
23 Απρ 2010
Πάτησε την σκανδάλη

«Οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά η Κυβέρνηση στο πλαίσιο μιας βιώσιμης δημοσιονομικής προσαρμογής είναι οι εξής:
Αδύναμοι θεσμοί στη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών
Αδυναμία του φορολογικού συστήματος να εξασφαλίσει ένα αποδεκτό επίπεδο συμμόρφωσης
Συνεπώς υπάρχει, άμεση ανάγκη για διαρθρωτικές αλλαγές και μέτρα - άμεσα και μεσοπρόθεσμα - που θα βοηθήσουν στην ανάκτηση της αξιοπιστίας και την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων.
Αδύναμοι θεσμοί στη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών
Αδυναμία του φορολογικού συστήματος να εξασφαλίσει ένα αποδεκτό επίπεδο συμμόρφωσης
Συνεπώς υπάρχει, άμεση ανάγκη για διαρθρωτικές αλλαγές και μέτρα - άμεσα και μεσοπρόθεσμα - που θα βοηθήσουν στην ανάκτηση της αξιοπιστίας και την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων.
Δημοσιονομική Διαχείριση - Προϋπολογισμός
Η προσπάθεια δημοσιονομικής προσαρμογής επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στον κρατικό προϋπολογισμό, όμως οι μεγάλες υπερβάσεις δαπανών αφορούν κυρίως τη γενική κυβέρνηση (υγεία και ασφαλιστικό σύστημα). Οι άμεσες ενέργειες για την ανάκτηση του ελέγχου των δημοσίων οικονομικών πρέπει να περιλαμβάνουν:
- Δημοσιονομικό έλεγχο και κοινοποίηση των στοιχείων σε μηνιαία και τριμηνιαία βάση περιλαμβάνοντας και τα στοιχεία της γενικής κυβέρνησης (άμεσα).
- Έλεγχο των δαπανών με παρακολούθηση των δεσμεύσεων και των υποχρεώσεων που αναλαμβάνονται από τους φορείς του δημοσίου (άμεσα).
- Βελτίωση της διαδικασίας κατάρτισης και παρακολούθησης, με την παρουσίαση στο Κοινοβούλιο μιας δημοσιονομικής στρατηγικής με συγκεκριμένους δημοσιονομικούς στόχους για το Κράτος, τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τους ΟΤΑ (τον Ιούνιο) και με εναρμόνιση της διαδικασίας κατάρτισης του προϋπολογισμού στο Κράτος, στους ΟΚΑ και στους ΟΤΑ.
- Μετάφραση του προϋπολογισμού και των δημοσιονομικών στόχων σε ανώτατα όρια πιστώσεων ανά Υπουργείο για το 2011 (Ιούνιος).
- Προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου με αναθεώρηση του Νόμου του 1995 ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν οι παραπάνω αλλαγές (Ιούνιος). Η μεσοπρόθεσμη στρατηγική για τη βελτίωση της δημοσιονομικής διαχείρισης πρέπει να περιλαμβάνει:
- Υιοθέτηση ενός μεσοπρόθεσμου προγράμματος αλλαγών ώστε να είναι σαφές προς όλες τις κατευθύνσεις ο τελικός στόχος και η κατεύθυνση:
- Το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να είναι υπεύθυνο και υπόλογο για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της δημοσιονομικής πολιτικής της γενικής κυβέρνησης.
- Το ΓΛΚ πρέπει να λειτουργεί και προληπτικά (δημοσιονομικός έλεγχος) και προγραμματικά (δημοσιονομική πολιτική, κατάρτιση προϋπολογισμού και παρακολούθηση).
- Τα Υπουργεία πρέπει να έχουν περισσότερο έλεγχο επί του προϋπολογισμού τους, ασκώντας την καθημερινή δημοσιονομική διαχείριση (αύξηση της αποδοτικότητας).
- Το Κοινοβούλιο πρέπει να έχει ενισχυμένη εποπτεία και έλεγχο επί του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης.
- Το νέο θεσμικό πλαίσιο για τον προϋπολογισμό πρέπει να θωρακίζει θεσμικά τις νέες αρμοδιότητες και διαδικασίες.
Φορολογική Διοίκηση
Οι κύριες προκλήσεις για το φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα είναι:
- Η υψηλή φοροδιαφυγή και διαφθορά.
- Οι διαρθρωτικές αδυναμίες στη διαχείριση της φορολογικής συμμόρφωσης που επιτείνει τα χρόνια προβλήματα και καθιστά άμεση την ανάγκη ανάκτησης του ελέγχου του συστήματος από τη διοίκηση.
- Οι προσπάθειες της κυβέρνησης για τη βελτίωση της συλλογής πρέπει να υποστηριχθούν από την αναμόρφωση της φορολογικής διοίκησης και την αποκατάσταση της συμμόρφωσης.
- Χρειάζεται να γίνει δημόσια γνωστή η στρατηγική για την καταπολέμηση της μόνιμης φοροδιαφυγής και την ενίσχυση της συμμόρφωσης.
