17 Δεκ 2009

Από το Μπουένος Άιρες με αγάπη

Εικόνες με εισβολή απεγνωσμένων Αργεντινών πολιτών στη Βουλή φωτιές και διάλυση του κράτους έρχονται στο νου μου τον τελευταίο καιρό.
Πριν καταρρεύσει οικονομικά η Αργεντινή, υπήρχε μια αφαίμαξη ρευστότητας από τη χώρα αυτή. Για πολλούς μήνες, επιχειρηματίες και απλοί πολίτες πέρναγαν τα σύνορα της Ουρουγουάης (Ελβετία της Νότιας Αμερικής) και κατέθεταν βαλίτσες με δολάρια στις τράπεζες του Montevideo. Κανείς δε ρωτάει από πού ήρθαν τα λεφτά στην Ουρουγουάη.
Πρόσφατα, η ελληνική κυβέρνηση είχε την ιδέα να χαρτογραφηθούν οι καταθέσεις στην ελληνική επικράτεια και να υποχρεωθεί ο κάθε πολίτης να καταθέσει «πόθεν έσχες» για να δικαιολογήσει τις καταθέσεις αυτές. Το αποτέλεσμα ήταν να μεταφερθούν μεγάλα χρηματικά ποσά στο εξωτερικό και πολλά άλλα να αποσυρθούν από τις τράπεζες και να μπουν σε θυρίδες. Η κυβέρνηση από τότε δεν έχει αναφερθεί ξανά στο θέμα.
Το Φεβρουάριο του 2002, η Αργεντινή κήρυξε στάση πληρωμών σε $155 δις δημοσίου χρέους. Όταν έγινε αυτή η στάση πληρωμών, το χρέος προς το ΑΕΠ της χώρας αυτής ήταν 65%. Στην Ελλάδα σήμερα το χρέος είναι, τουλάχιστον, στο 120% του ΑΕΠ. Μετά από τη στάση πληρωμών και λόγω της υποτίμησης του νομίσματος, το χρέος ανέβηκε στο 150% του ΑΕΠ. Στους επόμενους μήνες, το εθνικό νόμισμα υποτιμήθηκε κατά 70% σε σχέση με το δολάριο. Το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 11% το 2002 και το βιοτικό επίπεδο επέστρεψε στα επίπεδα του 1968. Η ανεργία σκαρφάλωσε στο 25%, και σε μερικούς μήνες, το 60% του πληθυσμού βρέθηκε κάτω από το όριο της φτώχειας. Σήμερα μετά από 8 χρόνια, το ποσοστό του πληθυσμού που είναι κάτω από το όριο της φτώχειας έχει μειωθεί στο, προ της κρίσεως, επίπεδο του 18%. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι στο 24%.
Αλλά πώς έφτασε η Αργεντινή σε αυτό το σημείο; Στην αρχή της δεκαετίας του 1990, και μετά από μακρά περίοδο πληθωρισμού, η Αργεντινή αποφάσισε να επιστρατεύσει τη βοήθεια του ΔΝΤ. Μεταξύ άλλων, συνδέθηκε το νόμισμα της χώρας με το δολάριο και έγιναν μεγάλες παρεμβάσεις στην κρατικοδίαιτη οικονομία της χώρας.
Αρχικά, τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ο πληθωρισμός μειώθηκε και οι αποκρατικοποιήσεις έδειχναν ότι η οικονομία είχε μπει σε θετική τροχιά. Αργότερα, όμως, και με την κρίση του 1995 στο Μεξικό, τα πράγματα άλλαξαν. Η μεγάλη άνοδος του δολαρίου σε σχέση με το νόμισμα της Βραζιλίας, καθώς και των άλλων γειτονικών νομισμάτων έκαναν την οικονομία της Αργεντινής μη ανταγωνιστική. Επιπλέον, η διαφθορά, η έλλειψη αποτελεσματικών φορολογικών μηχανισμών, η σπατάλη πόρων και η αναποτελεσματική κρατική μηχανή επιδείνωσαν την κατάσταση.
Το γεγονός είναι ότι η Αργεντινή ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκε την καλή επίδοση της οικονομίας για να βάλει τη χώρα σε μια σειρά. Ουδέποτε οι κυβερνήτες της χώρας προσπάθησαν να καταπολεμήσουν τη διαφθορά και την αναποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής.
Στο τέλος, όμως, η μεγάλη άνοδος του δολαρίου σε συνδυασμό με τη μείωση της ανταγωνιστικότητας, έφεραν τη χώρα σε πολύ δύσκολη δημοσιονομική θέση και δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει το χρέος της, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου, ήταν σε δολάρια. Παρομοίως, η Ελλάδα υιοθέτησε το ευρώ, χωρίς να προσπαθήσει να βάλει τάξη στις δαπάνες, στη γραφειοκρατία, τη διαφθορά, και πάνω απ’ όλα, χωρίς να προσπαθήσει να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.
Όμως, η χρεωκοπία της Αργεντινής δε σήμανε το τέλος του κόσμου. Το αντίθετο. Η οικονομία της αυξήθηκε, κατά μέσο όρο 9% από το 2003 μέχρι και το 2008. Οι επενδύσεις έχουν τριπλασιαστεί από το 2003 και έχουν δημιουργηθεί πάνω από 3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, με την ανεργία να παραμένει σταθερή περίπου στο 8%. Η δε κατανάλωση έχει αυξηθεί κατά 66%, σε σχέση με την προ της κρίσης, περίοδο.

