Ενάμιση μήνα μετά την εφαρμογή αυξημένου συντελεστή ΦΠΑ από 9% σε 10% στο ρεύμα και μία ημέρα πριν την έναρξη της εφαρμογής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο ηλεκτρικό, ο ΦΠΑ και ο ΕΦΚ αυξάνονται.Ο συντελεστής ΦΠΑ στο ρεύμα πηγαίνει πλέον στο 11%, ενώ ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης αυξάνεται κατά 10% με αποτέλεσμα ένας μεσαίος οικογενειακός προϋπολογισμός (περί τις 1800 κιλοβατώρες ανά 4μηνο) να επιβαρύνεται πλέον κατά 12 ευρώ.Κι αυτό όταν: -Μόλις προ ολίγων ημερών, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Αρθούρος Ζερβός είχε ζητήσει αυξήσεις τιμολογίων της τάξης του 4,3% από φέτος και για τα επόμενα τρία χρόνια, ώστε να καλυφθεί το ιδιαίτερα αυξημένο από το 2013 και μετά κόστος των εκπεμπόμενων ρύπων για την κρατική επιχείρηση.-Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο επιβάλλει πλήρη απελευθέρωση των τιμολογίων ηλεκτρισμού, ώστε αυτά και να μην ρυθμίζονται από το κράτος, αλλά από την ανεξαρτητοποιούμενη πλήρως Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), αλλά και να καλύπτουν σε κάθε περίπτωση το κόστος ηλεκτροδότησης. Η ΡΑΕ ήδη “δουλεύει” σχέδιο εξορθολογισμού των τιμολογίων, σε μία εξέλιξη που θα φέρει αυξήσεις στο σύνολο, σχεδόν, των οικιακών καταναλωτών και κάποιες μειώσεις στα εμπορικά τιμολόγια.-Η νέα ηγεσία της ΡΑΕ έχει εκφραστεί υπέρ της αύξησης του τέλους υπέρ Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) που επιβαρύνει τους λογαριασμούς της ΔΕΗ από τα 0,03 στα 3 λεπτά ανά κιλοβατώρα, σε μία εξέλιξη που θα επιβαρύνει με άλλα 5,5 ευρώ περίπου έναν 4μηνιαίο μεσαίο οικογενειακό λογαριασμό.
Να πάμε και στην βενζίνη… Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης από τα 54 λεπτά σχεδόν στα 60 λεπτά ανά λίτρο – για 10% μίλησε ο υπουργός Οικονομίας – σε συνδυασμό με την αύξηση του ΦΠΑ από το 21% στο 23%, επιβαρύνει την τελική τιμή της αμόλυβδης με 7 λεπτά ανά λίτρο, χωρίς να υπολογίσουμε ότι σε τέτοιες περιπτώσεις η αισχροκέρδεια πάει σύννεφο, αφού οι οδηγοί δεν κυκλοφορούν με κομπιουτεράκια.Αυτό σημαίνει ότι η μέση τιμή, από τα 1,445 ευρώ ανά λίτρο θα κινηθεί προς τα 1,52 ευρώ ανά λίτρο, χωρίς να υπολογίσουμε την ανατιμητική τάση των διεθνών τιμών καυσίμων κατά τις τελευταίες ημέρες.Σε τέτοια επίπεδα, η εγχώρια αγορά καυσίμων καθίστατι πλέον τουλάχιστον η 2η πιο ακριβή στην Ευρώπη των 27 χωρών – είναι, τώρα, 4η – και … κτυπά με αξιώσεις την πρωτιά από την ακριβότερη Ολλανδία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου