστάσεως που απορρέει από πάγια και γενικευμένη πρακτική της αρμόδιας αρχής, συνιστάμενη σε παράλειψη εφαρμογής τόσο της κοινοτικής όσο και της εθνικής νομοθεσίας.
Η αποτέφρωση του ΥΕΚ
Η Επιτροπή ισχυρίζεται ότι η πλέον πρόσφατη έκθεση διευκρινίζει ότι οι ελλείψεις ακόμη υπερισχύουν, καθόσον, αφενός, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ακολουθούν αποκλίνουσες προσεγγίσεις και, αφετέρου, οι έλεγχοι που διενεργούνται δεν είναι πάντοτε έγκυροι.
Το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι τα υλικά της κατηγορίας 1, ήτοι της πιο επικίνδυνης κατηγορίας ΖΥΠ, συλλέγονται, μεταφέρονται και καθίστανται αναγνωρίσιμα χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και διατίθενται αμέσως ως απόβλητα σε μονάδα αποτεφρώσεως εγκεκριμένη σύμφωνα με τον κανονισμό ΖΥΠ, το οποίο καθορίζει τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι μονάδες αποτεφρώσεως και συναποτεφρώσεως.
Αντιμέτωπη με τα πορίσματα των εκθέσεων των οικείων αποστολών, τα οποία αποδεικνύουν με σαφήνεια και πέρα πάσης αμφιβολίας τα κενά και τις πλημμέλειες στη διαχείριση των ΖΥΠ, η Ελληνική Δημοκρατία δεν έχει προσκομίσει πειστικά αποδεικτικά στοιχεία.
Το ΔΕΕ αποφάνθηκε:
Η Ελληνική Δημοκρατία, μη εφαρμόζοντας ορθώς τον κανονισμό (ΕΚ) 1774/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 3ης Οκτωβρίου 2002, για τον καθορισμό υγειονομικών κανόνων σχετικά με τα ζωικά υποπροϊόντα που δεν προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο, και μη επιβάλλοντας τις δέουσες κυρώσεις όσον αφορά την ταφή των αποβλήτων χωρίς προηγούμενη μεταποίηση, την απουσία επίσημων ελέγχων, καθώς και τις πλημμέλειες στη διαδικασία εγκρίσεως των εγκαταστάσεων διαχειρίσεως των ζωικών υποπροϊόντων και στη διαδικασία αποτεφρώσεως του υλικού ειδικού κινδύνου, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τα άρθρα 4, παράγραφος 2, στοιχεία α΄ και γ΄, 5, παράγραφος 2, στοιχείο γ΄, 6, παράγραφος 2, στοιχείο β΄, 10 έως 15, 17, 18 και 26 του κανονισμού αυτού.
Υπενθυμίζεται ότι στην απόφαση της 23ης Απριλίου 2009, C-331/07, Επιτροπή κατά Ελλάδας), η Ελληνική Δημοκρατία καταδικάστηκε για παραβίαση της κτηνιατρικής νομοθεσίας, κατ’ ουσία λόγω ανεπαρκών προσλήψεων από τις ελεγκτικές αρχές.

Eurostat: Οι αλλοδαποί στην Ελλάδα αντιστοιχούν στο 8,1% του συνολικού πληθυσμού

Οι αλλοδαποί στην Ελλάδα αντιστοιχούν στο 8,1% του συνολικού πληθυσμού, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το 2008, που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.
Ειδικότερα, στην Ελλάδα ζουν 906.000 αλλοδαποί (8,1% του πληθυσμού), έναντι 30,78 εκατομμυρίων στην ΕΕ των 27 (6,2% του πληθυσμού), όπως αναφέρει η Eurostat.
Το 63,7% των αλλοδαπών που ζουν στην Ελλάδα είναι Αλβανοί, το 2,5% Ουκρανοί και το 1,9% Γεωργιανοί. Στις 27 χώρες μέλη της ΕΕ οι περισσότεροι αλλοδαποί προέρχονται από την Τουρκία (7,9%), το Μαρόκο (5,6%) και τη Ρουμανία (5,4%).
Επιπλέον, στην ΕΕ των 27, η Ελλάδα έχει το τέταρτο υψηλότερο ποσοστό αλλοδαπών προερχόμενων από τρίτες χώρες (6,7% του πληθυσμού), μετά τη Λετονία (17,9%), την Εσθονία (16,5%) και την Ισπανία (7%).
Οι αλλοδαποί από χώρες της ΕΕ αντιστοιχούν στο 1,4% του ελληνικού πληθυσμού.Συνολικά στις 27 χώρες μέλη της ΕΕ οι αλλοδαποί από τρίτες χώρες ανέρχονται σε 19,5 εκατομμύρια (3,9%), ενώ από χώρες της ΕΕ σε 11,3 εκατομμύρια (2,3%). Το μεγαλύτερο ποσοστό αλλοδαπών καταγράφεται στο Λουξεμβούργο (42,6%), στη Λετονία (18%), στην Εσθονία (17%), στην Κύπρο (16%), στην Ιρλανδία (13%) και στην Ισπανία (12%).

Δύο 10χρονα αγόρια βίασαν μια 8χρονη

Δύο αγόρια 10 χρόνων κατηγορούνται για βιασμό ενός οκτάχρονου κοριτσιού, στο Λονδίνο.
«Το περιστατικό συνέβη στο Χέις, στο δυτικό Λονδίνο, στις 27 Οκτωβρίου, αυτές είναι όλες οι πληροφορίες που έχουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας.
Τα δύο αγόρια, που δεν κατονομάστηκαν λόγω της ηλικίας τους θα οδηγηθούν ενώπιον της δικαιοσύνης στο δυτικό Λονδίνο.

Η ξεφτίλα των τηλεοπτικών καναλιών δεν έχει όρια

Διαβάζουμε ότι ναυάγησε η πώληση του ALPHA στους Κύπριους επενδυτές και καθώς ανοίγουμε το κουμπί νάσου πετιέται η Μενεγάκη, που με τα ρούχα ξάπλα κάνει γυμναστική δίνοντας ένα ακόμη οφθαμόλουτρο.
Βλέπουμε πάλι ένα «μενταλιστή» να βάζει στον κρόταφο το πιστόλι με τα καρφιά και να μας πυροβολεί κάνοντας σόου… και ο Φερεντίνος να βάζει τις φωνές όχι γιατί δεν του αρέσει το σόου, αφού το χρήμα του ζεσταίνει το πορτοφόλι, αλλά για να μην τιμωρηθεί το κανάλι και φάει κάνα πρόστιμο, μια «μαϊμού» δήθεν αγανάκτηση.
Όσο για τη μοντέλα Καγιά προτρέπει τα κορίτσια να μην σπουδάσουν να μην αγαπήσουν και να μην είναι πιστές μέχρι τα τριάντα για να τα κονομήσουν.
Εν μέσω κρίσης, εξακολουθούν να πουλάνε υποπροιόντα απαξιώνοντας τον Έλληνα καταναλωτή θεατή, ρίχνοντας την πουτανιά στα μούτρα του.
Με αυτό το τρόπο τα ιδιωτικά κανάλια αθετούν την συμφωνία που έχουν κάνει με το Δημόσιο για την σωστή χρήση των συχνοτήτων που τους παρέχει το κράτος. Ποιος όμως τολμά να τους ελέγξει;
Μήπως το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο;

Αλλά αν τα ιδιωτικά κανάλια έτσι αξιοποιούν τις παροχές του εκπορνευμένου κράτους, η ξιπασμένη κρατική «δημόσια» τηλεόραση που συνεχίζει, αν και είναι αντισυνταγματικό, να την πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος, υποδέχεται την Ναταλία Γερμανού η οποία ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της Αγίας Παρασκευής, για να διαπραγματευθεί την αμοιβή της για την παρουσίαση της Eurovision.

Το κορίτσι καλά κάνει, αλλά αναρωτιέμαι γιατί από τους χιλιάδες μόνιμους τεμπελο-υπάλληλους που τα ξύνουν στην Αγία Παρασκευή, δεν μπορεί να βρεθεί κάποιος να παρουσιάσει αυτή την ευρω-βλακεία.