- Χρειάζεται να υπάρξουν νέες δομές διαχείρισης του έργου της μετάβασης σε ένα αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα όπως:
- Η δημιουργία ομάδας δράσης για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής στο Υπουργείο Οικονομικών, διοικούμενη και υποστηριζόμενη σε υψηλό επίπεδο.
- Η δημιουργία μιας επιτελικής ομάδας με τη συμμετοχή των συναρμόδιων Γενικών Γραμματέων.
Οι άμεσες προτεραιότητες για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής να διαλυθεί η άκρατη φοροδιαφυγή πρέπει να περιλαμβάνουν:
- Πρόγραμμα ελέγχων, που να περιλαμβάνει αυστηρές ποινές και διώξεις για τις βαριές μορφές παραβάσεων: π.χ., το 75% των ελεύθερων επαγγελματιών (π.χ. γιατροί, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, δικηγόροι) δηλώνουν ετήσιο εισόδημα κάτω από το αφορολόγητο όριο.
- Πρόγραμμα για την διασφάλιση των εισπράξεων εσόδων από τους φορολογούμενους με τα μεγαλύτερα εισοδήματα.
- Πρόγραμμα ενίσχυσης των μηχανισμών είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών από τους μεγαλύτερους οφειλέτες.
- Πρόγραμμα για την ενίσχυση της συμμόρφωσης μέσα από τη δήλωση και την πληρωμή φόρων: π.χ. το 30% των οφειλετών ΦΠΑ δεν έχουν καταθέσει δήλωση.
- Αυστηρό πρόγραμμα για την εφαρμογή των νέων κυβερνητικών πρωτοβουλιών στη φορολογία: λεπτομερή σχέδια εφαρμογής, αποτελεσματική παρακολούθηση της προόδου, και επανεξέταση των αποτελεσμάτων για τη διασφάλιση των πολιτικών στόχων.
Οι διαρθρωτικές αλλαγές για να επιτευχθεί ο στόχος της βιώσιμης συμμόρφωσης πρέπει να περιλαμβάνουν:
Οι διαρθρωτικές αλλαγές για να επιτευχθεί ο στόχος της βιώσιμης συμμόρφωσης πρέπει να περιλαμβάνουν:
- Ενίσχυση της ικανότητας στρατηγικής διοίκησης και σχεδιασμού της Γενικής Γραμματείας Φορολογίας και Τελωνείων.
- Ανάπτυξη και διατήρηση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου διαχείρισης κινδύνου φορολογικής συμμόρφωσης: (i) δημιουργία Διεύθυνσης Διαχείρισης Κινδύνων, (ii) δημιουργία Συμβουλίου Συμμόρφωσης υπό το Υπουργείο Οικονομικών, (iii) ανάπτυξη μιας στρατηγικής βάσει του κινδύνου συμμόρφωσης και (iv) ανάπτυξη επιχειρησιακών σχεδίων για την υλοποίηση της στρατηγικής συμμόρφωσης.
- Ουσιαστική βελτίωση της διαχείρισης των ελέγχων για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και την αποτροπή φορολογικών παραβάσεων μέσα από ελέγχους με βάση κριτήρια κινδύνου.
- Ανάπτυξη και διατήρηση αποτελεσματικών υπηρεσιών προς τους φορολογούμενους με τη δημιουργία ειδικής Διεύθυνσης και με την ανάπτυξη στρατηγικής για τις φορολογικές υπηρεσίες.
- Ουσιαστική ενίσχυση της ικανότητας της Γενικής Γραμματείας Φορολογίας και Τελωνείων στη διαχείριση των κεντρικών φορολογικών λειτουργιών και ενίσχυση του ρόλου της κεντρικής υπηρεσίας σε επίπεδο σχεδιασμού, ελέγχου και εποπτείας».
Όπως ακούγεται η χώρα μας θα βρίσκεται υπό κατοχή για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια.
ΖΩΗ ΣΕ ΜΑΣ
Σταφύλια με φάρμακα

Ο κ. Γ. Πολυχρονάκης, ειδικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS, δήλωσε:
«Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις εισαγωγές επιτραπεζίων σταφυλιών από την Ινδία λόγω της ανεύρεσης υπολειμμάτων του φυτοφαρμάκου lihocin (chlorocholine ) και υπέρβασης των Mrls του
Ήδη η ΕΕ έχει απορρίψει 3.000 εμπορευματοκιβώτια από το σύνολον των 4.200 εμπορευματοκιβώτιων που είναι προγραμματισμένα να σταλθούν από την Ινδία γενικά στην Ευρώπη μεταξύ 15 Μαρτίου και 15 Μαΐου. Εξ αυτών τα 3.000 εμπορευματοκιβώτια είναι αυτήν την περίοδο σε ή προς διάφορους λιμένες. Τα σταφύλια από 1.000 εμπορευματοκιβώτια πωλήθηκαν πριν από την διαπίστωση των υπολειμμάτων του lihocin (chlorocholine χλωρίδιο). Εάν τούτο επιβεβαιωθεί από πρόσθετους ελέγχους διασταύρωσης δεν υπάρχει καμία εναλλακτική λύση πέραν της καταστροφής αυτών .
