25 Φεβ 2010

Απαγόρευση συγκεντρώσεων πλην αναρχικών

Η αστυνομία απαγόρευσε την συγκέντρωση των κατοίκων στην πλατεία ΑμερικήςΝέα σταλινική επίθεση του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και του Σπύρου Βούγια, κατά των αντιδρώντων στο νομοσχέδιο για τη χορήγηση ιθαγένειας στους λαθρομετανάστες. Ο υπουργός Προστασίας του (αριστερού) Πολίτη, ο οποίος έχει χάσει κάθε αίσθηση του μέτρου, αλλά και την ψυχραιμία του, επιτίθεται κατά των συνταγματικά κατοχυρωμένων ελευθεριών, διατάσσοντας την προσαγωγή και σύλληψη πολιτών που δεν έχουν διαπράξει κανένα απολύτως αδίκημα! Αυτή τη φορά, θύματά του ανύποπτοι πολίτες του Αγίου Παντελεήμονα, οι οποίοι προσήχθησαν στη ΓΑΔΑ «προληπτικά», λίγο πριν μεταβούν ειρηνικά στην Πλατεία Αμερικής, όπου υπήρχε προγραμματισμένη εκδήλωση κατά του νομοσχεδίου και ενώ δεν συνέτρεχε κανένας απολύτως λόγος. Φυσικά, Χρυσοχοΐδης εκμεταλλεύεται και το γεγονός της απεργίας στα ΜΜΕ, που δεν θα επιτρέψει να ακουστούν, σήμερα τουλάχιστον, φωνές διαμαρτυρίας... Οι συγκεντρωμένοι στον Άγιο Παντελεήμονα, δεν έχουν καταλάβει ακόμα γιατί προσήχθησαν στη ΓΑΔΑ. Παρά τις αναφορές του επικεφαλής της αστυνομικής δύναμης στην περιοχή, ο οποίος έλεγε ότι εκεί όλα ήταν απολύτως ήρεμα, διατάχθηκε από το «Κέντρο», όπως ο ίδιος εξήγησε στους έκπληκτους κατοίκους, να τους προσαγάγει στη ΓΑΔΑ, για... «εξακρίβωση στοιχείων». Δηλαδή φακέλωμα από την Υπηρεσία Προστασίας του Πολιτεύματος, καθώς κατά την κυβέρνηση και τον Χρυσοχοΐδη, όποιος αντιδρά στα νομοθετήματα του ΠΑΣΟΚ, αποτελεί κίνδυνο για το πολίτευμα! Μιλήσαμε με έναν εκ ων προσαχθέντων πολιτών, τον Τάσο Χατζηπαράσχου, στελέχους της Επιτροπής Κατοίκων του Αγίου Παντελεήμονα, ο οποίος μας δήλωσε μέσα από τη ΓΑΔΑ. «πολιτικός κρατούμενος». Στην πλατεία Αμερικής στο μεταξύ, εμφανίστηκαν για «αντισυγκέντρωση» εκατοντάδες οπλισμένοι αριστεριστές τους οποίους ουδείς ενόχλησε... Εδώ, η συνεργασία του υπουργείου ΠΡΟΠΟ με τους αριστεριστές και αντιεξουσιαστές, είναι παραπάνω από οφθαλμοφανής. Η πατρίδα μας, ζει ημέρες στην κυριολεξία ζοφερές! Την ίδια ώρα, αξίζει να σημειωθεί και η μεγάλη ευθύνη όσων εκ της φυσικής ηγεσίας της ΕΛΑΣ εκτελούν διαταγές, οι οποίες αντιβαίνουν στο Σύνταγμα και στους νόμους, καταστέλλοντας καθ' όλα νόμιμες συγκεντρώσεις πολιτών, που δεν διασαλεύουν τη δημόσια τάξη! Θα κριθούν τα δικαστήρια, μετά τις σχετικές μηνύσεις που θα υποβληθούν.