Καταδίκη της χώρας μας για την ταφή των ζωϊκών υποπροϊόντων

Νέα καταδίκη της χώρας μας σχετικά με την απόρριψη και τη ταφή των ζωϊκών υποπροϊόντων από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Σύμφωνα με την απόφαση η απόρριψη και η ταφή γίνεται, χωρίς προηγούμενη μεταποίηση, σε χώρους υγειονομικής ταφής κατά παράβαση του κανονισμού και μάλιστα χωρίς επίσημο έλεγχο και δεύτερον ότι δεν υφίσταται καμία εγγύηση ότι οι εφαρμοζόμενες πρακτικές για την ασφαλή διαχείριση και διάθεση των ζωϊκών Υποπροϊόντων.
Οι ελεγκτές που έκαναν ελέγχους διαπίστωσαν ότι η Ελλάδα δεν μπόρεσε να αποδείξει με απτά στοιχεία ότι είναι σε θέση να διασφαλίσει, στην πράξη, την τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τον κανονισμό.
Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξέδωσε σήμερα την απόφαση:
C-248/08, Επιτροπή κατά Ελλάδας

«Αποτέφρωση του υλικού ειδικού κινδύνου»
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από το Δικαστήριο να διαπιστώσει ότι η Ελληνική Δημοκρατία παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τον κανονισμό (ΕΚ) 1774/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για τον καθορισμό υγειονομικών κανόνων σχετικά με τα ζωικά υποπροϊόντα που δεν προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο (κανονισμός ΖΥΠ).
Σκοπός του κανονισμού ΖΥΠ είναι να διασφαλιστεί ότι τα κράτη μέλη εφαρμόζουν συστήματα τα οποία προβλέπουν την κυκλοφορία των διαφόρων κατηγοριών ζωικών υποπροϊόντων (ΖΥΠ) μόνον εντός ορισμένων εγκεκριμένων αλυσίδων μέχρι την ασφαλή διάθεση ή χρησιμοποίησή τους και, κυρίως, ότι μόνον τα ΖΥΠ που δεν εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία των ζώων και για τη δημόσια υγεία εισέρχονται στην τροφική αλυσίδα.
Από το 2004 και εντεύθεν, η Επιτροπή έχει κινήσει δύο διαδικασίες λόγω παραβάσεως κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας όσον αφορά το σύστημα που εφαρμόζει το εν λόγω κράτος μέλος για την ασφαλή διάθεση και καταστροφή των ΖΥΠ σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οικείου κανονισμού.
Το Γραφείο Τροφίμων και Κτηνιατρικών Θεμάτων (ΓΤΚΘ) της Γενικής Διευθύνσεως «Υγεία και Προστασία των Καταναλωτών» της Επιτροπής πραγματοποίησε από το 2004 έως το 2007 πέντε ειδικές αποστολές στην Ελλάδα κατά τις οποίες επισημάνθηκαν σημαντικές ελλείψεις που αφορούσαν το σύστημα το οποίο εφαρμοζόταν για την ασφαλή διαχείριση των ΖΥΠ, τους επίσημους ελέγχους, τη λειτουργία της πλειονότητας των μονάδων χωρίς έγκριση που να έχει δοθεί σύμφωνα με τον κανονισμό ΖΥΠ, καθώς και την αποτέφρωση του υλικού ειδικού κινδύνου (ΥΕΚ).
Η προσφυγή έχει ως αντικείμενο να διαπιστωθεί η ύπαρξη παραβάσεως όχι μόνο λόγω των ελλείψεων που επισημάνθηκαν στις συγκεκριμένες καταστάσεις στις οποίες αναφέρονται οι εκθέσεις του ΓΤΚΘ, αλλά επίσης και πρωτίστως λόγω των πλημμελειών οι οποίες παρατηρούνται κατά τρόπο γενικό και διαρκή όσον αφορά την εφαρμογή στην πράξη του κανονισμού ΖΥΠ στην Ελλάδα και των οποίων οι συγκεκριμένες καταστάσεις αποτελούν μάλλον ενδεικτικές περιπτώσεις.
Η Επιτροπή εκτίμησε, πρώτον, ότι η διάθεση των ΖΥΠ πραγματοποιείται με αντίθετες προς τον κανονισμό ΖΥΠ μεθόδους, δεδομένου ότι η απόρριψη και η ταφή τους γίνεται, χωρίς προηγούμενη μεταποίηση, σε χώρους υγειονομικής ταφής κατά παράβαση του κανονισμού ΖΥΠ, ενίοτε μάλιστα χωρίς επίσημο έλεγχο, και, δεύτερον, ότι δεν υφίσταται καμία εγγύηση ότι οι εφαρμοζόμενες πρακτικές για την ασφαλή διαχείριση και διάθεση των ΖΥΠ παρέχουν το επίπεδο προστασίας που προβλέπει ο κανονισμός ΖΥΠ.