Βεβαίως οι Ινδοί εξαγωγείς ισχυρίζονται ότι η απόρριψη είναι ένα μη δασμολογικό εμπόδιο εκ μέρους της Ε.Ε..
Η Ε.Ε. έχει διευκρινίσει ότι οι προμηθευτές τρίτων χωρών πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι αποστολές των φρούτων και των λαχανικών στην ΕΕ πληρούν τους κανόνες για υπολείμματα φυτοφαρμάκων και τα μέγιστα όρια Mrls που υφίσταται από την Κοινοτική Νομοθεσία .
Παρά το ότι κανένα πιστοποιητικό δεν απαιτείται, λόγω αναγνώρισης ισοτιμίας ΕΕ-Ινδίας, τα προϊόντα υπόκεινται στην τυχαία δειγματοληψία και ανάλυση για υπολείμματα φυτοφαρμάκων στα σημεία εισόδου, διανομής και πώλησης. Εάν οι παραβιάσεις ανιχνεύονται στο σημείο εισόδου, η αποστολή είναι υποχρεωμένη να απορριφθεί και να καταστραφεί με έξοδα των εξαγωγέων.
Από μια πρώτη έρευνα η συγκεκριμένη δραστική ουσία δεν είναι εγκεκριμένη από την Χώρα μας για χρήση στα επιτραπέζια σταφύλια.
Ο Σύνδεσμός μας Ελληνικών Επιχειρήσεων Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – Hellas χαιρετίζει την επιτυχία των ελεγκτικών Αρχών της Ε.Ε. και θέλει να πιστεύει ότι μετά και αυτό το γεγονός, που επιβεβαιώνει τις καταγγελίες μας περί χαλαρότητας στους ελέγχους των εισαγομένων οπωροκηπευτικών , θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στα σημεία εισόδου στην Κοινότητα. Επίσης τονίζει και πάλι την ανάγκη αυστηροποίησης της κοινοτικής νοµοθεσίας ως προς το σύστηµα των τιµών εισόδου οπωροκηπευτικών αλλά και ως προς τους επιβαλλόμενους εισαγωγικούς δασµούς και το καθεστώς προτιµησιακών συµφωνιών µε τις τρίτες χώρες.
Εισαγωγές Οπωροκηπευτικών κατά το 2009
Σύμφωνα με στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν από τη EUROSTAT, οι εισαγωγές φρούτων από τρίτες χώρες μειώθηκαν 7.13% στην ΕΕ κατ όγκο στους τόνους 11.1 εκατ τόνους, έναντι των τόνων 11.9 εκατ και 5.77% κατ αξία έναντι του 2008.
Επιβεβαιώνεται ότι το 2009 η κατάσταση της αγοράς στην Ε.Ε παρέμεινε στάσιμη ως προς την κατανάλωση σε χαμηλές τιμές
Οι μπανάνες παρέμειναν πρώτες στην λίστα εισαγωγών στην Ε.Ε. ως προς τον όγκο με πάνω από 4.5 εκ τόνους μειωμένες κατά 7.46% έναντι του 2008, ενώ οι ανανάδες δεύτεροι με 880.000 τόνους.
Οι συνολικές εισαγωγές τροπικών φρούτων αποτελούν περισσότερα από 50% των συνολικών εισαγωγών.
Ενώ οι εισαγωγές φρούτων μειώθηκαν, οι φυτικές εισαγωγές παρέμειναν σταθερές, αυξημένες ελαφρά κατά 0.45% κατ όγκο και 1.45% κατ αξία έναντι του 2008.
Οι κύριες προμηθεύτριες φρούτων της ΕΕ ήταν στις μπανάνες, κατά σειρά α) η Κόστα Ρίκα με 13.4% του συνόλου β) ο Ισημερινός 12.4% γ) η Κολομβία 11.2% καθώς επίσης δ) η Ν. Αφρική 9.6% και ε) η Χιλή 6%.
Οι κύριες προμηθεύτριες της Ε.Ε στα λαχανικά ήταν οι μεσογειακές χώρες α) το Μαρόκο, με 33.2% του συνόλου β) η Τουρκία 15% γ) το Ισραήλ 11% και δ) η Αίγυπτος 5.1% ).
Οι εισαγωγές φρούτων στην Ε.Ε. μεγαλύτερες των 11 εκατ τόνων και αξίας μεγαλύτερης των € 8.8 δις, και των εισαγωγών λαχανικών 1.8 εκατ τόνων και αξίας € 1.7 δις, δείχνουν τη σημασία των φρούτων και λαχανικών στο εμπόριο της Ε.Ε που μαζί με το ενδοκοινοτικό εμπόριο της παραγωγής της ΕΕ, εξασφαλίζουν στους ευρωπαϊκούς καταναλωτές την δυνατότητα επιλογής τους από σε όλο τον κόσμο. καθ' όλη τη διάρκεια του έτους .