Ότι δεν τους αρέσει το καταργούν

Δυστυχώς τελικά δεν ήταν τα χρήματα το πρόβλημα για το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών όσον αφορά την διοργάνωση των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Έθνος η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου απέστειλε νέα εγκύκλιο στις Διπλωματικές Αρχές της Ελλάδας στο εξωτερικό με την οποία απορρίπτεται το αίτημα πολλών πρεσβευτών και προξένων να διοργανώσουν χωρίς δαπάνη για το ελληνικό Δημόσιο την καθιερωμένη δεξίωση για τον εορτασμό της Εθνικής Παλιγγενεσίας.
Το επιχείρημα που χρησιμοποιεί το ελληνικό....Υπουργείο Εξωτερικών για την άρνηση διοργάνωσης εκδηλώσεων ακόμα και χωρίς οικονομική επιβάρυνση του Δημοσίου είναι ότι πρέπει να υπάρξει, λέει, ενιαία εικόνα σε όλες τις ελληνικές διπλωματικές αποστολές.
Τι είναι η πατρίδα μου;

23 Φεβ 2010

Απεργία δημοσιογράφων

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Τύπου κηρύσσει 24ωρη απεργία την Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2010 από ώρα 6.00 πμ έως 6.00 πμ της Πέμπτης, 25 Φεβρουαρίου 2010, συμμετέχοντας στη Γενική Πανελλαδική Πανεργατική απεργία, σύμφωνα και με την απόφαση της ΠΟΕΣΥ.
Οι δημοσιογράφοι απεργούν:
Για να σταματήσουν οι απολύσεις και να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης των ανέργων.
Για να διασφαλιστεί πλήρης και σταθερή εργασία για όλους τους συναδέλφους με παράλληλη κατοχύρωση όλων των εργασιακών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων.
Για να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς της ελαστικής απασχόλησης.
Για να καταργηθεί το παράνομο εργασιακό καθεστώς των συναδέλφων, που αμείβονται με ΔΠΥ, παρόλο που εργάζονται υπό συνθήκες εξαρτημένης εργασίας.
Για να δοθούν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, ενάντια στην πολιτική του «παγώματος» και της «μείωσης» των αποδοχών.
Για να υπάρξει τήρηση και πλήρης εφαρμογή των ΣΣΕ και της εργατικής νομοθεσίας.
Για να αποσυρθούν όλα τα ασφαλιστικά μέτρα που είναι σε βάρος των δικαιωμάτων και της ποιότητας ζωής των εργαζομένων.

Την βασάνισαν για ένα μύνημα στο Facebook

«Σε καμία περίπτωση, ό,τι και να έγινε, δεν δικαιολογεί όσα έγιναν», ξεσπά η σύζυγος του ηθοποιού Μαρίνου Δεσύλλα και μητέρα της 15χρονης που έπεσε θύμα ξυλοδαρμού από συμμαθητές της! Η μητέρα περιέγραψε καρέ καρέ όσα εφιαλτικά έζησε η κόρη της εξαιτίας μιας διαφωνίας που ξεκίνησε από το Facebook!
Αυτό που έφτασε τα 7 ανήλικα παιδιά στο απερίγραπτο και συνάμα ανησυχητικό συμβάν, ήταν ένα μήνυμα που έγραψε η 15χρονη στο Facebook.
Όμως, ένας αθώος καβγάς μεταξύ συμμαθητών μετατράπηκε σε χυδαίο υβρεολόγιο και, τελικά, κατέληξε στον άγριο ξυλοδαρμό της 15χρονης.
Όπως είπε η μητέρα της, τα 7 παιδιά της είχαν στήσει καρτέρι έξω από το σπίτι, την ώρα που κατέβαινε για να πάει στο φροντιστήριο. Αφού την έσυραν δια της βίας σε αποθήκη λίγα μέτρα πιο κάτω, άρχισαν να την χτυπούν με γροθιές σε όλο της το σώμα!
Θεατής στο περιστατικό ήταν το μοναδικό αγόρι της παρέας, ενώ μία από τις ανήλικες κοπέλες δεν δίστασε να σβήσει ένα τσιγάρο στο στήθος της συμμαθήτριάς της που εκείνη την στιγμή σφάδαζε από τους πόνους!
Πλέον, η κόρη του Μαρίνου Δεσύλλα (που μετρά συμμετοχές σε πολλές θεατρικές παραστάσεις και επιτυχημένα σήριαλ με τελευταίο το «Singles» του Mega) είναι πλέον φοβισμένη, με έκδηλα τα σημάδια στο σώμα της.
Η μητέρα και ο πατέρας της προσπαθούν να την κάνουν να ξεπεράσει το σοκ, ενώ η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης.
Μετά τη γενιά του Πολυτεχνείου που κυβέρνησε και χρεοκόπησε την Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια.... έρχεται η γενιά της Οργής.

