3 Μαρ 2011

Πρόταση για πώληση προϊόντων καπνού από καπνοπαραγωγούς

Με νομοθετική ρύθμιση, που προτείνει η Γενική Δ/νση Τελωνείων και Ε.Φ.Κ. προς το υπουργείο Οικονομικών, θα δίνεται η δυνατότητα για άδεια λειτουργίας εργαστηρίων παραγωγής και πώλησης προϊόντων καπνού από τους παραγωγούς. Η προτεινόμενη ρύθμιση, ενσωματώνεται στο νομοσχέδιο «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας» και αν ψηφιστεί από τη Βουλή αναμένεται να δώσει οικονομική και επιχειρηματική διέξοδο σε πολλούς καπνοπαραγωγούς. Με τις προτεινόμενες διατάξεις καθιερώνεται ως απαραίτητο διοικητικό μέτρο της παραγωγής προϊόντων καπνού, η υποχρέωση των εν λόγω επιχειρήσεων να εφοδιάζονται πριν την έναρξη των εργασιών τους με άδεια σύστασης επαγγελματικού εργαστηρίου παραγωγής προϊόντων καπνού του Υπουργού Οικονομικών. Προβλέπεται επίσης η ανά τριετία ανανέωση της άδειας αυτής. Όσον αφορά τις καπνοβιομηχανίες, ορίζεται κατώτατο όριο ετήσιας παραγωγικής δυναμικότητας ίσο με 250.000 χιλιόγραμμα επεξεργασμένου καπνού. Για τα υπό σύσταση επαγγελματικά εργαστήρια παραγωγής προϊόντων καπνού, ορίζεται όριο ετήσιας παραγωγικής δυναμικότητας ίσο με 2.000 χιλιόγραμμα επεξεργασμένου καπνού.

Ανέκδοτο: Ο Άντρακλας

Ένας τυπικός άντρακλας παντρεύτηκε μία τυπική... κουκλάρα και μετά τον γάμο, έθεσε τους εξής κανόνες: Θα έρχομαι στο σπίτι όποτε θέλω, εάν το θέλω και ότι ώρα γουστάρω και δεν δέχομαι κουβέντα πάνω σε αυτό. Θα με περιμένει ένα ωραίο δείπνο στο τραπέζι, εκτός εάν σε ειδοποιήσω ότι δεν θα έρθω σπίτι για φαγητό. Θα πηγαίνω για κυνήγι, ψάρεμα, ποτό και χαρτιά όταν θέλω με τους φίλους μου, και μην αρχίσεις τις γκρίνιες. Αυτοί είναι οι κανόνες μου. Έχεις κανένα σχόλιο;
Και η νεόνυμφη απάντησε: 'Όχι, δεν έχω κανένα πρόβλημα. Απλά θέλω να καταλάβεις πως εδώ θα έχουμε σεξ στις 7.00 κάθε βράδυ... είτε είσαι εδώ είτε δεν είσαι!