Συμπέρασμα
Εξακολουθούμε να θεωρούμε μαζί και με άλλες οργανώσεις της ΕΕ ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει επιτύχει να εφαρµόζονται στα εισαγόμενα προϊόντα αυστηροί έλεγχοι, παρόµοιοι µε αυτούς που εφαρμόζονται για τα προϊόντα των παραγωγών της κοινότητας. Η χαλαρότητα του «συστήματος τιμών εισόδου», όπως εφαρμόζεται από τις υπηρεσίες της Ε.Ε. προκαλεί, διότι οι κοινοτικοί παραγωγοί υποβάλλονται σε µια µεροληπτική διαδικασία αυστηρών ελέγχων στην εγχώρια αγορά τους και ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν αφ ενός τον αθέμιτο ανταγωνισμό στις πωλήσεις τους στο εσωτερικό της ΕΕ από προϊόντα τρίτων χωρών και αφ ετέρου στις πωλήσεις τους στις τρίτες χώρες υφίστανται παρόμοιου τύπου η και σκόπιμα αυστηρότερες διαδικασίες οι οποίες χρησιµοποιούνται σαν εµπόδια στις εισαγωγές, για προστασία των εγχωρίων παραγωγών τους (µέτρα ισοδυνάµου αποτελέσµατος) σε βάρος των κοινοτικών προϊόντων»
«Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις εισαγωγές επιτραπεζίων σταφυλιών από την Ινδία λόγω της ανεύρεσης υπολειμμάτων του φυτοφαρμάκου lihocin (chlorocholine ) και υπέρβασης των Mrls του
Ήδη η ΕΕ έχει απορρίψει 3.000 εμπορευματοκιβώτια από το σύνολον των 4.200 εμπορευματοκιβώτιων που είναι προγραμματισμένα να σταλθούν από την Ινδία γενικά στην Ευρώπη μεταξύ 15 Μαρτίου και 15 Μαΐου. Εξ αυτών τα 3.000 εμπορευματοκιβώτια είναι αυτήν την περίοδο σε ή προς διάφορους λιμένες. Τα σταφύλια από 1.000 εμπορευματοκιβώτια πωλήθηκαν πριν από την διαπίστωση των υπολειμμάτων του lihocin (chlorocholine χλωρίδιο). Εάν τούτο επιβεβαιωθεί από πρόσθετους ελέγχους διασταύρωσης δεν υπάρχει καμία εναλλακτική λύση πέραν της καταστροφής αυτών .
Βεβαίως οι Ινδοί εξαγωγείς ισχυρίζονται ότι η απόρριψη είναι ένα μη δασμολογικό εμπόδιο εκ μέρους της Ε.Ε..
Η Ε.Ε. έχει διευκρινίσει ότι οι προμηθευτές τρίτων χωρών πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι αποστολές των φρούτων και των λαχανικών στην ΕΕ πληρούν τους κανόνες για υπολείμματα φυτοφαρμάκων και τα μέγιστα όρια Mrls που υφίσταται από την Κοινοτική Νομοθεσία .
Παρά το ότι κανένα πιστοποιητικό δεν απαιτείται, λόγω αναγνώρισης ισοτιμίας ΕΕ-Ινδίας, τα προϊόντα υπόκεινται στην τυχαία δειγματοληψία και ανάλυση για υπολείμματα φυτοφαρμάκων στα σημεία εισόδου, διανομής και πώλησης. Εάν οι παραβιάσεις ανιχνεύονται στο σημείο εισόδου, η αποστολή είναι υποχρεωμένη να απορριφθεί και να καταστραφεί με έξοδα των εξαγωγέων.
Από μια πρώτη έρευνα η συγκεκριμένη δραστική ουσία δεν είναι εγκεκριμένη από την Χώρα μας για χρήση στα επιτραπέζια σταφύλια.
Ο Σύνδεσμός μας Ελληνικών Επιχειρήσεων Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – Hellas χαιρετίζει την επιτυχία των ελεγκτικών Αρχών της Ε.Ε. και θέλει να πιστεύει ότι μετά και αυτό το γεγονός, που επιβεβαιώνει τις καταγγελίες μας περί χαλαρότητας στους ελέγχους των εισαγομένων οπωροκηπευτικών , θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στα σημεία εισόδου στην Κοινότητα. Επίσης τονίζει και πάλι την ανάγκη αυστηροποίησης της κοινοτικής νοµοθεσίας ως προς το σύστηµα των τιµών εισόδου οπωροκηπευτικών αλλά και ως προς τους επιβαλλόμενους εισαγωγικούς δασµούς και το καθεστώς προτιµησιακών συµφωνιών µε τις τρίτες χώρες.
Εισαγωγές Οπωροκηπευτικών κατά το 2009
Σύμφωνα με στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν από τη EUROSTAT, οι εισαγωγές φρούτων από τρίτες χώρες μειώθηκαν 7.13% στην ΕΕ κατ όγκο στους τόνους 11.1 εκατ τόνους, έναντι των τόνων 11.9 εκατ και 5.77% κατ αξία έναντι του 2008.
Επιβεβαιώνεται ότι το 2009 η κατάσταση της αγοράς στην Ε.Ε παρέμεινε στάσιμη ως προς την κατανάλωση σε χαμηλές τιμές
Οι μπανάνες παρέμειναν πρώτες στην λίστα εισαγωγών στην Ε.Ε. ως προς τον όγκο με πάνω από 4.5 εκ τόνους μειωμένες κατά 7.46% έναντι του 2008, ενώ οι ανανάδες δεύτεροι με 880.000 τόνους.