Μια προφητική συνέντευξη στο ΚΛΙΚ

Η συνέντευξη αυτή δόθηκε στο δημοσιογράφο Θεοδωράκη 11 ολόκληρα χρόνια πριν, τον Αύγουστο του 1999 κι ενώ ο πόλεμος στο Κόσοβο μαινόταν: Είναι ανατριχιαστική η διαπίστωση πως αυτά που κάνει και θέλει να κάνει σήμερα ο Γιωργάκης, τα προετοίμαζε από τότε !!!
Έχουμε λοιπόν:

Tο δίδαγμα αυτής της ιστορίας (σημειώση:εννοεί του Κοσόβου) ποιο είναι για έναν Έλληνα;
Ότι σημαντικότερο όλων είναι η συνύπαρξη των λαών. O πολυπολιτισμικός χαρακτήρας των κοινωνιών. Aνοχή στο διαφορετικό, ανοχή στον διπλανό σου ασχέτως αν είναι άλλης φυλής, άλλης θρησκείας, άλλης εθνότητας και άλλης πολιτικής άποψης. Aυτά είναι και τα ιδανικά που πρέπει να προωθεί η Ελλάδα. Kι η Eλλάδα αναλαμβάνει μια ιστορική ευθύνη στα Bαλκάνια προωθώντας αυτές τις αρχές και συμβάλλοντας έτσι στην ευρωπαϊκή τους προοπτική.

Πολλές φορές αναρωτιέμαι αν όντως αυτά είναι τα ιδανικά μας.
Ας μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα πριν από λίγα χρόνια δεν μιλιούνταν οι εθνικόφρονες και οι μη εθνικόφρονες. Η λέγανε τους κομουνιστές Βούλγαρους. Δυο ρατσισμοί σε μια πρόταση. Εχουν γίνει, λοιπόν, σημαντικά βήματα. Δεν είμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Εχουμε δεχτεί ως χώρα το διαφορετικό, αλλά δεν το θεωρούμε και προσόν. Δεν κατανοούμε τη δύναμη του διαφορετικού.

Nα σας ρωτήσω για τη μειονότητα. Ως υπουργός Παιδείας είχατε προβεί στην κατ' εξαίρεση εισαγωγή των παιδιών της μειονότητας στα ΑΕΙ.
Είχαμε προωθήσει την εξής ρύθμιση: Nα μπαίνει στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ ένας αριθμός μουσουλμάνων ανάλογος με το ποσοστό των μουσουλμάνων της Θράκης στον γενικό πληθυσμό.

Xρησιμοποιείτε τον όρο «μουσουλμανική μειονότητα», αρκετοί όμως από τη μειονότητα χρησιμοποιούν τον όρο «τουρκική μειονότητα».
Πιθανώς κάποιοι να αισθάνονται ότι έχουν τουρκική καταγωγή, όπως άλλοι δηλώνουν Tσιγγάνοι και άλλοι Πομάκοι. Aυτό που έχει αξία είναι όλοι αυτοί να αισθάνονται ότι είναι Έλληνες πολίτες. Yπόχρεοι και πατριώτες προς αυτή την πολιτεία που τους βοηθάει, τους αναδεικνύει. Αυτό το μήνυμα ήθελα να δώσω εγώ στα παιδιά των μουσουλμάνων.

Aρκετοί στη χώρα μας φοβούνται να πουν τα πράγματα με το όνομά τους. Tο επιχείρημά τους είναι ότι, αν μιλήσουμε για μειονότητα τουρκικής καταγωγής, αμφισβητούνται τα σύνορα.
Δεν πρέπει να φοβόμαστε τις λέξεις, παρότι και οι λέξεις έχουν μια ιδιαίτερη σημασία. Δεν αμφισβητεί κανείς ότι υπάρχουν πάρα πολλοί μουσουλμάνοι τουρκικής καταγωγής. Βεβαίως, οι Συνθήκες μιλάνε για μουσουλμάνους. Kατά καιρούς, το θέμα της μειονότητας τίθεται παράλληλα με το θέμα της διεκδίκησης εδαφών. Εάν δεν αμφισβητούνται τα σύνορα, ποσώς μ' ενδιαφέρει το αν ο ένας λέγεται μουσουλμάνος ή Τούρκος, Βούλγαρος ή Πομάκος. Tα Βαλκάνια θα έχουν την ησυχία τους εάν διασφαλίσουμε τα σύνορα και παράλληλα διασφαλίσουμε και τα δικαιώματα των μειονοτήτων. Αν όμως ο όρος «τουρκική μειονότητα» χρησιμοποιείται από μια χώρα για να δημιουργήσει αναταραχές, για ν' αλλάξει τα σύνορα, τότε βεβαίως αυτός ο όρος δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα.