2 Μαρ 2011

Άντε στους δρόμους

Χωρίς προαστιακό για να κερδίσουν ξανά οι νταβατζήδες

Το Δ.Σ. του ΟΣΕ αποφάσισε προ μιας εβδομάδας τη διάλυση της σύμβασης που είχε συνάψει με την προαναφερθείσα κοινοπραξία για το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου στα τμήματα Πειραιάς-Αθήνα-Τρεις Γέφυρες- ΣΚΑ-Αχαρνές-Τρεις Γέφυρες-Λιόσια, στο οποίο προβλεπόταν και κατασκευή ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης. Η περιβόητη σύμβαση 994, αξίας 161,4 εκατ. ευρώ, είχε υπογραφεί τον Απρίλιο του 2005, το έργο χαρακτηριζόταν και τότε ολυμπιακό (!), είχε δοθεί έκπτωση-ρεκόρ (0,964%), κορόιδευαν όλη την κοινωνία ότι είχαν περιβαλλοντικές μελέτες και συμφωνήθηκε ότι όλα θα παραδίδονταν τον Δεκέμβριο του 2005! Δηλαδή 8 μήνες μετά! Παρήλθαν έξι χρόνια από τότε. Στην κοινοπραξία δόθηκαν αλλεπάλληλες παρατάσεις. Μια ντουζίνα ακριβώς. Από διαφορετικές διοικήσεις του ΟΣΕ, που υπέθαλπαν το έγκλημα, και από δύο διαφορετικές κυβερνήσεις -της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, που μέσω των εκάστοτε εποπτευόντων (τον ΟΣΕ) υπουργών Μεταφορών ή Υποδομών (τέσσερις τουλάχιστον) συναινούσαν στη μετατροπή της σύμβασης 994 σε μνημείο διαπλοκής και διασπάθισης κρατικού χρήματος. Από την περασμένη Δευτέρα το έργο αυτό είναι και επισήμως ένα παρατημένο εργοτάξιο, οι πολίτες παραμένουν άνευ προαστιακού, οι πλιατσικολόγοι μπορούν να βρουν πολύτιμα υλικά ακόμη και μισοτελειωμένων συστημάτων τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, ενώ η εργοληπτική παρέα οδεύει προς τη διεκδίκηση αποζημιώσεων. Το έργο είναι μνημείο αδιαφάνειας (άλλο περιγράφεται στη σύμβαση που υποτίθεται ότι εκτελούνταν, άλλο προσδιόρισαν οι αποφάσεις του ΣτΕ και οι ύστερες μελέτες και άλλο εκτελούνταν), ενώ από τις αναθεωρήσεις τιμών που προβλέπονταν επήλθαν επί τόσα χρόνια επιβαρύνσεις περίπου 20 εκατ. ευρώ. Τώρα η κοινοπραξία, που φέρεται να έχει εκτελέσει το 70% του τιμήματος του έργου, θα διεκδικήσει αποζημίωση βάσει δικαιωμάτων που έχει, και ο ΟΣΕ διά της ΕΡΓΟΣΕ θα επαναπροκηρύξει το εναπομείναν έργο. Ποιος θα τρέξει να εγκαταστήσει νέο εργοτάξιο, πάντως, είναι ένα ζήτημα, όταν η Siemens-ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ το έχουν έτοιμο: και δεν θα προβούν στην παραμικρή δαπάνη. Για πόσο ακόμη θα ανεχόμαστε τους νταβατζήδες.... επιτέλους δεν υπάρχει κάποιος να τους καθίσει στην ηλεκτρική κερέκλα; τόσο κότες είναι όλοι;

Πήρε μπρος η επένδυση του Ρότσιλντ στο Μεγανήσι

Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, σύμφωνα με πληροφορίες, η κατασκευή του δρόμου στο Μεγανήσι Λευκάδας με σκοπό την επιχείρηση εκμετάλλευσης τεράστιας έκτασης άνω των 3.000 στρεμμάτων που έχει στην κατοχή του ο Έβραίος μεγαλοτραπεζίτης Ρότσιλντ. Σκοπός του είναι η δημιουργία υπερπολυτελών κατοικιών, 14 τον αριθμό που θα πουληθούν σε ξένους κροίσους, με τον Ρ. Αμπράμοβιτς να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά δύο επαύλεων. Ετοιμάζεται το εβραϊκό χωριό των δισεκατομμυριούχων.



Τσουχτερά για την τσέπη μας τα βιοκαύσιμα

Βενζίνη-σούπερ με ποσοστό αιθανόλης 10% διατίθεται πλέον στα περισσότερα πρατήρια βενζίνης της Γερμανίας. Η αιθανόλη είναι βιοκαύσιμο που παράγεται από ζάχαρη, καλαμπόκι ή δημητριακά και η χρήση της θεωρείται ιδανική λύση για την προστασία του περιβάλλοντος, εκτιμά ο εκπρόσωπος του ομοσπονδιακού υπουργείου Οιικονομίας Τόμας Χάγκμπεκ: «Από οικολογική άποψη είναι καλή λύση. Άλλωστε είναι στόχος της Ε.Ε. να αυξηθεί η κατανάλωση βιοκαυσίμων. Συμβάλλει όχι μόνο στην προστασία του κλίματος, αλλά και στην ενεργειακή αυτάρκεια της Ευρώπης», λέει ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας. Σε σχέση με τη συμβατική βενζίνη, τα βιοκαύσιμα εκλύουν 35% λιγότερες επιβλαβείς ουσίες που ευθύνονται για τα «αέρια του θερμοκηπίου». Το ποσοστό αυτό προκύπτει αν συνυπολογίσουμε όλη την αλυσίδα παραγωγής, από την καλλιέργεια των φυτών και τη χρήση λιπασμάτων μέχρι τις εκπομπές αερίων κατά τη μεταφορά και την περαιτέρω βιομηχανική επεξεργασία και θέτει αυστηρούς περιορισμούς ακόμα και στους αγρότες, τονίζει ο Έλμαρ Μπάουμαν, επικεφαλής του Γερμανικού Συνδέσμου Παραγωγών Βιοκαυσίμων: «Δεν επιτρέπεται για παράδειγμα να αλλάζετε τις χρήσεις γης για να παράγετε βιομάζα από ζαχαρότευτλα ή δημητριακά. Δεν επιτρέπεται να ερημώσετε ένα δάσος ή ένα βοσκοτόπι για να αρχίσετε την καλλιέργεια». Η νέα βενζίνη-σούπερ με ποσοστό βιοαιθανόλης 10%, η αποκαλούμενη «Ε10», έχει όμως και παρενέργειες για το πορτοφόλι μας. Κατ΄αρχάς προκαλεί μεγαλύτερη συνολική κατανάλωση ενέργειας, επομένως μπορεί να χρειαστούμε μεγαλύτερη ποσότητα βενζίνης. Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητα βιοαιθανόλης μπορεί να προκαλέσει βλάβες στον κινητήρα στο 10% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους. Ποια είναι όμως αυτά τα αυτοκίνητα; Αυτό παραμένει άγνωστο, γιατί, όπως υποστηρίζει ο Κλάους Ρέϊντλ, εκπρόσωπος της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου ADAC, η βιομηχανία αδιαφορεί για τους ίδιους τους πελάτες της. «Η βιομηχανία πετρελαιοειδών έχει την κύρια ευθύνη, γιατί είχε αρκετό χρόνο στη διάθεσή της να ενημερώσει τους πελάτες της ποια αυτοκίνητα αντέχουν το Ε10 και ποια όχι. Όταν βγάζω στην αγορά ένα καινούργιο προϊόν, οφείλω να ενημερώσω τον καταναλωτή για τις ιδιότητες του νέου προϊόντος» λέει ο εκπρόσωπος της ADAC. Σήμερα ο νόμος προβλέπει ότι το 6,25% των καυσίμων που πωλούνται στη Γερμανία πρέπει να είναι βιοκαύσιμα. Για να πιάσουν τα όρια, οι εταιρείες πετρελαιοειδών πρέπει να κάνουν πιο ελκυστικά τα βιοκαύσιμα, για παράδειγμα κατεβάζοντας τις τιμές. Από τη στιγμή που πιάνουν τα όρια, δεν μπαίνουν στον κόπο να ενημερώσουν τον καταναλωτή για ενδεχόμενους κινδύνους από τη χρήση της νέας τεχνολογίας, υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών. Η συζήτηση για τα οφέλη και τις παρενέργειες των βιοκαυσίμων μόλις άνοιξε και φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για πολύ ακόμη. Ακόμα και η ίδια η βιομηχανία βιοκαυσίμων προτείνει συγκεκριμένα κριτήρια βιωσιμότητας, ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια της αγροτικής παραγωγής. Τελικά φτιάχνουμε βιοκαύσιμα και αυξάνεται η τιμή των τροφίμων δηλαδή αδειάζει η τσέπη μας.

Σκύλος και λύκος στη Σιβηρία το 5000 π.Χ. βρέθηκαν θαμμένοι σαν άνθρωποι

Ένας σκύλος, που έμοιαζε με χάσκι και έζησε περί το 5000 π.Χ. στη Σιβηρία έτρωγε την ίδια τροφή με αυτή των ανθρώπων και όταν πέθανε, θάφτηκε σαν να ήταν άνθρωπος. Ο σκύλος βρέθηκε θαμμένος σε μία περιοχή κοντά στην λίμνη Βαϊκάλη. Σύμφωνα με τον Ρόμπερτ Λόζι, αναπληρωτή καθηγητή Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα και μελετητή της ταφής, «η πράξη αυτή δείχνει ότι οι άνθρωποι της εποχής εκείνης γνώριζαν ότι είχε ψυχή γι΄ αυτό και ακολούθησαν ταφικά έθιμα τέτοια, που θα την διασφάλιζαν». Ένας λύκος, που ήταν επίσης τελετουργικά θαμμένος εκεί κοντά, ίσως σήμαινε την προστασία των ανθρώπων στην μετά θάνατον ζωή. Ως κτέρισμα είχε τοποθετηθεί δίπλα στον σκύλο ένα μακρύ κουτάλι, κατασκευασμένο από κέρατο ελαφιού. Το σώμα του ήταν προσεκτικά τοποθετημένο από την δεξιά πλευρά σε έναν τάφο - λάκκο, σε άλλα επίπεδα του οποίου βρέθηκαν τα κατάλοιπα σκελετών πέντε ανθρώπων. Σύμφωνα με την ανάλυση του DNA εξάλλου προσδιορίσθηκε ότι το ζώο ήταν πράγματι σκύλος και ότι έτρωγε ό,τι ακριβώς ο άνθρωπος στην περιοχή αυτή: Ψάρια, κρέας φώκιας, ελάφια, μικρά θηλαστικά και κάποιες φυτικές τροφές. Ορισμένα κατάγματα όμως δείχνουν ότι ο σκύλος είχε υποστεί πολυάριθμα χτυπήματα κατά τη διάρκεια της ζωής του, πιθανώς από τα πόδια ελαφιών κατά τις κυνηγετικές εξορμήσεις. Ο ερευνητής πάντως, χωρίς να μπορεί να αποκλείσει ότι ήταν ανθρώπινα κτυπήματα, θεωρεί ότι η μεγάλη ηλικία στην οποία πέθανε το ζώο, η ταφή του αλλά και η τροφή του δείχνουν το αντίθετο. Όσον αφορά τον λύκο, η έρευνα έδειξε ότι πέθανε μάλλον από γηρατειά. Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι κατάλοιπά του βρέθηκαν γύρω από ένα ανθρώπινο κρανίο. «Ίσως η ταφή του λύκου με το ανθρώπινο κεφάλι που τοποθετήθηκε ανάμεσα στα πόδια του να έγινε για να σταλεί το πνεύμα ή η ψυχή του ζώου μαζί με αυτήν του ανθρώπου στη μετά θάνατον ζωή ίσως για να τον προστατεύει» δήλωσε ο Λόζι.

Ναι σε όλα η ελληνική κυβέρνηση

«Ναι σε όλα» είπε η ελληνική κυβέρνηση μετά την παρουσίαση των προτάσεων Ρομπάι-Μπαρόζο για το συντονισμό της οικονομικής πολιτικής στην ευρωζώνη, σε μια ύστατη προσπάθεια να εξασφαλίσει ευνοϊκές ρυθμίσεις για το χρέος στις 25 Μαρτίου. Στο «μενού» των συμβιβαστικών προτάσεων, που είναι τελικά πολύ σκληρότερες από το αρχικά αναμενόμενο, περιλαμβάνεται η υιοθέτηση συνταγματικής ρύθμισης ή νόμου-πλαίσιο, που θα απαγορεύει τα ελλείμματα, αλλά και μέτρα για το ασφαλιστικό, που οδηγούν στην περίπτωση της Ελλάδας σε… πενιχρές συντάξεις στα βαθιά γεράματα! Παρά το ελληνικό «ναι», όμως, η διαπραγμάτευση που θα ολοκληρωθεί την 25η Μαρτίου, με ενδιάμεσο σταθμό την έκτακτη Σύνοδο Κορυφής στις 11 του μήνα, κρύβει ακόμη πολλά ακανθώδη σημεία, καθώς δεν είναι λίγες οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης, που αντιδρούν στα γερμανικά «κελεύσματα» για τα νομοθετημένα «φρένα χρέους», καθώς αποτελούν μια σημαντική εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας στις Βρυξέλλες.

Ο λαός πληρώνει τα χρέη του Λαμπράκη

Την αποπληρωμή δανείου του Μεγάρου Μουσικής από το ελληνικό κράτος αποφασίζουν από στιγμή σε στιγμή στη Βουλή. Με σκανδαλώδη διάταξη το υπουργείο Οικονομικών επιδιώκει να αποπληρώσει δάνειο 95 εκατ. ευρώ που πήρε το 2007 από την Εθνική Τράπεζα ο Χρήστος Λαμπράκης. Σημαντική λεπτομέρεια είναι πως ο Λαμπράκης είχε για εγγυητή του δανείου το ελληνικό Δημόσιο και τώρα που.. το Μέγαρο Μουσικής επικαλείται οικονομικά προβλήματα, το Δημόσιο καλείται να αποπληρώσει το χρέος. Το Δημόσιο είχε εγγυηθεί γι’ αυτό το δάνειο και πλέον στον καινούργιο νόμο σημειώνει πως αναλαμβάνει την υποχρέωση πληρωμής των δόσεών του χωρίς να έχει μελλοντικά απαιτήσεις από τον ΟΜΜΑ. Πρόκειται για δάνειο 25 χρόνων με εξαμηνιαίες δόσεις, αξίας 95 εκατ. ευρώ και περίοδο χάριτος 6 χρόνων για το κεφάλαιο. Η συγκεκριμένη διάταξη δεν φαίνεται να συναντά «σθεναρές» αντιδράσεις στη Βουλή και θα αποτελέσει έκπληξη αν τελικά καταψηφιστεί. Μαζί τα φάγαμε; Ρε ουστ....κοπρίτες

1 Μαρ 2011

Φονική συμπλοκή στου Ρέντη

Νεκροί οι δύο αστυνομικοί είναι σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε η αστυνομία από τους γιατρούς του Γενικού Κρατικού Νίκαιας. Σοβαρά, αλλά πιθανόν εκτός κινδύνου, είναι ο τρίτος αστυνομικός, ενώ ελαφρά στο πόδι τραυματίστηκε ο τέταρτος. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, πριν από το αιματηρό περιστατικό είχε γίνει καταγγελία στο Κέντρο της Άμεσης Δράσης για ληστεία από τρία άτομα που είχαν καλάσνικοφ σε περίπτερο στη λεωφόρο Δημοκρατίας στο Μενίδι, τα οποία διέφυγαν με ΙΧ Volvo, με συγκεκριμένο αριθμό κυκλοφορίας, ο οποίος προέκυψε από τα τερματικά της Άμεσης Δράση ότι είναι κλεμμένο. Το αυτοκίνητο εντοπίστηκε από τους τέσσερις αστυνομικούς στη λεωφόρο Κηφισού οι οποίοι κάλεσαν ενισχύσεις και ταυτόχρονα το ακολουθούσαν. Στο Ρέντη, στον παράδρομο της Κηφισού, το αυτοκίνητο σταμάτησε ξαφνικά και οι δύο από τους τρεις επιβαίνοντες βγήκαν έξω και πυροβόλησαν πολλές φορές τους αστυνομικούς με καλάσνικοφ και πιστόλι. Οι έρευνες για τον εντοπισμό και στη σύλληψη των δραστών είναι σε εξέλιξη.