Οι συνολικές εισαγωγές τροπικών φρούτων αποτελούν περισσότερα από 50% των συνολικών εισαγωγών.
Ενώ οι εισαγωγές φρούτων μειώθηκαν, οι φυτικές εισαγωγές παρέμειναν σταθερές, αυξημένες ελαφρά κατά 0.45% κατ όγκο και 1.45% κατ αξία έναντι του 2008.
Οι κύριες προμηθεύτριες φρούτων της ΕΕ ήταν στις μπανάνες, κατά σειρά α) η Κόστα Ρίκα με 13.4% του συνόλου β) ο Ισημερινός 12.4% γ) η Κολομβία 11.2% καθώς επίσης δ) η Ν. Αφρική 9.6% και ε) η Χιλή 6%.
Οι κύριες προμηθεύτριες της Ε.Ε στα λαχανικά ήταν οι μεσογειακές χώρες α) το Μαρόκο, με 33.2% του συνόλου β) η Τουρκία 15% γ) το Ισραήλ 11% και δ) η Αίγυπτος 5.1% ).
Οι εισαγωγές φρούτων στην Ε.Ε. μεγαλύτερες των 11 εκατ τόνων και αξίας μεγαλύτερης των € 8.8 δις, και των εισαγωγών λαχανικών 1.8 εκατ τόνων και αξίας € 1.7 δις, δείχνουν τη σημασία των φρούτων και λαχανικών στο εμπόριο της Ε.Ε που μαζί με το ενδοκοινοτικό εμπόριο της παραγωγής της ΕΕ, εξασφαλίζουν στους ευρωπαϊκούς καταναλωτές την δυνατότητα επιλογής τους από σε όλο τον κόσμο. καθ' όλη τη διάρκεια του έτους .
Συμπέρασμα
Εξακολουθούμε να θεωρούμε μαζί και με άλλες οργανώσεις της ΕΕ ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει επιτύχει να εφαρµόζονται στα εισαγόμενα προϊόντα αυστηροί έλεγχοι, παρόµοιοι µε αυτούς που εφαρμόζονται για τα προϊόντα των παραγωγών της κοινότητας. Η χαλαρότητα του «συστήματος τιμών εισόδου», όπως εφαρμόζεται από τις υπηρεσίες της Ε.Ε. προκαλεί, διότι οι κοινοτικοί παραγωγοί υποβάλλονται σε µια µεροληπτική διαδικασία αυστηρών ελέγχων στην εγχώρια αγορά τους και ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν αφ ενός τον αθέμιτο ανταγωνισμό στις πωλήσεις τους στο εσωτερικό της ΕΕ από προϊόντα τρίτων χωρών και αφ ετέρου στις πωλήσεις τους στις τρίτες χώρες υφίστανται παρόμοιου τύπου η και σκόπιμα αυστηρότερες διαδικασίες οι οποίες χρησιµοποιούνται σαν εµπόδια στις εισαγωγές, για προστασία των εγχωρίων παραγωγών τους (µέτρα ισοδυνάµου αποτελέσµατος) σε βάρος των κοινοτικών προϊόντων»
Ελλάδα μια τριτοκοσμική χώρα

22 Απρ 2010
Aπαγόρευση των τρανς λιπαρών

Οι ειδικοί της Ιατρικής Σχολής και της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ εκτιμούν ότι ακόμη και η μείωση κατά 1% της κατανάλωσης αυτών των λιπαρών- ως ποσοστό των συνολικών καθημερινών θερμίδωνθα απέτρεπε 11.000 εμφράγματα και θα έσωζε 7.000 ζωές ετησίως στην Αγγλία. Αναγωγή με βάση τα στοιχεία του εξωτερικού δείχνει ότι στην Ελλάδα ένας αντίστοιχος περιορισμός θα απέτρεπε περίπου 2.420 εμφράγματα και 1.540 θανάτους. Η κατανάλωση τρανς λιπαρών στις αναπτυγμένες χώρες κυμαίνεται στο 2%-4% της συνολικής πρόσληψης θερμίδων. Στη Νέα Υόρκη μεμονωμένες προσπάθειες περιορισμού τους είχαν αποτύχει στο παρελθόν. Αλλά όταν απαγορεύτηκαν το 2007 το ποσοστό των εστιατορίων της πόλης που τα χρησιμοποιούσαν μειώθηκε από 50% σε λιγότερο από 2%. Και αυτό διότι ορισμένα τρανς λιπαρά εμφανίζονται φυσικά και δεν μπορούν να αποβληθούν συνολικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι από αναλύσεις που πραγματοποίησε η ερευνητική ομάδα του κ. Καφάτου σε άγριο κατσίκι και σε κατσίκι της αγοράς προέκυψε ότι το πρώτο είχε μόνο 4% λιπαρά και το δεύτερο 25%! «Η διαφορά όμως δεν ήταν μόνο στην ποσότητα του λίπους των δύο κρεάτων αλλά και στην ποιότητά του. Το κατσίκι της αγοράς είχε τρανς λιπαρά» αναφέρει ο καθηγητής. Οπως σημειώνουν στην επιστημονική επιθεώρηση «Βritish Μedical Journal» ο καθηγητής Επιδημιολογίας στο Χάρβαρντ Μέιρ Στάμπφερ και οεπίκουρος καθηγητής Ιατρικής Ντάριους Μοζαφάριαν, η αφαίρεση των τρανς λιπαρών από τη βιομηχανία τροφίμων είναι μια από τις απλούστερες στρατηγικές για γρήγορες βελτιώσεις στη δημόσια υγεία. Οπως λένε, μια απαγόρευση θα έσωζε ζωές, χωρίς να δημιουργεί προβλήματα στην τιμή, στις πωλήσεις και στη διαθεσιμότητα των τροφίμων. Ηδη βρετανικές αλυσίδες σουπερμάρκετ όπως τα Μarks and Spencer και τα Waitrose, «εξοστράκισαν» σταδιακά τα συγκεκριμένα λίπη, όπως έχουν κάνει και κάποιες εταιρείες παρασκευής τροφίμων. Ωστόσο οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή και στα κορεσμένα λιπαρά τα οποία περιέχονται στα ζωικά προϊόντα (γάλα, βούτυρο, τυριά, αβγά, κρέατα κτλ.) και τα οποία μπορεί να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στην υγεία. «Η υπερκατανάλωση “κακών” λιπαρών- τρανς και κορεσμένων- ευνοεί τον σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες και μεγαλώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 κτλ.» επισημαίνει ο κ. Καφάτος. Σύμφωνα με τον καθηγητή, η ταχεία ανάπτυξη των μεγάλων ζώων και των πουλερικών και η κακή ποιότητα των ζωοτροφών έχουν υποβαθμίσει τα τελικά προϊόντα, με συνέπεια τα «κακά» λίπη να είναι ιδιαιτέρως αυξημένα στα ζωικά προϊόντα. Αυτή τη στιγμή ερευνητές του Πανεπιστημίου Κρήτης πραγματοποιούν αναλύσεις σε 40 μαργαρίνες που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά. «Οπως φαίνεται, ορισμένες εταιρείες έχουν ελαττώσει τα τρανς λιπαρά, άλλες πάλι όχι» λέει ο καθηγητής. Τα πρώτα αποτελέσματα της μελέτης θα είναι διαθέσιμα σε λίγο καιρό. «Ομως το κακό δεν είναι μόνο τα τρανς και τα κορεσμένα λιπαρά αλλά και ο τρόπος ζωής μας» τονίζει ο επίκουρος καθηγητής Χημείας Τροφίμων στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Ι. Ζαμπετάκης . Είναι ο συνδυασμός του καθιστικού τρόπου ζωής, της έλλειψης άσκησης και της κακής διατροφής που επιβαρύνει την υγεία μας. «Στην Ελλάδα έχουμε πολλά και, ακόμη φθηνά, φρούτα και λαχανικά, έχουμε τη μεσογειακή διατροφή και καλό καιρό για περίπατο και άσκηση. Αυτά είναι “δώρα” και πρέπει να τα εκμεταλλευτούμε. Και το κράτος πρέπει να κάνει κάτι για αυτό. Πρέπει να γίνει πιο επιθετικό απέναντι στη βιομηχανία των τροφίμων. Ακόμη οφείλει να εντάξει στο σχολείο μαθήματα σωστής διατροφής και άσκησης» υπογραμμίζει ο κ. Ζαμπετάκης. Και καταλήγει: «Κακή διατροφή σημαίνει περισσότερους ασθενείς και μεγάλο κόστος για το Εθνικό Σύστημα Υγείας».
Ανήλικη πόρνη καίει την Εθνική Ποδοσφαίρου της Γαλλίας

Η Zahia Dehar, που τώρα είναι 18 ετών, δηλώνει ότι έχει σοκαριστεί από το σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει και από το γεγονός ότι οι τρεις παίκτες μπορεί να βρεθούν ακόμα και στη φυλακή. Και ποιοι είναι αυτοί οι τρεις παίκτες; Πρόκειται για τους Φρανσουά Ριμπερί, Καρίμ Μπενζεμά και Σίντνεϊ Γκοβού, όλοι τους παίκτες της Εθνικής Γαλλίας, για τους οποίους η 18χρονη λέει ότι της φέρθηκαν με πολύ σεβασμό και γι’ αυτό κανείς δεν θα έπρεπε να τους ασκήσει διώξεις.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ο Ριμπερί πήγε τη νεαρά στη Γερμανία και για μία νύχτα σε γνωστό ξενοδοχείο της έδωσε περισσότερα από 2.000 ευρώ. Μάλιστα ο διάσημος ποδοσφαιριστής συνέχισε να βλέπει τη μικρή και στη Γαλλία.
Οταν η Dehar συνελήφθη από την αστυνομία κατά τη διάρκεια εφόδου σε οίκο ανοχής έσκασε το απίστευτο σκάνδαλο. Ο ποδοσφαιριστής από την πλευρά του δηλώνει ότι είχε σχέση με την κοπέλα και πως δε γνώριζε την ηλικία της, ενώ στην ίδια γραμμή κινούνται και οι άλλοι δύο ποδοσφαιριστές. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, το κορίτσι πέρασε τα 18α της γενέθλια με τον Ριμπερί, γεγονός που αποδεικνύει ότι εκείνος γνώριζε την ηλικία της.
«Όχι» στα μήλα

Ο Καρχιμάκης απέκλεισε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να δοθεί στους μηλοπαραγωγούς της επαρχίας Αγιάς οικονομική στήριξη για την κάλυψη του μειωμένου εισοδήματος λόγω της χαμηλής τιμής του προϊόντος (2,5 με 3 ευρώ πωλείται η κλούβα των 17 κιλών) αλλά και των αδιάθετων ποσοτήτων.
Αντίθετα, ο υφυπουργός δεσμεύτηκε να παρέμβει στο υπουργείο Εξωτερικών ώστε να στηριχθούν οι εξαγωγές μήλων προς τη Ρωσία, την Αλβανία και τη Βουλγαρία (χαχαχα που κατάντησαν οι εξαγωγές μας καλά διαβάσατε σε αυτές τις αγορές πια πουλάμε).
Παράλληλα, ανέλαβε να εξετάσει το ενδεχόμενο να διατεθούν μήλα στις Ένοπλες Δυνάμεις ώστε να απορροφηθούν οι ποσότητες που βρίσκονται σήμερα στα ψυγεία. Επιπρόσθετα, συμφώνησε να στηρίξει την κατοχύρωση του μήλου Αγιάς ως Προϊόντος Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) στην Ευρωπαϊκή Ένωση (σχετική πρωτοβουλία έχει αναλάβει ο Δήμος Αγιάς σε συνεργασία με τους συνεταιρισμούς της περιοχής).
Αυστριακοί και Βούλγαροι αγρότες το 15χίλιαρο

Όσον αφορά στους Βούλγαρους αγρότες, εγκρίθηκε κρατική βοήθεια περίπου 10,26 εκατ. ευρώ που στοχεύει στη στήριξη της πρωτογενούς παραγωγής, της επεξεργασίας και της διάθεσης στην αγορά των αγροτικών προϊόντων για τις επιχειρήσεις εκείνες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω της κρίσης. Να θυμίσουμε ότι έως και σήμερα η Ε.Ε. έχει δώσει ενισχύσεις ήσσονος σημασίας σε αγρότες από την Γαλλία, την Γερμανία, την Ολλανδία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, την Λιθουανία, το Βέλγιο και την Βρετανία.
Πληρώνεις το νερό για να πάρεις την επιδότηση

Στο σχετικό έγγραφο της Διεύθυνσης Αγροτικής Πολιτικής και Τεκμηρίωσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που υπογράφει ο προϊστάμενος, Παύλος Πέζαρος, αναφέρονται τα εξής: «Με την πρόσφατη αναθεώρηση της Κ.Α.Π. και σε ό,τι αφορά το καθεστώς των άμεσων ενισχύσεων (Καν. (EE) 73/2009 του Συμβουλίου), εισάγεται στις υποχρεώσεις της «πολλαπλής συμμόρφωσης» ένα νέο πρότυπο σχετικό με τα ύδατα, το οποίο αναφέρεται ως «Τήρηση των διαδικασιών έγκρισης για τη χρήση των υδάτων για άρδευση, εφόσον προβλέπεται». Το πρότυπο αυτό ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία ως εξής: «Από 1.1.2010, οι γεωργοί που αρδεύουν τις καλλιέργειες τους θα πρέπει να τηρούν τις διαδικασίες έγκρισης χρήσης νερού προς άρδευση. - Οι γεωργοί οι οποίοι είναι μέλη Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ, Τοπικές Επιτροπές Άρδευσης, Προσωρινές Διοικούσες Επιτροπές, Α.Ο.Σ.Α.Κ., Οργανισμός Κωπαΐδας), κατέχουν βεβαίωση ότι ανήκουν και υδροδοτούνται από τον αντίστοιχο ΟΕΒ, θεωρημένη από την αρμόδια Υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, στην περιοχή της οποίας λειτουργεί το αντίστοιχο έργο ή τμήμα του έργου. - Αν δεν ανήκουν σε συλλογικό φορέα άρδευσης θα πρέπει να τηρούν τις διαδικασίες του παράγωγου δικαίου του νόμου 3199/2003, για την αδειοδότηση της υδροληψίας». Γεωτρήσεις Σχετικά με τις γεωτρήσεις ισχύουν τα εξής: 1. Εφόσον ο γεωργός διαθέτει ήδη άδεια χρήσης ή έχει κάνει αίτηση για αδειοδότηση στον αρμόδιο φορέα, το σχετικό έγγραφο αποτελεί αποδεικτικό συμμόρφωσης. 2. Εφόσον ο γεωργός δε διαθέτει άδεια, θα πρέπει να κάνει αίτηση στις νομαρχιακές ή περιφερειακές υπηρεσίες, όπου θα δηλώνει τη θέση της υδροληψίας, τον τύπο της και τα χαρακτηριστικά της. Σε αυτή την αίτηση θα πρέπει επίσης να δηλώνει εάν η υδροληψία λειτουργεί πριν ή μετά το Μάιο του 1989, προκειμένου να λάβουν βεβαίωση ή να εκκινήσουν τη διαδικασία έκδοσης αδείας. Και τούτο διότι στην ελληνική νομοθεσία υπάρχει διάκριση υποχρεώσεων για αυτούς που έχουν δικαίωμα χρήσης νερού προ της 11 Μαΐου 1989, οι οποίοι διατηρούν το δικαίωμα αυτό μέχρι την έκδοση απόφασης η οποία θα ρυθμίζει το καθεστώς χρήσης νερού». Για την οποιαδήποτε χρήση νερού (ύδρευση, αγροτική χρήση συμπεριλαμβανομένης και της άρδευσης, βιομηχανική χρήση, ενεργειακή χρήση, καθώς και η χρήση για αναψυχή σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 1 του σχετ. 3), καθώς και για την εκτέλεση οποιουδήποτε έργου αξιοποίησης υδατικών πόρων, απαιτείται σχετική άδεια . Οι άδειες χρήσης νερού και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης υδατικών πόρων εκδίδονται από το Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, όπου πρόκειται να ασκηθεί η χρήση ή να εκτελεστεί το έργο. Σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. 43504/5-12-2005 «Κατηγορίες αδειών χρήσης υδάτων και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης τους, διαδικασία έκδοσης, περιεχόμενο και διάρκεια ισχύος αυτών», ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας εκδίδει τις άδειες που απαιτούνται για έργα, χρήσης νερού, εκτέλεσης έργου για την αξιοποίηση υδατικών πόρων. Άδεια απαιτείται επίσης και για κάθε έργο ή δραστηριότητα που αποσκοπεί στην προστασία από ρύπανση λόγω απόρριψης υγρών αποβλήτων στο περιβάλλον. Η κατηγοριοποίηση των αδειών χρήσης νερού και εκτέλεσης έργου αξιοποίησης υδατικών πόρων σύμφωνα με την ΚΥΑ 43504/2005 είναι η παρακάτω: Νομοθεσία και Νομολογία Η Νομοθεσία της λειτουργία της Διεύθυνσης Υδάτων. • Νόμος 3199/2003 (ΦΕΚ 280/9.12.2003) • Π.Δ. 51/2007 (ΦΕΚ 54/Α/2007) • ΚΥΑ 43504/2005 • ΚΥΑ 47630/2005 (ΦΕΚ 1688/Β/2005) Διαδικασία υποβολής αιτήσεων Οι άδειες εκδίδονται ύστερα από υποβολή της απαραίτητης αίτησης-δήλωσης στην αρμόδια Διεύθυνση Υδάτων της Περιφέρειας. Η αίτηση πρέπει να απαραιτήτως να συνοδεύεται από τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά. Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά συντάσσονται και υπογράφονται από αρμόδιο μελετητή. Στην περίπτωση απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη χρήση νερού ή την εκτέλεση έργου αξιοποίησης υδατικών πόρων, η αίτηση για τη χορήγηση της άδειας εξετάζεται παράλληλα με την αίτηση περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η άδεια εκδίδεται μετά την έκδοση της άδειας περιβαλλοντικών όρων. Δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση για πηγάδια βάθους μέχρι 30 μέτρα και ελαχίστης διαμέτρου 1 μέτρο. Για της έκδοση άδειας χρήσης νερού υποβάλλεται νέα αίτηση η οποία θα πρέπει να συνοδεύεται με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, μετά από την έκδοση της άδειας εκτέλεσης του έργου.
21 Απρ 2010
Μνημόσυνο Κωνσταντίνου Κουκίδη

Ο ιερός ναός (οδός Πρυτανείου) βρίσκεται κάτω και ΒΔ από την Ακρόπολη, εγγύτατα προς τον τόπο αυτοθυσίας του. Τυλιγμένος με την ελληνική σημαία, την οποία φρουρούσε, όταν την υπέστειλαν οι κατακτητές Γερμανοί το πρωί της 27ης Απριλίου 1941, έπεσε από τον Ιερό Βράχο μαζί της, για να μην περιέλθει στα χέρια των κατακτητών.
Μετά το λειτουργικό μνημόσυνο στον ιερό ναό θα επακολουθήσει η κατάθεση στεφάνων με χαιρετισμούς στον χώρο της αυτοθυσίας του ήρωα, όπου η αναθηματική του στήλη, εγγύτατα του ιερού ναού. Παρακαλούνται οι τιμώντες την ιερή μνήμη του, και μάλιστα οι πολύτεκνοι και φίλοι των πολυτέκνων της Αττικής, να προσέλθουν για την εκπλήρωση αυτού του ιερού χρέους προς τον εθνομάρτυρα, αλλά και το ιερό σύμβολο της Ελληνικής Σημαίας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)