Ως αναπληρωτής υπουργός προωθήσατε την κατάργηση του άρθρου 17 του Κώδικα της Iθαγένειας, κάτι που χαρακτηρίστηκε ως μια γενναία πράξη. Πιστεύετε ότι έχουμε ξεπεράσει πλέον οριστικά τα προβλήματα που σχετίζονται με τη μειονότητα;
Εγώ προώθησα την κατάργηση του άρθρου 17 και το Υπουργείο Εσωτερικών το έκανε. Δεν πρέπει να φοβόμαστε κάποιον που είναι διαφορετικός, κάποιον που είναι μιας άλλης θρησκείας. Aντίθετα, πρέπει αυτό τον άνθρωπο να τον κάνουμε να αισθανθεί ότι είναι μέρος αυτής της κοινωνίας και ότι η διαφορετικότητά του είναι προνόμιο. Kουβαλά μια άλλη κουλτούρα, τη γνώση ενός άλλου λαού, και αυτό είναι δύναμη για όλους μας.

Nα υπάρξει μουσουλμανικός ναός στην Αττική;
Στην Αττική είμαστε 4 εκατομμύρια. Tο να έχουν οι μουσουλμάνοι της Αττικής ένα ναό, ένα τζαμί, το θεωρώ πάρα πολύ φυσιολογικό. Aναγκαίο. Είναι πολύ κακό ένας μουσουλμάνος να θεωρεί ότι η Αθήνα δεν είναι πατρίδα του και είναι μόνο η Θράκη, όπου υπάρχουν πολλά τζαμιά. H Θράκη είναι κάτι ξεχωριστό από την υπόλοιπη Ελλάδα; Ετσι καλλιεργούμε το αίσθημα απόσχισης. Αντιθέτως, αν του πούμε ότι και στην Αθήνα, εκεί όπου ζεις, μπορείς να προσευχηθείς ή να κάνεις τον γάμο σου, τότε τον έχουμε κερδίσει. Θα πει, εγώ μπορεί να είμαι μουσουλμάνος, χριστιανός, καθολικός, Eβραίος ή Tσιγγάνος, αλλά για μένα η πατρίδα είναι η Ελλάδα. Και αισθάνομαι πατριώτης που θα στηρίξω αυτή τη χώρα, διότι ζω ισότιμα, διότι με σέβεται.

Πώς είδατε, αλήθεια, την καλοκαιρινή, καθιερωμένη πια υστερία εναντίον των Aλβανών που ζουν στη χώρα μας;
Κάτι που δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος είναι ότι η εγκληματικότητα των Αλβανών είναι ίδια με τη γενική εγκληματικότητα. Δεν είναι διαφορετική, δεν είναι παραπάνω, είναι ίδια, λένε οι στατιστικές. Bέβαια ο χαρακτήρας του εγκλήματος μπορεί να είναι διαφορετικός. Πρέπει όλοι να καταλάβουμε, να το καταλάβουν και οι υπηρεσίες του κράτους, ότι ο Αλβανός ο οποίος πήρε την πράσινη κάρτα αισθάνεται πια μέρος της κοινωνίας. Δεν είναι αντίπαλος. Αντίπαλος γίνεται αυτός που σπρώχνεται στο περιθώριο. Aν προσφέρεις τη δυνατότητα στον μετανάστη να ενταχθεί ισότιμα στην κοινωνία, θα στο ανταποδώσει. Tο 99% θα στο ανταποδώσει. Kάναμε ένα σωστό βήμα, αλλά χρειάζεται τώρα μια ολοκληρωμένη μεταναστευτική πολιτική.

Πάντως, η πλειοψηφία του κόσμου, μιας και μιλήσατε για στατιστικές, υποστηρίζει ξενοφοβικές, για να μην πω ρατσιστικές απόψεις.
Έχουμε μεγάλο αριθμό μεταναστών, αρκετοί από τους οποίους παραμένουν στην παρανομία,αυτό αποτελεί το βασικό πρόβλημα. O μέσος Ελληνας, καλώς ή μάλλον δικαιολογημένα, ζητά να υπάρχει μια τάξη. Είναι άλλο αυτό και άλλο η λογική ότι επειδή είναι ξένος είναι κακός. Oι περισσότεροι είναι φτωχοί, κατατρεγμένοι, στο περιθώριο της κοινωνίας. Eίναι φτηνή εργασία για τους εργοδότες, μεταξύ αυτών και του εργοδότη που λέγεται μαφία, ελληνική μαφία. Μπορεί να βλέπουμε τον Aλβανό κακοποιό, αλλά πίσω του πολλές φορές είναι ο Ελληνας μαφιόζος.

Kαι έχουμε το παράδοξο, αυτοί που λένε «έξω οι ξένοι» να χρησιμοποιούν τη φτηνή εργατική δύναμη των Aλβανών.
Ναι, ένα μεγάλο μέρος της άνθησης της ελληνικής οικονομίας οφείλεται στους μετανάστες. Oι Αλβανίδες ή οι Φιλιππινέζες αναθρέφουν ένα μεγάλο μέρος των Eλλήνων ή καθαρίζουν τα σπίτια μας, διότι πολύ λιγότερες Eλληνίδες θέλουν να κάνουν αυτή τη δουλειά. Tους Aλβανούς οικοδόμους στα νησιά κάποιοι τους χρησιμοποιούν. Δεν θα έρχονταν αν δεν έβρισκαν δουλειά. Δεν κάνουν τη βόλτα τους. Γι'αυτό χρειάζεται να κάνουμε διαχωρισμό στον «νοικοκυραίο» που εντάσσεται στην κοινωνία και στη μικρή μειοψηφία των παρανομούντων.

Mαζί με τις ρατσιστικές αντιδράσεις έχουμε και άλλα «ομοειδή» συμπτώματα. Λέτε να ζούμε μια νέα έξαρση του φαινομένου που ο K. Σημίτης, παλαιότερα, ονόμασε «εθνικιστικός λαϊκισμός»;
Σε περιόδους κρίσεων, αλλαγών και σημαντικών εξελίξεων, όπως τώρα με την παγκοσμιότητα, δημιουργούνται φοβίες. Kάποιοι που αδυνατούν να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις λένε ότι το πρόβλημα είναι αλλού, «είναι αυτός ο κακός», «ο ξένος», «η διπλανή χώρα», «αυτοί που μας πολεμάνε». Kαι μπορεί να υπάρχει ένα στοιχείο αλήθειας, αλλά κυρίως είναι η αδυναμία ν 'αντιμετωπίσει κανείς τις εξελίξεις, ν' αντιμετωπίσει τον φόβο του και άρα ν' αλλάξει ο ίδιος ή να προσπαθήσει να επηρεάσει θετικά το περιβάλλον. Και έτσι γεννιέται ο εθνικισμός. Άκρως συντηρητικός, διασπαστικός για ένα έθνος και πολλές φορές καταστροφικός.

Πώς ακούτε τις απόψεις που εκφράζει ο αρχιεπίσκοπος για το έθνος, για τον πατριωτισμό, για τους γείτονές μας;
Επιβεβαιώνει την άποψή μου ότι η Eκκλησία είναι ελεύθερη να εκφράσει την άποψή της, αλλά παράλληλα η πολιτεία είναι εκείνη η οποία είναι υπεύθυνη απέναντι στον ελληνικό λαό να εκφράσει την επίσημη εξωτερική πολιτική. H θρησκεία μπορεί να εκφράσει τις δικές της απόψεις για τα θρησκευτικά θέματα, αλλά και κοινωνικά ζητήματα.

Eδώ δεν μιλάμε για θρησκευτικά θέματα, αλλά για εθνική πολιτική. Σας έχει τεθεί ποτέ ζήτημα από τους εταίρους μας για τις ακραίες απόψεις που εκφράζει ο εκπρόσωπος της Eκκλησίας;
Στο μέτρο που θεωρούν ότι η Eκκλησία ταυτίζεται με το ελληνικό κράτος, θα πρέπει να αιτιολογώ απόψεις, οι οποίες δεν εκφράζουν το κράτος και την κυβέρνηση. Eίναι λογικό οποιοσδήποτε αρχιεπίσκοπος αναλάμβανε να είχε απόψεις που δεν είναι ταυτισμένες με το κράτος. Μπορεί να είναι για θέματα κοινωνικά, τη νομιμοποίηση της έκτρωσης, τον πολιτικό γάμο. Eίναι πιο καλό για το ελληνικό κράτος να πουν ότι εγώ εκφράζω ως υπουργός Εξωτερικών την πολιτεία, ο δε αρχιεπίσκοπος εκφράζει την Eκκλησία.