Η ταφή και η αποτέφρωση
Το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι αυτή η δυνατότητα παρεκκλίσεων αφορά τα ΖΥΠ που προέρχονται από «απόμερες περιοχές», ήτοι περιοχές όπου ο ζωικός πληθυσμός είναι τόσο μικρός και οι εγκαταστάσεις τόσο απομακρυσμένες, ώστε τυχόν κίνδυνοι από τη συλλογή και τη μεταφορά θα ήσαν απαράδεκτα υψηλοί σε σχέση με την επιτόπου ταφή.
Δεν αμφισβητείται ούτε ότι η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύτηκε να χαρακτηρίσει ως απόμερες περιοχές μόνον το 10 % του συνολικού εδάφους της κάθε νομαρχίας ούτε ότι οι διαπιστώσεις του ΓΤΚΘ δεν στηρίζονται σε πορίσματα αποστολών αλλά στα στοιχεία που διαβίβασε η Ελληνική Δημοκρατία σχετικά με τις ποσότητες που θάβονταν χωρίς προηγούμενη μεταποίηση όχι μόνο στις περιοχές τις οποίες η Ελληνική Δημοκρατία δήλωσε ως απόμερες, αλλά και σε περιοχές που το εν λόγω κράτος μέλος δεν θεωρεί ως τέτοιες.
Δεύτερον, οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν, σε διάφορους τομείς, για την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως δικαιολογητικός λόγος για τη μη τήρηση των διατάξεων του κανονισμού ΖΥΠ.
Το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι κατά πάγια νομολογία σε θέματα καταρτίσεως σχεδίων διαχειρίσεως αποβλήτων, η υποχρέωση των κρατών μελών να διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές και να λαμβάνουν πρόσφορα νομοθετικά και/ή διοικητικά μέτρα προς διασφάλιση της συμμορφώσεως με τον κανονισμό ΖΥΠ συνιστά υποχρέωση επιτεύξεως ορισμένου αποτελέσματος. Το αποτέλεσμα αυτό δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί με προπαρασκευαστικά μέτρα που αφορούν απλώς και μόνον την εκπόνηση ενός γενικού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά με μέτρα που διασφαλίζουν την ουσιαστική και οριστική υλοποίησή του.
Κατά τις εκθέσεις του ΓΤΚΘ; εξακολουθούσε να εφαρμόζεται η αντίθετη προς τις επιταγές του κανονισμού ΖΥΠ πρακτική της ταφής και της διαθέσεως των ΖΥΠ σε χώρους υγειονομικής ταφής και μάλιστα, ενίοτε, χωρίς επίσημο έλεγχο.
Οι επίσημοι έλεγχοι
Η Επιτροπή προσάπτει στην Ελληνική Δημοκρατία ότι παρέβη την υποχρέωση ότι η αρμόδια αρχή πραγματοποιεί ανά τακτά διαστήματα επιθεωρήσεις και ασκεί εποπτεία, βάσει διαφόρων κριτηρίων που θέτει ο κανονισμός ΖΥΠ, ενώ λαμβάνει και τα αναγκαία μέτρα σε περίπτωση μη τηρήσεως του κανονισμού αυτού. Από τις εκθέσεις των αποστολών του ΓΤΚΘ προκύπτει ότι το σύστημα ελέγχων παραμένει αναποτελεσματικό.
Εντούτοις, κατόπιν σαφών και τεκμηριωμένων καταγγελιών, όπως αυτές στις οποίες αναφέρονται οι εκθέσεις των αποστολών του ΓΤΚΘ, οι επιθεωρητές συνέχισαν να κάνουν λόγο για ανεπάρκεια του οικείου συστήματος, όσον αφορά, μεταξύ άλλων, πλημμέλειες στη διενέργεια των ελέγχων, στον συντονισμό της κεντρικής αρχής με τις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και στην επιβολή κυρώσεων.
Η Ελλάδα δεν μπόρεσε να αποδείξει με απτά στοιχεία ότι είναι σε θέση να διασφαλίσει, στην πράξη, την τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τον κανονισμό ΖΥΠ.
Η έγκριση των μονάδων μεταποιήσεως αποβλήτων
Ο κανονισμός ΖΥΠ καθορίζει τις προϋποθέσεις εγκρίσεως των εγκαταστάσεων και των μονάδων αποθηκεύσεως, αποτεφρώσεως και συναποτεφρώσεως, μεταποιήσεως των υλικών των διαφόρων κατηγοριών και παραγωγής τροφών για κατοικίδια ζώα, καθώς και τεχνικών προϊόντων.
