Στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου εκτιμάται ότι πέρασε ο 54χρονος κατάσκοπος της Ρωσίας, που εξαφανίστηκε χθες, για να αποφύγει την έκδοση του στις ΗΠΑ.
O 54χρονος είχε συλληφθεί χθες στην Κύπρο και αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους μέχρι την έκδοση του στις ΗΠΑ.
Ο -εκ νέου- καταζητούμενος δεν εμφανίστηκε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής, ως όφειλε, σήμερα και ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την έκδοση εντάλματος σύλληψης σε βάρος του.
Ο Ρόμπερτ Κρίστοφερ Μέτσος, είναι κάτοχος αμερικανικού διαβατηρίου. Ο 54χρονος Καναδός συνελήφθη την ώρα που επιχειρούσε να διαφύγει από την Κύπρο με προορισμό την Βουδαπέστη. Η Ιντερπόλ είχε ενημερώσει την Κυπριακή Δημοκρατία το προηγούμενο Σάββατο για το διεθνές ένταλμα του Μέτσος και στον έλεγχο διαβατηρίων στο αεροδρόμιο, οι αστυνομικοί εντόπισαν το όνομα του 54χρονου Καναδού στον κατάλογο των ατόμων στα οποία απαγορεύεται η έξοδος από τη χώρα.
Ο καταζητούμενος οδηγήθηκε στο Δικαστήριο της Λάρνακας όπου ζητήθηκε να κρατηθεί για 30 μέρες μέχρι να φτάσουν τα έγγραφα από την Αμερική με τα οποία ο υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης θα καταθέσει εξουσιοδότηση για έναρξη της διαδικασίας έκδοσης του Κρίστοφερ στην πολιτεία της Νέας Υόρκης. Τελικά ο 54χρονος Καναδός αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους μέχρι την έναρξη της διαδικασίας έκδοσης του.
Ο 54χρονος συλληφθείς καταζητείται από τις ΗΠΑ με τις κατηγορίες της κατασκοπείας προς όφελος της Ρωσίας και για ξέπλυμα «βρώμικου» χρήματος, ποσών που εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 40 χιλιάδες δολάρια. Για την ίδια υπόθεση έχουν συλληφθεί στις ΗΠΑ άλλα δέκα άτομα.
Ο Κρίστοφερ είχε φθάσει στην Κύπρο στις 17 Ιουνίου και διέμενε μόνος του σε διαμέρισμα κεντρικού ξενοδοχείου της Λάρνακας.
1 Ιουλ 2010
30 Ιουν 2010
Κινέζικα μαρτύρια

Μπορεί η προβλήτα της COSCO να ξεφορτώνει καθημερινά χιλιάδες φτηνά και χαμηλής ποιότητας κινέζικα προϊόντα, αλλά οι κυβερνώντες της ασιατικής υπερδύναμης απαιτούν να εισάγουν ανώτερης ποιότητας αγροτικά προϊόντα. Η ηγεσία του ΥπΑΑΤ αιφνιδιάστηκε από αυτή τη θέση και πρότεινε να εφαρμοστούν για τα ελληνικά προϊόντα τα πρότυπα ποιότητας που ισχύουν για τα ιταλικά, τα γαλλικά και τα ισπανικά προϊόντα, κάτι που δεν δέχτηκαν οι Κινέζοι. Αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να ακυρωθούν όλες οι συμφωνίες για εξαγωγές ελληνικών τροφίμων στην Κίνα. Σε μια προσπάθεια να μην υπάρξει «ναυάγιο» στις συνομιλίες, η ελληνική πλευρά πρότεινε και η κινέζικη αποδέχτηκε, να συσταθεί Ομάδας Εργασίας εμπειρογνωμόνων για θέματα πιστοποίησης και ελέγχου, ώστε να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εξαγωγές των ελληνικών αγροτικών προϊόντων προς την Κίνα. Όμως εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι οι Κινέζοι δεν δείχνουν την ίδια «ευαισθησία» όσον αφορά τις εξαγωγές των αγροτικών προϊόντων τους. Να θυμίσουμε το πρόσφατο σκάνδαλο με το κινέζικο γάλα που ήταν μολυσμένο με μελαμίνη, ένα χημικό προϊόν που χρησιμοποιείται συνήθως στη βαριά βιομηχανία ενώ στην ηπειρωτική Ασία χρησιμοποιείται και ως λίπασμα για τα σπαρτά. Το 2002 στην Ιαπωνία, ποσότητες από κατεψυγμένο σπανάκι βρέθηκαν να περιέχουν απαγορευμένο εντομοκτόνο ενώ στα τέλη του 2006 το Χονγκ Κονγκ σταμάτησε τις εισαγωγές κινεζικών ψαριών που ήταν μολυσμένα με ένα απαγορευμένο μυκητοκτόνο που μπορεί να προκαλέσει καρκίνο. Τα τελευταία χρόνια διάφορες κυβερνήσεις έχουν απαγορεύσει τις εισαγωγές κινεζικού μελιού (διότι είχε διαποτιστεί με το αντιβιοτικό), κινεζικού πολτού πιπεριών (με εντομοκτόνα) και κινεζικών ψαριών (με κτηνιατρικά φάρμακα). Η κυβέρνηση της Κίνας δεν ασκεί παρά συμβολικό έλεγχο στην αγροτική παραγωγή, η οποία είναι διεσπαρμένη. Εκατοντάδες εκατομμυρίων από μικρούς αγρότες αφήνονται να χρησιμοποιούν κατά βούληση ό,τι χημικό τούς βολεύει και τους βοηθάει να αυξήσουν τη σοδειά, που δίνει ένα χώμα ταλαιπωρημένο από την εντατική παραγωγή και αποδυναμωμένο από την υπερβολική χρήση τοξικών εντομοκτόνων. Εννοείται ότι σημαντικό μερίδιο της ευθύνης για την κατάσταση αυτή βαραίνει τους ώμους των τοπικών Αρχών. Στην Κίνα υπάρχουν παραπάνω από 12 κυβερνητικές υπηρεσίες που επιβλέπουν την αγροτική παραγωγή και η συνεργασία μεταξύ τους είναι σχεδόν αδύνατη.Πάντως η ελληνική πλευρά θέλει να καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε να υπάρξει συμφωνία, αφού αρκεί μόνο να υπολογίσει κανείς τη ραγδαία αναπτυσσόμενη ξενοδοχειακή αγορά στις μεγάλες πόλεις της Κίνας και τα πολυτελή εστιατόρια που ανοίγουν διαρκώς, για να αντιληφθεί κανείς τη μεγάλη ευκαιρία που δημιουργείται για τα ελληνικά είδη διατροφής. Το καλό είναι ότι θα υπάρξουν διμερείς συζητήσεις και δεν θα ακολουθηθεί το παράδειγμα της Ρωσίας, που υπήρξε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία δημιούργησε τόσα προβλήματα στις εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων. Όμως οι Κινέζοι φαίνεται να ήρθαν αρκετά διαβασμένοι πάνω στη ελληνική νομοθεσία. Ζήτησαν να κάνουν επενδύσεις στην Ελλάδα για σύσταση μονάδων ιχθυοτροφείων, τα προϊόντα των οποίων θα τροφοδοτούν την κινέζικη αγορά. Για ακόμη μια φορά η πολιτική ηγεσία του ΥπΑΑΤ βρέθηκε σε δύσκολη θέση, αφού δεν είναι δυνατόν να γεμίσουν οι ελληνικές θάλασσες με κινέζικες μονάδες υδατοκαλλιέργειας τη στιγμή που ακόμη δεν έχει νομοθετηθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος το σχετικό χωροταξικό νομοθετικό πλαίσιο που πρέπει να διέπει τη λειτουργία τους. Τελικά συμφωνήθηκε η Ελλάδα να κάνει εξαγωγή τεχνογνωσίας στον τομέα των υδατοκαλλιεργειών, με την επίσκεψη στην Κίνα ομάδας επιστημόνων από το ΕΘΙΑΓΕ.
Μήνυση κατά Der Spiegel

Είναι αργά για δάκρυα

Θα μας δέρνουν οι κατακτητές

Τα τρένα σφυρίζουν κινέζικα
Η Κίνα αποκτά το µεγαλύτερο σιδηροδροµικό δίκτυο του κόσµου, το οποίο αναβαθµίζεται και µε τρένα υψηλής ταχύτητας. Στόχος, η επέκταση του δικτύου σε όλη την Ασία και η ένωσή της έως το 2025 µε την Ευρώπη, ώστε να ενισχυθεί η οικονοµία της αλλά και η επιρροή της στον κόσµο. Οταν σε µερικούς µήνες αρχίσει η λειτουργία της σιδηροδροµικής γραµµής υψηλής ταχύτητας Πεκίνο - Σαγκάη, η οποία θα καλύπτει τα 1.318 χιλιόµετρα που χωρίζουν τις δύο µεγάλες πόλεις της Κίνας σε τέσσερις ώρες - ένα ταξίδι που, σήµερα, χρειάζεται 10 ώρες - η µεγάλη αυτή χώρα της Ασίας θα έχει κάνει ένα γιγαντιαίο βήµα για να µετατραπεί σε µία από τις σηµαντικότερες δυνάµεις στον κόσµο στις µεταφορές µε γρήγορα τρένα. Το τρένο συµβολίζει τη µεγάλη προσπάθεια που γίνεται στην Κίνα, γράφει η ισπανική εφηµερίδα «Εl Ρais», για να αποκτήσει πρωτοκαθεδρία σε πολλούς τοµείς, όπως η αεροναυπηγική και η αυτοκινητοβιοµηχανία, µε έναν ξεκάθαρο στόχο: να χρησιµοποιήσει την οικονοµία ως κινητήρια δύναµη της ενίσχυσής της στη διεθνή πολιτική σκηνή. Τα σχέδια της αναβάθµισης των υποδοµών, ιδιαίτερα στα τρένα υψηλής ταχύτητας, αφορούν και την ενίσχυση της επιρροής της Κίνας στην Ασία, µε την επέκταση τόσο των εµπορικών σχέσεων όσο και τη διάδοση της κινεζικής κουλτούρας. Η Κίνα φέτος θα γίνει η δεύτερη µεγαλύτερη οικονοµία στην κόσµο και σκοπεύει να φέρει την επανάσταση στη µεταφορά ανθρώπων και εµπορευµάτων όχι µόνο µέσα στα σύνορά της αλλά και έξω από αυτά.
29 Ιουν 2010
Τουρισμός αστέρων στα κατεχόμενα

Βέβαια για να θυμηθούμε κάτι ανάλογο είχε κάνει και ο Ρουβάς αλλά οι Έλληνες του το συγχώρησαν και οι ρουβίτσες συνεχίζουν να τον λατρεύουν.... η γκλαμουριά αγαπά τους προδότες.
28 Ιουν 2010
Η BP γκρέμισε τον Μοσαντέκ

Η αποφασιστικότητα και ο πατριωτισμός του Μοσαντέκ δεν άρεσαν, όπως ήταν φυσικό, στους Βρετανούς, αφού έχαναν τα κολοσσιαία κέρδη τους από το πετρέλαιο (το 1947 η εταιρεία είχε κέρδη 112 εκατομμυρίων δολαρίων, από τα οποία διέθεσε στο Ιράν τα...7!!!) αλλά και την πολιτική επιρροή τους στην περιοχή. Ετσι, στράφηκαν στην παλιά, αγαπημένη τους συνήθεια, την οργάνωση μιας συνωμοσίας για την ανατροπή του «ξεροκέφαλου» Ιρανού πρωθυπουργού. Τα «τζιμάνια» της CIA δεν θα μπορούσαν να μείνουν απ' έξω από τέτοια «τρελή φάση». Οι διαβόητοι Ντάλες μπράδερς (Αλεν και Τζον Φόστερ), ο επικεφαλής της CIA στη Μέση Ανατολή Κέρμιτ Ρούσβελτ (ανιψιός του Θίοντορ), ο Αμερικανός πρέσβης στην Τεχεράνη Λόιντ Χέντερσον καθώς και ο Βρετανός Γουντχάους, σε συνεργασία με διεφθαρμένους Ιρανούς, έστησαν την πλεκτάνη. Η πρώτη προσπάθειά τους απέτυχε. Αλλά, ως γνήσια καθάρματα, επέμειναν: το δεύτερο πραξικόπημα που οργάνωσαν είχε αποτέλεσμα τη σύλληψη του Μοσαντέκ, ο οποίος πέθανε λίγα χρόνια αργότερα, ξεχασμένος, σε κατ' οίκον περιορισμό. Ευγνωμονούσα η Βritish Ρetroleum, που από το 1954 παίρνει το σημερινό της όνομα, παραχώρησε στους νέους συνεταίρους της, τις πέντε μεγαλύτερες πετρελαϊκές των ΗΠΑ, το 40% των περσικών κοιτασμάτων. Το περσικό μονοπώλιο της ΒΡ γίνεται έτσι ολιγοπώλιο, από το οποίο ο μόνος που λείπει είναι ο λαός του Ιράν, καταπιεζόμενος από το ολοκληρωτικό καθεστώς του σάχη Ρεζά Παχλεβί. Οι Πέρσες δεν συγχώρησαν ποτέ αυτό το πραξικόπημα. Θα χρειαστεί να περάσουν 26 ολόκληρα χρόνια ωσότου η ισλαμική επανάσταση του αγιατολάχ Χομεϊνί ξεκαθαρίσει το θέμα της ιδιοκτησίας του ιρανικού πετρελαίου. Οπως έκανε, οκτώ χρόνια νωρίτερα, το 1971, ο συνταγματάρχης Καντάφι στη Λιβύη, όπως κάνουν και σήμερα ο Ούγκο Τσάβες στη Βενεζουέλα και ο Εβο Μοράλες στη Βολιβία.
Καραντίνα για ελέγχους
Σε τροφική καραντίνα μπαίνει η περιοχή της Δράμας, μέχρι να ελεχθεί η διασπορά της τοξικής τέφρας σε όλη την τροφική αλυσίδα από την καύση 12.000 ελαστικών στην μονάδα αποθήκευσης. Θυμίζουμε πυρκαγιά που ξέσπασε σε αποθήκη ελαστικών στη Δράμα, προκάλεσε τοξικό νέφος, που απείλησε την πόλη, αλλά οι ισχυροί άνεμοι έσπρωξαν το νέφος προς τη Βουλγαρία και στη συνέχεια το διέλυσαν.Μέχρι τα τέλη της εβδομάδας, εκτιμάται ότι οι επιστήμονες θα έχουν στα χέρια τους τα πρώτα στοιχεία των ερευνών που ξεκίνησαν τις προηγούμενες μέρες, από τα οποία θα φανεί το μέγεθος αλλά και η έκταση της ρύπανσης. Μέχρι τότε και πιθανότατα για πολύ καιρό ακόμη, οι κάτοικοι της περιοχής θα πρέπει να ξεχάσουν πολλές από τις παλιές τους συνήθειες σε ότι αφορά την κατανάλωση ειδών διατροφής.Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για μεγάλη διασπορά του τοξικού κοκτέιλ που έχει φτάσει μέχρι τη Νότια Βουλγαρία, δημιουργώντας ένα μεγάλο πονοκέφαλο στις αρχές που θα χρειαστεί να διαχειριστούν αποτελεσματικά την επόμενη μέρα και να απομακρύνουν με ασφάλεια τους τόνους των καμένων ελαστικών που συγκαταλέγονται στην κατηγορία των επικίνδυνων αποβλήτων.
Τουρκικός κλοιός
Κλοιό με τρεις αεροναυτικές ασκήσεις, από τη Ρόδο, την Κρήτη μέχρι και την Κεφαλονιά, έχει στήσει η Άγκυρα γύρω από την Ελλάδα σε μια συντονισμένη προσπάθεια επίδειξης δύναμης και καταγραφής της ως περιφερειακού πόλου ισχύος στην ευρύτερη περιοχή της Αν. Μεσογείου και της Αδριατικής.
Η κίνηση της Τουρκίας, που είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και εξελίσσεται στα διεθνή ύδατα, άρχισε, όσον αφορά την Ελλάδα, το Σαββατοκύριακο με ανθυποβρύχια άσκηση δυτικά της Κεφαλονιάς και συνεχίζεται σήμερα Δευτέρα με δύο ασκήσεις ανατολικά και δυτικά της Κρήτης η δεύτερη με πραγματικά πυρά!
Η κίνηση της Τουρκίας, που είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και εξελίσσεται στα διεθνή ύδατα, άρχισε, όσον αφορά την Ελλάδα, το Σαββατοκύριακο με ανθυποβρύχια άσκηση δυτικά της Κεφαλονιάς και συνεχίζεται σήμερα Δευτέρα με δύο ασκήσεις ανατολικά και δυτικά της Κρήτης η δεύτερη με πραγματικά πυρά!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)