Μήπως, τελικά, είναι λάθος που δεν προχωράτε στον διαχωρισμό της Eκκλησίας από το κράτος;
Η ταύτιση κράτους και Eκκλησίας ξεκινά από το '21 που η θρησκεία είχε συμβάλει σημαντικά στην επανάσταση, αλλά αυτή τη στιγμή δεν βρισκόμαστε στο '21. Tο ότι η Eκκλησία και το κράτος είναι ένα ζημιώνει την εκκλησία, ζημιώνει το κράτος και βέβαια κάνει εκείνους τους λίγους Ελληνες που είναι άλλων θρησκειών να αισθάνονται ότι υπάρχει διάκριση και ανισότητα. Nα αναγνωρίσουμε, λοιπόν, την κυρίαρχη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά να υπάρξει η αρχή της ανεξαρτησίας της θρησκείας στη χώρα μας. Kαι η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής. Γεννιέσαι Ελληνας, γίνεσαι Ορθόδοξος. Γεννήθηκα Ελληνας και επέλεξα να είμαι Ορθόδοξος. Aυτή μπορεί να είναι μεγαλύτερη δύναμη και για τον Ελληνισμό και για την Ορθοδοξία. Πολλές φορές αυτό δεν το κατανοεί η Eκκλησία.


Αν δεν ήσασταν ένας Παπανδρέου, θα ήσασταν τώρα σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού;
Μπορεί να ήμουνα σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού, μπορεί να ήμουνα ένας κοινωνιολόγος που θα έκανε έρευνες σε κάποιο γκέτο μαύρων της Αμερικής. Η θα δούλευα για την ανοικοδόμηση του Kόσοβο με μια ανθρωπιστική οργάνωση. Η μπορεί να ήμουν κιθαρίστας σε κάποιο ροκ γκρουπ και να έγραφα μουσική σ'ένα ελληνικό νησί.

Σας ενοχλεί που ορισμένες απόψεις σας είναι μειοψηφούσες; Έχω στο μυαλό μου, λ.χ., τις τολμηρές σας θέσεις για τα ναρκωτικά.
Oι πολιτικοί, αγαπητέ μου, δεν είναι εδώ για να εκφράζουν τον μέσο όρο ούτε για να σύρονται από τις πλειοψηφίες. Aλίμονο. Tότε θα κάναμε μια καλή δημοσκόπηση για κάθε θέμα μικρό ή μεγάλο και θα είχαμε τις λύσεις. Oι πολιτικοί είναι για να ανοίγουν δρόμους.


Τις απόψεις του σημερινού πρωθυπουργού τις γνωρίζω πολύ καλά εδώ και χρόνια. Διαβάστε τις ερωτήσεις με προσοχή του δημοσιογράφου. Πρόκειται για ένα σεμινάριο προς φοιτητές για το πως ένας δημοσιογράφος αποκαλύπτει με τις ερωτήσεις του πόσο ταυτίζεται πλήρως με τις ιδέες του πολιτικού. Διαβάζεται σαν μονόλογος και όχι σαν ερώτηση με απάντηση.

Μειωμένη η ειδική ενίσχυση για το ρύζι

Η αύξηση των καλλιεργηθέντων πέρυσι εκτάσεων με ρύζι στη χώρα μας και η υπέρβαση του εθνικού πλαφόν εκτάσεων, που έχουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οδηγεί σε μείωση της ειδικής κοινοτικής ενίσχυσης στο προϊόν, που θα εισπράξουν φέτος οι ρυζοκαλλιεργητές. Οι καλλιεργηθείσες πέρυσι εκτάσεις με ρύζι σε ολόκληρη τη χώρα, υπολογίζονται από την ΠΑΣΕΓΕΣ ότι ανήλθαν γύρω στα 290.000 στρέμματα. Η έκταση αυτή είναι αυξημένη κατά 43%, σε σχέση με το εθνικό πλαφόν, οπότε ανάλογη ποσοστιαία αναμένεται να είναι η μείωση της ειδικής κοινοτικής στρεμματικής ενίσχυσης στο προϊόν.
Η περικοπή θα γίνει ανάλογα με τις υπερβάσεις που υπάρχουν στις εκτάσεις σε κάθε ρυζοπαραγωγικό νομό της χώρας, με βάση την κατανομή που έχει σε κάθε νομό του εθνικού πλαφόν. Η αύξηση της καλλιέργειας είχε και ως αποτέλεσμα την άνοδο της εγχώριας παραγωγής ρυζιού, η οποία με βάση τα στοιχεία της ΠΑΣΕΓΕΣ έφθασε στους 208.000 – 210.000 τόνους. Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να δοθεί ειδική ενίσχυση για το ρύζι 56,1 €/στρέμμα θα πρέπει να υπάρχει μέγιστη έκταση (πλαφόν) 203.330 στρέμματα ενώ σε περίπτωση υπέρβασης του πλαφόν γίνεται η ανάλογη μείωση. Η ειδική ενίσχυση καταργείται το αργότερο το 2012 και εντάσσεται στο ΚΕΕ (Καθεστώς Ενιαίας Ενίσχυσης).

Στο ίδιο έργο θεατές


Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου. Γιατί αν έπρεπε η Olympic Air να καταλήξει στην Aegean έπρεπε να περάσει μέσω του Βγενόπουλου, δηλαδή την οδό που ακολουθήθηκε για να φθάσει ο Ο.Τ.Ε. στην Deutsche Telecoms.

Χθες το απόγευμα εκδόθηκε κοινή ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι οι βασικοί μέτοχοι των δύο εταιριών συμφώνησαν την συγχώνευση των δραστηριοτήτων τους, ώστε η νέα εταιρεία να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ και οι εταιρείες OLYMPIC HANDLING και OLYMPIC ENGINEERING θα καταστούν κατά 100% θυγατρικές του νέου σχήματος.Η νέα εταιρία που θα προκύψει από τη συγχώνευση θα χρησιμοποιεί το όνομα και τα σήματα της OLYMPIC AIR μετά από το απαραίτητο μεταβατικό χρονικό διάστημα αλλαγών και προσαρμογής όπου θα χρησιμοποιούνται παράλληλα το όνομα και τα σήματα της AEGEAN.Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, που λόγω του μεγέθους και των όρων της συναλλαγής είναι αρμόδια, ενώ μέχρι τότε θα εξειδικευθούν όλα τα διαδικαστικά βήματα και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της.Με βάση τη συμφωνία ο βασικός μέτοχος της Aegean (Όμιλος Βασιλάκη) και ο μοναδικός μέτοχος της OA (Marfin Investment Group) θα έχουν ισότιμη μετοχική συμμετοχή στην ενοποιημένη εταιρεία, ενώ στην εταιρεία θα παραμείνουν, διατηρώντας αναλογικά τη συμμετοχή τους ως μέτοχοι, οι όμιλοι Λασκαρίδη, Β. Κωνσταντακόπουλου, Γ. Δαυίδ και Λ. Ιωάννου καθώς και η Τράπεζα Πειραιώς, συνεχίζοντας να στηρίζουν την εξαιρετικά σημαντική αυτή προσπάθεια για τη χώρα. Θα πρέπει, πάντως να σημειωθεί ότι η συμφωνία θα πρέπει ουσιαστικά να υλοποιηθεί μετά την 9η Σεπτεμβρίου, οπότε και λήγει η περίοδος ενός έτους από την αποκρατικοποίηση της Ο.Α., διάστημα εντός του οποίου η MIG έχει δεσμευθεί έναντι του ελληνικού Δημοσίου ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία μετοχική αλλαγήΟι κ.κ. Θ. Βασιλάκης και Α. Βγενόπουλος θα ηγηθούν του νέου σχήματος.

22 Φεβ 2010

Aυτούς περιμένουμε να μας σώσουν;


Κινητοποιήσεις από ντοματοπαραγωγούς των Σερρών

Δίωρη κατάληψη, αρχικά των γραφείων της Β’ ΔΟΥ Σερρών και στη συνέχεια στο κτίριο στο οποίο στεγάζονται οι υπηρεσίες της νομαρχίας, προχώρησαν σήμερα, συμβολικά οι ντοματοπαραγωγοί του νομού.Όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποί τους, με τη διαμαρτυρία τους αυτή εκδήλωσαν τη δυσαρέσκειά τους για τα πρόστιμα που τους επιβλήθηκαν από την εφορία, όταν ύστερα από τον έλεγχο που τους έγινε διαπιστώθηκε πως δήλωσαν ψευδή στοιχεία για την παραγωγή τους το 2003.
Από την πλευρά τους, οι ντοματοπαραγωγοί ισχυρίζονται ότι δεν ήταν σωστός ο έλεγχος στον οποίο υποβλήθηκαν και ζητούν τον ακριβή επανέλεγχο των δηλώσεών τους. Μάλιστα, αύριο πρόκειται να συναντηθούν - για το ζήτημα που έχει προκύψει - με τον υφυπουργό Οικονομικών Φίλιππο Σαχινίδη, στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο ντοματοπαραγωγών Σερρών, Αθανάσιο Τασάκο, ζητείται επανέλεγχος από το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς όπως υποστηρίζει, «το ΣΔΟΕ χρησιμοποίησε τυπικά στατιστικά στοιχεία και μαθηματικούς υπολογισμούς για να στοιχειοθετήσει υποθετικές, και όχι πραγματικές, παραβάσεις».

Θα κόψει χέρι στον κλέφτη; Έτσι λέει το Κοράνι

Θυμάστε τις συγκρούσεις στην Αθήνα για το Κοράνι; Δέκα μήνες μετά ο άνθρωπος για τον οποίο «κάηκε» η Αθήνα όταν κατήγγειλε ότι αστυνομικός έσκισε το ιερό βιβλίο του συνελήφθη ως μέλος συμμορίας διαρρηκτών και καταδικάστηκε ως κλεπταποδόχος. Πρόκειται για τον 27χρονο Σύρο Χασάν Χαμζί, που καταδικάστηκε πριν από λίγες ημέρες σε ποινή φυλάκισης δέκα μηνών επειδή πουλούσε κλοπιμαία. Προηγήθηκε έφοδος της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής στο υπόγειο διαμέρισμα όπου διέμενε ο Χαμζί με έναν ακόμη ομοεθνή του και έπεσαν πάνω σε έναν… θησαυρό. Κοσμήματα, ρολόγια, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικές συσκευές και άλλα αντικείμενα αξίας, τα οποία σπείρα διαρρηκτών είχε αφαιρέσει το προηγούμενο διάστημα από διαμερίσματα και μεζονέτες των βορείων προαστίων. Κατά την ακροαματική διαδικασία, ο 27χρονος Σύρος αρνήθηκε πως ο ίδιος συμμετείχε στη σπείρα των διαρρηκτών, αλλά υποστήριξε πως αγόρασε τα αντικείμενα αξίας από άγνωστο άνδρα, χωρίς να γνωρίζει πως ήταν κλεμμένα.
Σημειώνεται ότι η έδρα τον καταδίκασε σε δέκα μήνες φυλάκιση, με τριετή αναστολή, προφανώς για να φύγει στην πατρίδα του.
Ο ίδιος είχε δηλώσει σε τηλεοπτική εκπομπή πώς έφτασε λαθραία στη Σάμο από την Τουρκία το 2002 και από εκεί βρέθηκε στην Αθήνα. Το 2003 υπέβαλε τα χαρτιά του για νομιμοποίηση, στο πλαίσιο μέτρων που τότε προωθούσε η κυβέρνηση Σημίτη, δηλώνοντας όμως πως είναι Ιρακινός επ’ ονόματι Ατίγκ Μοχάμαντ, και όχι Σύρος.
Τον περασμένο Μάιο αστυνομικός που έπαιρνε μέρος σε επιχείρηση-«σκούπα» στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα, στο κέντρο της Αθήνας, σταμάτησε τον Χαμζί για εξακρίβωση στοιχείων. Με βάση τα όσα κατήγγειλε ο νεαρός, ο αστυνομικός έσκισε σελίδες από το Κοράνι που είχε πάνω του και στη συνέχεια το έριξε στο έδαφος και το ποδοπάτησε βρίζοντας. Αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει αντίδραση μεγάλης μερίδας μουσουλμάνων μεταναστών που ζουν στην Αθήνα και για δύο ημέρες να προκληθούν σοβαρά επεισόδια από φανατικούς, που προκάλεσαν καταστροφές σε οχήματα και καταστήματα, ενώ υπήρξαν και τραυματισμοί.