Στην Ελλάδα εξακολουθούσαν να λειτουργούν βάσει εγκρίσεων που είχαν χορηγηθεί σύμφωνα με την οδηγία 90/667 (η οποία αντικαταστάθηκε το 2002 με τον κανονισμό ΖΥΠ), της οποίας οι διατάξεις περί των προϋποθέσεων εγκρίσεως των μονάδων αυτών δεν είναι αντίστοιχες προς εκείνες του κανονισμού ΖΥΠ.
Η Ελληνική Δημοκρατία, αναγνωρίζοντας ότι δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί προς τις διατάξεις του προεδρικού διατάγματος 211/2006, το οποίο είχε ως σκοπό να διασφαλίσει την ορθή εφαρμογή του κανονισμού ΖΥΠ και το οποίο θέσπισε μια νέα διαδικασία εγκρίσεως, ισχυρίζεται ότι η κατάσταση αυτή έχει ανακύψει λόγω της εφαρμογής αυστηρών περιβαλλοντικών κριτηρίων, ήτοι αναμονής της εκδόσεως από τις ελληνικές περιβαλλοντικές αρχές των αδειών που απαιτούνται κατά τις διατάξεις του εν λόγω προεδρικού διατάγματος.
Όσον αφορά, στη συνέχεια, το μεταβατικό σύστημα που εφαρμόστηκε, επισημαίνεται ότι, όπως προκύπτει από τις εκθέσεις των αποστολών του ΓΤΚΘ, οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι το σύστημα αυτό δεν λειτουργούσε ορθώς, ιδίως διότι οι ελληνικές αρχές δεν υποχρέωσαν όλες τις εγκαταστάσεις να υποβληθούν στη νέα αυτή διαδικασία εγκρίσεως.
Το επιχείρημα ότι η λήψη προσωρινών μέτρων ήταν αναγκαία προκειμένου να προληφθεί τυχόν κρίση στον τομέα της διαχειρίσεως των ΖΥΠ στην Ελλάδα δεν μπορεί να δικαιολογήσει την επ’ αόριστον ανοχή μιας καταστάσεως που απορρέει από πάγια και γενικευμένη πρακτική της αρμόδιας αρχής, συνιστάμενη σε παράλειψη εφαρμογής τόσο της κοινοτικής όσο και της εθνικής νομοθεσίας.
Η αποτέφρωση του ΥΕΚ
Η Επιτροπή ισχυρίζεται ότι η πλέον πρόσφατη έκθεση διευκρινίζει ότι οι ελλείψεις ακόμη υπερισχύουν, καθόσον, αφενός, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ακολουθούν αποκλίνουσες προσεγγίσεις και, αφετέρου, οι έλεγχοι που διενεργούνται δεν είναι πάντοτε έγκυροι.
Το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι τα υλικά της κατηγορίας 1, ήτοι της πιο επικίνδυνης κατηγορίας ΖΥΠ, συλλέγονται, μεταφέρονται και καθίστανται αναγνωρίσιμα χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και διατίθενται αμέσως ως απόβλητα σε μονάδα αποτεφρώσεως εγκεκριμένη σύμφωνα με τον κανονισμό ΖΥΠ, το οποίο καθορίζει τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι μονάδες αποτεφρώσεως και συναποτεφρώσεως.
Αντιμέτωπη με τα πορίσματα των εκθέσεων των οικείων αποστολών, τα οποία αποδεικνύουν με σαφήνεια και πέρα πάσης αμφιβολίας τα κενά και τις πλημμέλειες στη διαχείριση των ΖΥΠ, η Ελληνική Δημοκρατία δεν έχει προσκομίσει πειστικά αποδεικτικά στοιχεία.
Το ΔΕΕ αποφάνθηκε:
Η Ελληνική Δημοκρατία, μη εφαρμόζοντας ορθώς τον κανονισμό (ΕΚ) 1774/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 3ης Οκτωβρίου 2002, για τον καθορισμό υγειονομικών κανόνων σχετικά με τα ζωικά υποπροϊόντα που δεν προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο, και μη επιβάλλοντας τις δέουσες κυρώσεις όσον αφορά την ταφή των αποβλήτων χωρίς προηγούμενη μεταποίηση, την απουσία επίσημων ελέγχων, καθώς και τις πλημμέλειες στη διαδικασία εγκρίσεως των εγκαταστάσεων διαχειρίσεως των ζωικών υποπροϊόντων και στη διαδικασία αποτεφρώσεως του υλικού ειδικού κινδύνου, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τα άρθρα 4, παράγραφος 2, στοιχεία α΄ και γ΄, 5, παράγραφος 2, στοιχείο γ΄, 6, παράγραφος 2, στοιχείο β΄, 10 έως 15, 17, 18 και 26 του κανονισμού αυτού.
Υπενθυμίζεται ότι στην απόφαση της 23ης Απριλίου 2009, C-331/07, Επιτροπή κατά Ελλάδας), η Ελληνική Δημοκρατία καταδικάστηκε για παραβίαση της κτηνιατρικής νομοθεσίας, κατ’ ουσία λόγω ανεπαρκών προσλήψεων από τις ελεγκτικές αρχές.

Eurostat: Οι αλλοδαποί στην Ελλάδα αντιστοιχούν στο 8,1% του συνολικού πληθυσμού

Οι αλλοδαποί στην Ελλάδα αντιστοιχούν στο 8,1% του συνολικού πληθυσμού, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το 2008, που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.
Ειδικότερα, στην Ελλάδα ζουν 906.000 αλλοδαποί (8,1% του πληθυσμού), έναντι 30,78 εκατομμυρίων στην ΕΕ των 27 (6,2% του πληθυσμού), όπως αναφέρει η Eurostat.
Το 63,7% των αλλοδαπών που ζουν στην Ελλάδα είναι Αλβανοί, το 2,5% Ουκρανοί και το 1,9% Γεωργιανοί. Στις 27 χώρες μέλη της ΕΕ οι περισσότεροι αλλοδαποί προέρχονται από την Τουρκία (7,9%), το Μαρόκο (5,6%) και τη Ρουμανία (5,4%).
Επιπλέον, στην ΕΕ των 27, η Ελλάδα έχει το τέταρτο υψηλότερο ποσοστό αλλοδαπών προερχόμενων από τρίτες χώρες (6,7% του πληθυσμού), μετά τη Λετονία (17,9%), την Εσθονία (16,5%) και την Ισπανία (7%).
Οι αλλοδαποί από χώρες της ΕΕ αντιστοιχούν στο 1,4% του ελληνικού πληθυσμού.Συνολικά στις 27 χώρες μέλη της ΕΕ οι αλλοδαποί από τρίτες χώρες ανέρχονται σε 19,5 εκατομμύρια (3,9%), ενώ από χώρες της ΕΕ σε 11,3 εκατομμύρια (2,3%). Το μεγαλύτερο ποσοστό αλλοδαπών καταγράφεται στο Λουξεμβούργο (42,6%), στη Λετονία (18%), στην Εσθονία (17%), στην Κύπρο (16%), στην Ιρλανδία (13%) και στην Ισπανία (12%).

Δύο 10χρονα αγόρια βίασαν μια 8χρονη

Δύο αγόρια 10 χρόνων κατηγορούνται για βιασμό ενός οκτάχρονου κοριτσιού, στο Λονδίνο.
«Το περιστατικό συνέβη στο Χέις, στο δυτικό Λονδίνο, στις 27 Οκτωβρίου, αυτές είναι όλες οι πληροφορίες που έχουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας.
Τα δύο αγόρια, που δεν κατονομάστηκαν λόγω της ηλικίας τους θα οδηγηθούν ενώπιον της δικαιοσύνης στο δυτικό Λονδίνο.

Η ξεφτίλα των τηλεοπτικών καναλιών δεν έχει όρια

Διαβάζουμε ότι ναυάγησε η πώληση του ALPHA στους Κύπριους επενδυτές και καθώς ανοίγουμε το κουμπί νάσου πετιέται η Μενεγάκη, που με τα ρούχα ξάπλα κάνει γυμναστική δίνοντας ένα ακόμη οφθαμόλουτρο.
Βλέπουμε πάλι ένα «μενταλιστή» να βάζει στον κρόταφο το πιστόλι με τα καρφιά και να μας πυροβολεί κάνοντας σόου… και ο Φερεντίνος να βάζει τις φωνές όχι γιατί δεν του αρέσει το σόου, αφού το χρήμα του ζεσταίνει το πορτοφόλι, αλλά για να μην τιμωρηθεί το κανάλι και φάει κάνα πρόστιμο, μια «μαϊμού» δήθεν αγανάκτηση.
Όσο για τη μοντέλα Καγιά προτρέπει τα κορίτσια να μην σπουδάσουν να μην αγαπήσουν και να μην είναι πιστές μέχρι τα τριάντα για να τα κονομήσουν.
Εν μέσω κρίσης, εξακολουθούν να πουλάνε υποπροιόντα απαξιώνοντας τον Έλληνα καταναλωτή θεατή, ρίχνοντας την πουτανιά στα μούτρα του.
Με αυτό το τρόπο τα ιδιωτικά κανάλια αθετούν την συμφωνία που έχουν κάνει με το Δημόσιο για την σωστή χρήση των συχνοτήτων που τους παρέχει το κράτος. Ποιος όμως τολμά να τους ελέγξει;
Μήπως το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο;

Αλλά αν τα ιδιωτικά κανάλια έτσι αξιοποιούν τις παροχές του εκπορνευμένου κράτους, η ξιπασμένη κρατική «δημόσια» τηλεόραση που συνεχίζει, αν και είναι αντισυνταγματικό, να την πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος, υποδέχεται την Ναταλία Γερμανού η οποία ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της Αγίας Παρασκευής, για να διαπραγματευθεί την αμοιβή της για την παρουσίαση της Eurovision.

Το κορίτσι καλά κάνει, αλλά αναρωτιέμαι γιατί από τους χιλιάδες μόνιμους τεμπελο-υπάλληλους που τα ξύνουν στην Αγία Παρασκευή, δεν μπορεί να βρεθεί κάποιος να παρουσιάσει αυτή την ευρω-βλακεία.

16 Δεκ 2009

Εθελουσία για 300 εργαζομένους με 230.000 ευρώ στον καθέναν

Στα 69 εκατ. ευρώ θα ανέλθει το κόστος για την εθελουσία έξοδο περίπου 300 εργαζομένων στον ΟΛΠ, σύμφωνα με όσα ανέφερε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης.
Πρόκειται για «χρυσή έξοδο», καθώς ο μέσος όρος των χρημάτων που θα βάλει στην τσέπη του κάθε εργαζόμενος που θα ενταχθεί στο πρόγραμμα αυτό υπολογίζεται στα 230.000 ευρώ. Το μπόνους της εθελουσίας εξόδου που προσφέρει ο ΟΛΠ είναι μεγαλύτερο και από αυτό που πρόσφερε ο ΟΤΕ: 1 δισ. ευρώ για 4.000 εργαζομένους, που σημαίνει 217.000 ευρώ για τον καθέναν. Με τη διαφορά ότι, στην περίπτωση του ΟΤΕ, το Ελληνικό Δημόσιο ως βασικός μέτοχος πλήρωσε από τα ταμεία του 400.000 ευρώ, ενώ στην περίπτωση του ΟΛΠ ολόκληρο το κόστος θα επιβαρύνει τον ίδιο τον Οργανισμό. Το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, που έληγε στο τέλος του έτους και παρατείνεται για ένα εξάμηνο, στηρίζεται σε ρυθμίσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, ενώ η παράτασή του αποτελεί ένα μόνο μέρος από το πακέτο της συμφωνίας που έγινε ανάμεσα στη νέα διοίκηση του ΟΛΠ και στους εργαζομένους. Για την υλοποίηση της συμφωνίας αυτής, που φαίνεται να εξασφαλίζει έπειτα από πολύμηνες απεργιακές κινητοποιήσεις συνθήκες ομαλής λειτουργίας στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, θα απαιτηθούν μια σειρά νομοθετικές ρυθμίσεις.
Η αγάπη και το χρήμα δεν κρύβονται....

15 Δεκ 2009

Τους πληρώνουν για να σκοτώνουν

Σε κλοιό βίας η Τουρκία μετά την κλίμα σύγχυσης γύρω από το Κουρδικό.
Στο Μους της Ανατολικής Τουρκίας Κούρδοι διαδηλωτές έριξαν πέτρες και "μολότοφ" σε καταστήματα και κατοικίες με αποτέλεσμα, ένας από τους καταστηματάρχες να πυροβολήσει εναντίον των διαδηλωτών, σκοτώνοντας δύο από αυτούς και τραυματίζοντας εννιά. Υπάρχουν καταγγελίες ότι ομάδα Κούρδων που διαδήλωνε ρίχνοντας πέτρες και "μολότοφ", δέχτηκε επίθεση από τρεις άντρες που άρχισαν να πυροβολούν.
Το τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο NTV μετέδωσε δηλώσεις ενός από αυτούς, ο οποίος αποκάλυψε ότι πριν από τα επεισόδια κάποιοι του προσέφεραν όπλο και πεντακόσιες λίρες (περίπου 250 ευρώ), ζητώντας του να πυροβολήσει. "Είμαι οδοκαθαριστής και φτωχός και δεν με ενδιαφέρει η ένταση. Κοιτάω την τσέπη μου", είπε ο δράστης.
Υπάρχουν καταγγελίες που αναφέρουν ότι λίγο πριν από τα επεισόδια πήγαν στην περιοχή άγνωστοι με ένα μαύρο τζιπ και έδωσαν σε κάποιους πολίτες όπλα και χρήματα.

Ρυθμίσεις για αγρότες

Μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης οριστικοποιήθηκε το σχέδιο νόμου της υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας κ. Λούκας Κατσέλη, που έχει στόχο την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της ρευστότητας της οικονομίας και της ανακούφισης των χαμηλών εισοδημάτων και στο οποίο περιλαμβάνονται σημαντικές ρυθμίσεις και για τους αγρότες.
Ειδικότερα οι διατάξεις του σχεδίου νόμου που αφορούν τους αγρότες αναφέρουν τα εξής:
Στο άρθρο 1 ρυθμίζει οφειλές σε επιχειρηματικά επαγγελματικά αγροτικά δάνεια ή πιστώσεις που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες μετά την 1/1/2008.
Από το υπό ρύθμιση οφειλόμενο συνολικό ποσόν αφαιρούνται και διαγράφονται οριστικά τόκοι υπερημερίας και ανατοκισμού.
Η αποπληρωμή της προκύπτουσας οφειλής γίνεται σε χρονικό διάστημα ίσο με αυτό που απομένει ή θα απέμενε μέχρι τη λήξη της σύμβασης, προσαυξημένο κατά δύο έτη. Όταν πάντως πρόκειται για ληξιπρόθεσμη οφειλή από καταγγελθείσα σύμβαση, η διάρκεια της αποπληρωμής δεν μπορεί να είναι μικρότερη από επτά έτη.
Με την τέταρτη παράγραφο δίνεται η δυνατότητα να ρυθμιστούν και οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες μετά την 1/1/2005. Καθορίζεται όμως ως προϋπόθεση για την αποδοχή της αίτησης η προκαταβολή ποσού ίσου με το 10% της οφειλής, αφαιρουμένων από αυτήν των τόκων υπερημερίας και ανατοκισμού.
Οι αιτήσεις για την υπαγωγή στη ρύθμιση των οφειλών των προηγούμενων παραγράφων υποβάλλονται μέχρι την 15/3/2010.
Από την δημοσίευση του νόμου και μέχρι την 30/6/2010 το πιστωτικό ίδρυμα δεν μπορεί να αρχίσει ή να συνεχίσει τις διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών που δύναται να ρυθμιστούν με τις διατάξεις του άρθρου 1.
Με το άρθρο 2 δίνεται η δυνατότητα στους λήπτες επιχειρηματικών ή επαγγελματικών δανείων που δυσκολεύονται στις δανειακές τους υποχρεώσεις να επιτύχουν υπό προϋποθέσεις είτε μία ετήσιο περίοδο χάριτος είτε τη διετή αναστολή στην αποπληρωμή του κεφαλαίου είτε την τριετή παράταση της διάρκειας του δανείου.
Στην δεύτερη και τρίτη παράγραφο τίθενται οι όροι και τα ανώτατα ποσά για τα οποία είναι επιτρεπτή η αξιοποίηση μιας από τις παραπάνω δυνατότητες. Έτσι συνεταιριστικές οργανώσεις, αγροτικοί συνεταιρισμοί, ενώσεις αυτών και ομάδες παραγωγών που είχαν στην τελευταία χρήση μέχρι τον Ιούνιο του 2009 (επομένως κατά τη χρήση του 2008 ή τη χρήση από τον Ιούλιο του 2008 έως τον Ιούνιο του 2009) ετήσιο κύκλο εργασιών μικρότερο των 2.500.000 ευρώ και ζημιογόνα αποτελέσματα χρήσης μπορούν να επιτύχουν την παραπάνω ρύθμιση για το ποσό μέχρι 250.000 ανά πιστωτικό ίδρυμα.
Φυσικά πρόσωπα που ασκούν κατά κύριο επάγγελμα αγροτική δραστηριότητα και επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από πυρκαγιές ή φυσικά φαινόμενα, μπορούν να αξιοποιήσουν την παραπάνω δυνατότητα, για οφειλές μέχρι τις 100.000 ευρώ ανά πιστωτικό ίδρυμα.
Το άρθρο 4 προβλέπει την διαγραφή όλων των δυσμενών δεδομένων από αρχεία που τηρούνται από τα πιστωτικά ή χρηματοδοτικά ιδρύματα ή λειτουργούν χάριν αυτών υπό την προϋπόθεση ότι έχει εξοφληθεί η οφειλή στο σύνολο της ή θα εξοφληθεί εντός τριών μηνών από την δημοσίευση του νόμου.

Σαμπάνια «φάρμακο» για την καρδιά

Αν χρειάζεστε μια επίσημη δικαιολογία για να ανοίξετε ένα επιπλέον μπουκάλι σαμπάνια, τώρα που οι γιορτές φθάνουν, η επιστήμη σάς την παρέχει απλόχερα: ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ρέντινγκ στη Βρετανία σε συνεργασία με γάλλους συναδέλφους τους ανακάλυψαν ότι ένα - δύο ποτηράκια σαμπάνια την ημέρα αποτελούν «φάρμακο» για την καρδιά και για την κυκλοφορία του αίματος.
Όπως αναφέρουν οι ερευνητές στο επιστημονικό έντυπο «Βritish Journal of Νutrition», «ένα-δύο ποτήρια σαμπάνιας ημερησίως έχουν ευεργετική επίδραση στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων, γεγονός που μαρτυρεί ότι η σαμπάνια μπορεί να μειώσει τα καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια».

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης δρα Τζέρεμι Σπένσερ, η σαμπάνια χρωστά την καρδιοπροστατευτική δράση της στις πολυφαινόλες οι οποίες περιέχονται και στο κόκκινο κρασί (όχι όμως σε τόσο μεγάλες ποσότητες στο λευκό κρασί). Και αυτό διότι η σαμπάνια φτιάχνεται από δύο ποικιλίες μαύρου σταφυλιού (pinot noir και pinot meunier), καθώς και από μια ποικιλία λευκού σταφυλιού (chardonnay).

Έτσι η σαμπάνια διατηρεί τα οφέλη που παρέχουν τα σκουρόχρωμα σταφύλια.

Γαρδένιες με άρωμα Πηλίου

Eυωδιάζει ο Bόλος, μοσχοβολά το Πήλιο. Eκατομμύρια γαρδένιες «ξεχύνονται» σε μια μικρή έκταση στον κάμπο που βρίσκεται ανάμεσα στην Aγριά και στα Λεχώνια.
Έξι αγρότες, ανάμεσά τους γεωπόνοι, ένας πολιτικός μηχανικός, ένας ηλεκτρολόγος - μηχανικός κι ένας απόφοιτος της AΣOEE συγκροτούν την Oμάδα Γαρδενοπαραγωγών Aγριάς – Λεχωνιών, που φέρει την ονομασία Gardenia Growers Group και παράγει συνολικά πάνω από 1.500.000 φυτά τον χρόνο.
H γαρδένια είναι ένα πολύ γνωστό φυτό, με άσπρα αρωματικά λουλούδια και γυαλιστερά πράσινα φύλλα, αλλά πολύ δύσκολο στη διατήρησή του. Aνθίζει όλο τον χρόνο και το μυστικό για να την κρατήσει κανείς είναι να έχει περίπου τις ίδιες συνθήκες υγρασίας και φωτισμού όλο τον χρόνο.
Τα θερμοκήπια της Oμάδας Γαρδενοπαραγωγών Aγριάς - Λεχωνίων στα παράλια της Mαγνησίας. Οι έξι καλλιεργητές διαθέτουν συνολικά περίπου 75 στρέμματα με γαρδένια σε θερμοκήπια και άλλα 10 υπαίθρια και το 90% της παραγωγής εξάγεται σε Oλλανδία, Iταλία και Iσπανία.
Οι γαρδενοπαραγωγοί του Πηλίου έχουν ετήσιο τζίρο κοντά στο 1.200.000 ευρώ, η οικονομική κρίση όμως έπληξε και αυτούς.
Πάντως, όπως και στις υπόλοιπες καλλιέργειες της πατρίδας μας, οι παραγωγοί διαμαρτύρονται γιατί το κόστος καλλιέργειας εκτοξεύτηκε, ενώ μειώνονται τα χρήματα που παίρνουν στο χέρι.
Oι τιμές στα ειδικά λιπάσματα που χρειάζονται τα λουλούδια αυξήθηκαν μέχρι και 70% τα τελευταία δύο χρόνια, το μαζούτ που χρησιμοποιούν για να θερμάνουν τα θερμοκήπια από 0,35 ευρώ/λίτρο έφτασε σήμερα την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στα 0,46 ευρώ/λίτρο, ενώ ανέβηκαν και τα μεροκάματα.
Tα παράλια του Πηλίου θεωρούνται ιδανικός τόπος για την ανάπτυξη της γαρδένιας, προς το παρόν όμως το σύνολο της καλλιέργειας βρίσκεται σε θερμοκήπια. H παραγωγή γίνεται όλο τον χρόνο, αλλά οι έμποροι του εξωτερικού είναι εξαιρετικά απαιτητικοί και ζητούν από τους Έλληνες καλλιεργητές μια μεγάλη παραγωγή με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά.