23 Οκτ 2010

Λέιζερ κατά της πρεσβυωπίας

Τρεις πρωτοποριακές τεχνικές λέιζερ που παρουσιάστηκαν στο Σικάγο υπόσχονται όραση «αετού» και μετά τα 50 Θεραπείες με λέιζερ υπόσχονται… όραση «αετού» σε άτομα 50 ετών και άνω τα οποία συχνά εμφανίζουν πρεσβυωπία και σήμερα χρειάζονται ειδικά γυαλιά προκειμένου να κάνουν απλά πράγματα όπως το να διαβάσουν ένα βιβλίο ή μια εφημερίδα. Η νέα hi-tech εποχή στη διόρθωση της πρεσβυωπίας παρουσιάστηκε στο Σικάγο κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας, οι εργασίες του οποίου ολοκληρώθηκαν χθες. Και είναι σημαντικό ότι μεταξύ των πρωτεργατών αυτής της νέας εποχής είναι και έλληνες ειδικοί της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης με επικεφαλής τον καθηγητή Οφθαλμολογίας και πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Ι. Παλλήκαρη. Ως σήμερα οι τεχνικές λέιζερ ήταν ευρέως χρησιμοποιούμενες στην αντιμετώπιση της μυωπίας, ωστόσο τώρα φαίνεται ότι μπορούν να σημάνουν μελλοντικά το τέλος των γυαλιών και στην πρεσβυωπία. Τρεις διαφορετικές μελέτες που παρουσιάστηκαν στο Σικάγο, μεταξύ των οποίων και μία με κρητική υπογραφή, δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η τομή για την τοποθέτηση των φακών γίνεται με εξελιγμένο λέιζερ μεγάλης ακρίβειας. «Οι φακοί αυτοί μοιάζουν με ένα πολύ μικρό λέπι ψαριού και είναι πλήρως συμβατοί με τον οργανισμό, όπως δείχνουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία μας» τονίζει ο καθηγητής. Σύμφωνα με την ανακοίνωση των ειδικών από την Κρήτη, έναν χρόνο μετά την τοποθέτηση των φακών στους ασθενείς το 99% δήλωσε ικανοποιημένο με την όρασή του ενώ το 69% ανέφερε ότι έχει «τέλεια» όραση. Το 92% των συμμετεχόντων… πέταξε τα γυαλιά της πρεσβυωπίας.

Οι επαναστάτες ζητάνε την φύλαξη της αστυνομίας

Γιαούρτωμα Αλαβάνου στον Άγιο Παντελεήμονα

22 Οκτ 2010

Καλό Σαββατοκύριακο









ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΣΤΗΘΟΣ ΜΑΡΜΑΡΟ

Έβαλαν ΦΠΑ στους αγρότες των λαϊκών

Δόθηκε στη δημοσιότητα η απόφαση του ΥΠΟΙΚ με τις λεπτομέρειες για την επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος, για πωλήσεις που υπάγονται στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ. Σύμφωνα με τα όσα γίνονται γνωστά, η απόδοση και η επιστροφή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, για αγρότες του ειδικού καθεστώτος οι οποίοι πωλούν προϊόντα παραγωγής τους από δικό τους κατάστημα ή από λαϊκές αγορές ή τα εξάγουν ή τα παραδίδουν σε άλλο κράτος, θα γίνεται δια συμψηφισμού με το φόρο εκροών που προκύπτει για κάθε φορολογική περίοδο. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, στην περίπτωση που προκύπτει πιστωτικό υπόλοιπο, αυτό επιστρέφεται. Παράλληλα γίνεται γνωστό ότι το τιμολόγιο (ειδικό στοιχείο) θα εκδίδεται θεωρημένο για κάθε παράδοση. Επίσης στη περίπτωση που έχουν εκδοθεί Δελτία Αποστολής, μπορεί να εκδίδεται ανά εβδομάδα, δεκαήμερο, δεκαπενθήμερο, ή μήνα, για τις παραδόσεις που πραγματοποιήθηκαν εντός των χρονικών αυτών διαστημάτων. Στην περίπτωση που το εν λόγω στοιχείο εκδίδεται κάθε μήνα, μπορεί να εκδίδεται μέχρι την 15η ημέρα του επόμενου μήνα με ημερομηνία έκδοσης την τελευταία ημέρα του προηγούμενου. Η αρίθμηση του ειδικού στοιχείου είναι αύξουσα προοδευτική τουλάχιστον ανά έτος. Για τις επιστρεφόμενες ποσότητες αγροτικών προϊόντων στην αγροτική εκμετάλλευση, στην περίπτωση που το ειδικό στοιχείο εκδίδεται για κάθε παράδοση, εκδίδεται ειδικό στοιχείο με αρνητικό πρόσημο.

Έπιασαν πάτο οι εξαγωγές μας στις ΗΠΑ

Τις χαμένες ευκαιρίες για εξαγωγές υψηλής προστιθέμενης αξίας προς τις ΗΠΑ και την έλλειψη σύγχρονων πρακτικών προώθησης-προβολής, καταγράφει πιλοτική έρευνα της αμερικανικής αγοράς που διεξήγαγε για λογαριασμό του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ), η εταιρεία Kairos Consumers, επικεντρώνοντας σε 4 παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, όπως η φέτα, το κρασί, οι ελιές και το ελαιόλαδο. Σύμφωνα με την έρευνα, αμερικανικές εταιρείες αποσπούν σημαντικά μερίδια στη δυναμική αγορά της φέτας, εκμεταλλευόμενες μάλιστα ελληνοκεντρικά στοιχεία στην προώθηση - προβολή, ενώ παράλληλα, οι Αμερικανοί καταναλωτές δείχνουν να μην γνωρίζουν το ελληνικό κρασί. Θετικές είναι οι προοπτικές για τις ελιές και το ελαιόλαδο, όπου σημειώνεται ταύτιση ελληνικής προέλευσης και ποιότητας του προϊόντος, αλλά ωστόσο, σημειώνεται σημαντική απώλεια προστιθέμενης αξίας, εξαιτίας του αναποτελεσματικού σε πολλές περιπτώσεις marketing. Στόχος της έρευνας ήταν να διακριβώσει το βαθμό διείσδυσης και αναγνωρισιμότητας των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων σε μία σημαντική αγορά-στόχο, όπως οι ΗΠΑ και παράλληλα να καταγράψει καταναλωτικές τάσεις και αποτελεσματικές πρακτικές προώθησης προβολής τους, με βάση τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των Αμερικανών καταναλωτών.
Όπως προκύπτει από την έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό του ΠΣΕ, η αμερικανική εταιρεία με έδρα το Σικάγο, οι Αμερικανοί καταναλωτές δε δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην προέλευση των προϊόντων που καταναλώνουν, αλλά επίσης αδυνατούν να συνδέσουν την Ελλάδα, με συγκεκριμένα προϊόντα. Αντίθετα, συνδέουν την Ιταλία με τα ζυμαρικά και το ελαιόλαδο, τη Γαλλία με τα τυριά και τα κρασιά και την Ισπανία με τα αλλαντικά-κρεατικά και το ελαιόλαδο. Μόλις 1 στους 100 ερωτηθέντες -σε αυθόρμητη απάντηση- συνέδεσε την Ελλάδα με ένα συγκεκριμένο προϊόν (ελαιόλαδο).

Αντίθετα, μιλώντας για τη χώρα μας, οι περισσότεροι καταναλωτές αναφέρθηκαν στην ιστορία/αρχαία μνημεία, εστιατόρια και φαγητό, ομορφιά. Στα αρνητικά στοιχεία της έρευνας η ισχυρή σύνδεση της Ελλάδας ως χώρα με την έννοια «κρίση/οικονομία». Το 38% των ερωτηθέντων δεν εκφράζει σαφή γνώμη για την Ελλάδα, ενώ το 36% αναφέρει ότι η γνώμη του παραμένει θετική παρά την οικονομική κρίση. Το 20% εκτιμά ότι ενισχύθηκε η θετική του άποψη για την Ελλάδα και το 4% ότι πλέον έχει πιο αρνητική εικόνα για τη χώρα.
Εστιάζοντας στα προϊόντα της έρευνας και στην ερώτηση «όταν σκέφτομαι κάποιο Made In Greece προϊόν», με επιλογή μεταξύ των προϊόντων της έρευνας, το 60% απάντησε τη Φέτα, το 52% ελαιόλαδο, 39% τις ελιές, το 23% το κρασί και το 18% το γιαούρτι. Αντίθετα, στην ερώτηση «σκεφτείτε αυθόρμητα 3 προϊόντα και προσθέστε τη λεζάντα Made In Greece», οι απαντήσεις ήταν ποικίλες, καθώς αναφέρθηκαν: «ο γύρος, το ούζο, το χταπόδι, οι ελιές, η φέτα, τα αμπελόφυλλα, το ελαιόλαδο, το τζατζίκι, αλλά και το orzo (κριθαράκι), ο μπακλαβάς, η πίτα (για γύρο), το κασέρι και το χούμους». Χαρακτηριστική είναι απάντηση ενός καταναλωτή: «Ελιές, Ελαιόλαδο, Φέτα, Γιαούρτι. Συνεπώς τρόφιμα. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο άλλο προϊόν που να παράγεται στην Ελλάδα πέρα από τρόφιμα».Σε ότι αφορά το branding των ελληνικών τροφίμων στις ΗΠΑ. Το 26% των καταναλωτών δήλωσε ότι «δεν έχω αγοράσει κάποιο προϊόν που ξέρω ότι είναι ελληνικό», ενώ πολύ υψηλά στη σχετική λίστα είναι προϊόντα αμερικανικών εταιρειών (Athenos, Oikos, Chobani). Εξαίρεση αποτελεί το γιαούρτι ΦΑΓΕ, με αναγνωρισιμότητα στο 11% του κοινού και η Μπύρα Mythos (3%). Ως ελληνικά προϊόντα αναφέρονται το ελαιόλαδο, η φέτα, οι ελιές Καλαμών, ο γύρος, το κριθαράκι και το ούζο, αλλά δεν συνδέονται με κάποιο συγκεκριμένο brand. Σε ότι αφορά τη γενικότερη εξοικείωση των Αμερικανών καταναλωτών με τα Ελληνικά προϊόντα, το 42% των Αμερικανών καταναλωτών αναφέρει ότι «δεν έχω δει ή δεν είμαι σίγουρος αν έχω δει» κάποια από αυτά στα ράφια των αμερικανικών καταστημάτων. Σε αυτούς που απάντησαν θετικά, το 39% αναγνώρισε την ελληνική φέτα, το 37% τις ελληνικές ελιές, το 28% το ελληνικό ελαιόλαδο και μόλις το 11% το ελληνικό κρασί. Σε περίπτωση που έβρισκαν ελληνικά προϊόντα στα ράφια λιανικής πώλησης των ΗΠΑ, οι καταναλωτές σε ποσοστό 45% δήλωσαν ότι πολύ πιθανόν θα αγόραζαν Ελληνικό Ελαιόλαδο, με τις Ελιές και τη Φέτα να ακολουθούν με ποσοστό 40% και 38% αντίστοιχα. Ελληνικό κρασί θα αγόραζε μόλις το 14% των καταναλωτών, ενώ το 27% των ερωτηθέντων εμφανίζονται από διστακτικοί ως αρνητικοί να αγοράσουν κάποιο ελληνικό προϊόν. Γενικά, οι Αμερικανοί καταναλωτές δεν δίνουν βαρύνουσα σημασία στη χώρα προέλευσης των προϊόντων που καταναλώνουν με κάποιες εξαιρέσεις (κρασιά, τυροκομικά κ.α.). Αντίθετα, ενδιαφέρονται σε μεγάλο βαθμό για τη διατροφική αξία των τροφίμων, την ενσωμάτωσή τους στα διατροφικά τους πρότυπα (σνακ, ευκολία παρασκευής, επεξήγηση τρόπων παρασκευής στη συσκευασία) και την ευκολία-εγγύτητα πρόσβασής τους σε αυτά (διαθεσιμότητα από διαφορετικά δίκτυα διανομής). Ορισμένοι ερωτηθέντες αναφέρθηκαν στο ζήτημα τόπου παραγωγής, ειδικά για προϊόντα με κοντινή ημερομηνία λήξης. Για παράδειγμα, μπορεί να συνδυάζουν το γιαούρτι με την Ελλάδα, αλλά αντιλαμβάνονται ότι το γιαούρτι που καταναλώνουν στις ΗΠΑ μπορεί και να μην παρασκευάζεται στην Ελλάδα. Ανάλογη είναι και η κατάσταση με τη φέτα.

Τους κράζουν όλοι και παντού

Τον Λάλα τον έκραξε στον αέρα ακροάτρια του ..."Πρώτη έφθασε η Ελένη Κόκαλη με την λιμουζίνα της, και πάρκαρε προκλητικά μπροστα στο Μέγαρο, και ακολουθήσατε εσείς με μια δεύτερη λιμουζίνα μαζί με την Άννα Δρούζα". Πήγε να τού ρθει κόλπος του χοντρολάλακα.

Αλγερινοί είχαν ρημάξει τον Αγ. Παντελεήμονα

Είχαν ρημάξει τα αυτοκίνητα των κατοίκων, ενώ είχαν επιτεθεί σε τουλάχιστον δύο πεζούς στη μέση του δρόμουΜια του κλέφτη, δυο του κλέφτη... Οι αστυνομικοί συγκέντρωσαν πληροφορίες, έκαναν έρευνες και κατάφεραν να εντοπίσουν τρεις Αλγερινούς που εκτός από τόπο κατοικίας είχαν κάνει τον Άγιο Παντελεήμονα και περιοχή ... δράσης τους. Μετά από παρακολούθηση οι αστυνομικοί βρήκαν το σπίτι των τριών δραστών και έκαναν έφοδο. Εκεί βρήκαν ένα μικρό θησαυρό αποτελούμενο από ρολόγια, κοσμήματα, κινητά πορτοφόλια, υπολογιστές ... ό,τι είχαν αρπάξει από αυτοκίνητα και πεζούς.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΟΥΝ....

Τρεις αλλοδαποί έκλεψαν χαλκό από μνημείο

Οι τρεις αλλοδαποί που λεηλάτησαν ένα μνημείο στη Θάσο, δεν ήταν αρχαιοκάπηλοι αλλά απλοί… κλέφτες χαλκού! Ωστόσο, τσακώθηκαν μεταξύ τους με αποτέλεσμα η γυναίκα της συμμορίας να παραδοθεί στην Αστυνομία και να αποκαλύψει τα ονόματα των συνεργών της. Η υπόθεση αποκαλύφθηκε όταν η 55χρονη γυναίκα από την Βουλγαρία παρουσιάστηκε στον αστυνομικό σταθμό Λιμεναρίων και ομολόγησε ότι, μαζί με δύο ομοεθνείς της, είχαν εισβάλει το βράδυ της Δευτέρας στον περιφραγμένο χώρο όπου βρίσκεται το κτίριο «Παλατάκι» το οποίο θεωρείται μνημείο. Αναρριχήθηκαν στη στέγη του και ξεκόλλησαν φύλλα χαλκού συνολικού βάρους 78 κιλών, τα οποία φόρτωσαν σε ένα αυτοκίνητο και τα μετέφεραν στο σπίτι της. Φαίνεται, όμως, ότι δεν τα «βρήκαν» στην… μοιρασιά των αξίας μόλις 230 ευρώ φύλλων χαλκού και η 55χρονη αποφάσισε να… τιμωρήσει τους συνεργούς της, ηλικίας 38 και 39 χρόνων! Φυσικά, συνελήφθησαν και οι τρεις και παραπέμφθηκαν στην Εισαγγελία Καβάλας με την κατηγορία της παράβασης του νόμου περί προστασίας αρχαιοτήτων.

Φτώχεια και στην Ισπανία

Περισσότερο από ένας Ισπανός στους πέντε ζει στη φτώχεια, ποσοστό σε άνοδο, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο των ισπανικών οικογενειών αγωνίζονται να τα καταφέρουν οικονομικά στο τέλος του κάθε μηνός, ανακοινώθηκε από την Στατιστική υπηρεσία στην Ισπανία. Ως φτωχοί, πρόσθεσε η εν λόγω Υπηρεσία, λογίζονται όσο ζουν με λιγότερο από το 60% του μέσου ισπανικού μισθού - αυτοί σήμερα φθάνουν το 20,8% του ισπανικού πληθυσμού, έναντι του 19,5% που ήταν πέρυσι. Εξ άλλου, ποσοστό 30,4% των οικογενειών της Ισπανίας βεβαίωσαν ότι «αντιμετωπίζουν μικρότερη ή μεγαλύτερη δυσκολία» να «τα φέρουν βόλτα στα τέλη του κάθε μηνός». Παράλληλα, από 4,7% πέρυσι σε 7,7% φέτος ανέρχεται το ποσοστό των εργαζομένων Ισπανών, που δεν μπορούν να «τιμήσουν» όλες τις υποχρεώσεις τους, που σχετίζονται με την κατοικία τους. Στην Ισπανία πέρυσι το ετήσιο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες ανερχόταν στα 25.732 ευρώ, υποχωρώντας φέτος σε ποσοστό -2,9% λόγω της κρίσης. Η κατάσταση, φέτος, είναι κατά τι καλύτερη στη Βισκαΐα και τη Ναβάρα, αλλά και στην Εστρεμαδούρα (κοντά στην Πορτογαλία) και την Ανδαλουσία. Η «φούσκα» στην αγορά ακινήτων (στο σύνολό της) όταν έσκασε, «βύθισε» σε βαθιά ύφεση την ισπανική οικονομία από τα τέλη του έτους 2008, που διαρκεί σε μεγάλο βαθμό έως και σήμερα, με το ποσοστό των ανέργων επίσημα καταγεγραμμένων να «φλερτάρει» με το 20% του ενεργού πληθυσμού, το υψηλότερο πανευρωπαϊκά. Το ποσοστό ήταν μόλις 8%, όταν ξεκινούσε αυτή η κρίση.