22 Νοε 2010

Παραδόθηκε και η Ιρλανδία σε ΕΕ και ΔΝΤ

Η Ιρλανδία υπέγραψε την παράδοσή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, που δέχθηκαν σχέδιο διάσωσης του τραπεζικού τομέα της χώρας ύψους δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ, σχολιάζει ο σημερινός ιρλανδικός Τύπος, προβλέποντας την επικείμενη πτώση της «υπεύθυνης για την χρεοκοπία» κυβέρνησης. «Έπειτα από κατάφωρα ψεύδη δύο εβδομάδων, η κυβέρνηση θα ζητιανέψει στις Βρυξέλλες, έπειτα από την χρεοκοπία της χώρας που προκλήθηκε από την πολιτική της», γράφει η Irish Sun. «Μη εκλεγμένοι γραφειοκράτες θα διαχειρίζονται στο εξής τις υποθέσεις μας. Ωστόσο, μας μένει μία εξουσία: να τιμωρήσουμε αυτούς που είναι υπεύθυνοι για την καταστροφή της χώρας μας. Το ΔΝΤ και η ΕΕ θα σώσουν την οικονομία μας. Μόνο εμείς μπορούμε να σώσουμε τη χώρα μας», γράφει το ιρλανδικό ταμπλόιντ. Με τίτλο «Μία επονείδιστη παράδοση», η Irish Daily Mail καταγγέλλει «μια άνευ προηγουμένου παράδοση», με την οποία η κυβέρνηση «έθεσε τέλος στην 90ετή ανεξαρτησία» και «ύψωσε λευκή σημαία». Εκ μέρους του συνόλου του Τύπου, η εφημερίδα Irish Times ζητά την παραίτηση της «πολύ αντιδημοφιλούς» κυβέρνησης. «Η προκήρυξη πρόωρων εκλογών είναι αναγκαία για να τεθεί τέλος στο όνειδος. Ο (κυβερνών) συνασπισμός δεν θα αντέξει σε καμία περίπτωση μέχρι την άνοιξη», γράφει η εφημερίδα. Η Irish Independent χαιρετίζει το γεγονός ότι «επιτέλους, κάποιος έχει τον έλεγχο της χώρας». «Δυστυχώς, αυτό ο κάποιος εκπροσωπείται από ομάδες της ΕΕ, του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας. Η παρουσία τους αποδεικνύει την αποτυχία στη διαχείριση των δικών μας υποθέσεων. Είναι σαφές, έχουμε χρεοκοπήσει», γράφει η εφημερίδα.

Θεολογική: Μια Σχολή μια Oικογένεια

Ενα ολόκληρο πανεπιστηµιακό τµήµα ξηλώνεται λόγω οικογενειοκρατίας! Πρόκειται για µοναδική περίπτωση στην ελληνική και πιθανότατα στην παγκόσµια ακαδηµαϊκή κοινότητα: επίκειται λουκέτο στο ΤµήµαΚοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστηµίου Αθηνών επειδή, όπως διαπιστώθηκε από σειρά ελέγχων, «το διδακτικό του προσωπικό απαρτίζεται σχεδόν αποκλειστικά από συγγενείς όπως σύζυγοι, τέκνα, γαµπροί, κουµπάροι κ.ά.»! Προχθές µε επιστολή του υφυπουργού Παιδείας προς τον πρύτανη του Πανεπιστηµίου Αθηνών ζητείται η γνώµη της Συγκλήτου για την άµεση κατάργηση του τµήµατος, τη µη περίληψή του στο Μηχανογραφικό ∆ελτίοτου ερχόµενου έτους και την ένταξητων φοιτητών του στο Τµήµα Θεολογίας του πανεπιστηµίου... Ο σχετικός φάκελος απεστάλη και στον εισαγγελέα για να επιβληθούν και ποινικές κυρώσεις.

Βομβαρδισμός διοδίων

Οι εκλογές τελείωσαν, τα διόδια ήρθαν. Το εθνικό οδικό δίκτυο αρχίζουν να «βομβαρδίζουν» από σήμερα το βράδυ οι εργολάβοι των συμβάσεων παραχώρησης θέτοντας σε λειτουργία δύο νέους σταθμούς διοδίων: στην Ασέα, που είναι ο τρίτος σταθμός για τον αυτοκινητόδρομο «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα», μετά το Σπαθοβούνι, και τη Νεστάνη και στην Αγία Τριάδα στην περιοχή της Λαμίας. Τα νέα τιμολόγια στην Πελοπόννησο, τα οποία συνοδεύονται και με αναπροσαρμογή της χρέωσης ανά χιλιόμετρο σε 0,04 ευρώ από 0,03 ευρώ, βάζουν φωτιά στις τιμές των διοδίων που σε εποχές μνημονίου αυξάνονται έως και 37,5%... Έτσι από σήμερα το βράδυ για τους οδηγούς που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό και κινούνται από Αθήνα προς Καλαμάτα, η διαδρομή θα περιλαμβάνει συνολικά πέντε σταθμούς και θα κοστίζει 12 ευρώ από 9 ευρώ, ανεβάζοντας το κόστος των μετακινήσεων κατά 33%. Ο νέος σταθμός στην Ασέα είχε εξαγγελθεί πριν της 7 Νοεμβρίου στο πλαίσιο της παράδοσης του τμήματος Τρίπολη- Αθήναιο μήκους 12,5 χλμ. αλλά για ευνόητους λόγους η λειτουργία του αναβλήθηκε για μετά τις εκλογές. Με βάση της σύμβαση παραχώρησης, η κοινοπραξία Μορέας (Άκτωρ και Ιντρακόμ) έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει ακόμη δύο μετωπικούς σταθμούς, ένας εκ των οποίων προβλέπεται να εγκατασταθεί με την παράδοση του τμήματος «Λεύκτρο-Παραδείσια» μήκους 6 χιλιομέτρων που προγραμματίζεται να δοθεί σε κυκλοφορία έως τα τέλη του χρόνου. Είχε προηγηθεί την περασμένη Τρίτη η ανατίμηση κατά 40% του διοδίου στο σταθμό των Μαλγάρων (στα 2,80 ευρώ από 2 ευρώ) κοντά στη Θεσσαλονίκη, με την οποία το δημόσιο έρχεται να εξοφλήσει παλιά και νέα «γραμμάτια» στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (κατασκευάζει τα έργα από το Κλειδί Ημαθίας-Ράχες Μαλιακού) για την μην λειτουργία του σταθμού του Αιγινίου στην Πιερία. Τον σταθμό που σχεδίαζε να λειτουργήσει από το καλοκαίρι κοντά στις Θερμοπύλες στην Λαμία ξεκινά αντίστοιχα και η κοινοπραξία της Νέας Οδού (ΓΕΚ-Τέρνα –Dragados-Ferrovial), επιβαρύνοντας τους οδηγούς με 1,10 ευρώ για τα δίκυκλα, 1,55 ευρώ για τα ΙΧ και με 4 ευρώ για τα φορτηγά.
Οι νταβατζήδες είναι εδώ ενωμένοι δυνατοί....

Σκοτώνουν τα αγριοκάτσικα με Καλάσνικοφ

Στο στόχαστρο των λαθροκυνηγών έχει μπει για τα καλά ο ελληνικός αίγαγρος, με αποτέλεσμα να απειλείται άμεσα με εξαφάνιση. Οι λαθροθήρες οπλίζονται μέχρι και με Καλάσνικοφ, για να τον εξοντώσουν ακόμη και μέσα σε προστατευμένες περιοχές. Το κρέας του αγριοκάτσικου θεωρείται ιδιαίτερα ακριβό και πωλείται στη μαύρη αγορά για 50 ευρώ το κιλό. Αν και το κυνήγι του έχει απαγορευθεί από το 1969 και η προστασία του προβλέπεται τόσο από την ελληνική όσο και από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ωστόσο, από τις αρμόδιες υπηρεσίες αποδεικνύεται ότι αυτά παραμένουν μόνο στα χαρτιά. Μέχρι τη δεκαετία του ’40, οι πληθυσμοί του αγριοκάτσικου στην Ελλάδα βρίσκονταν σε αφθονία, τώρα όμως κινδυνεύουν με εξαφάνιση, καθώς έχουν απομείνει μόνο 400 με 700 άτομα. Η πιο συνηθισμένη παγίδα που στήνουν οι λαθροκυνηγοί στο αγριοκάτσικο είναι οι «αλατισμένες» πέτρες. Βρίσκουν τοποθεσίες που συχνάζουν τα αγριοκάτσικα και τις αλατίζουν με χοντρό αλάτι. Οταν αυτά πλησιάσουν για να τραφούν, τα γαζώνουν με τα αυτόματα και τα μαδάνε επί τόπου, προκειμένου να μην αφήσουν ίχνη. «Στη χώρα μας έχουν απομείνει μόνο 30 κοπάδια, που φθάνουν σε συνολικό αριθμό τα 450 με 750 ζώα λιγότερα από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Οι μεγαλύτεροι πληθυσμοί έχουν εντοπιστεί στην Τύμφη, στην Γκιώνα, στον Ολυμπο, στο δάσος Φρακτού της Ροδόπης και στον Γράμμο. Οι λαθροκυνηγοί, ωστόσο, τα αντιμετωπίζουν ως αδέσποτα κοπάδια κατσικιών που ο καθένας μπορεί να σκοτώσει όσα θέλει, όποτε θέλει», καταγγέλλει o ερευνητής Χαριτάκης Παπαϊωάννου.

21 Νοε 2010

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ

Καρτερούμεν: Λευτερία στην Κύπρο

Arkona: Slavsia Rus

Ελληνικά και όχι γαλλικά κρασιά

Επανειλημμένα ο ελληνιστής στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ Πωλ Κάρτλετζ έχει προκαλέσει συζητήσεις με τις αντισυμβατικές απόψεις του. Στο νέο βιβλίο του υποστηρίζει τώρα την ελληνική καταγωγή του γαλλικού κρασιού. Πολλά εκόμισαν οι αρχαίοι Έλληνες, τη δημοκρατία και την ποίηση, τη φιλοσοφία και την τραγωδία, την ιστορία και την κωμωδία. Κι ακόμα περισσότερα. Αυτοί οι μακρινοί, πιεστικοί για μας πρόγονοι, για μας τους απογόνους με τις μηδαμινές επιδόσεις, εκόμισαν και τον οίνο. Όχι απλά έφτιαχναν κρασί και το έπιναν, αλλά μεταλαμπάδευσαν το πνεύμα του και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Μάλιστα, αυτό αποφαίνεται η ιστορική έρευνα των ημερών μας, ότι ένα καλό γαλλικό κρασί Côtes-du-Rhône ανάγεται στις αμπελουργικές και οινοποιητικές γνώσεις των αρχαίων Ελλήνων που τον έκτο αιώνα προ Χριστού είχαν αποικήσει τη Νότια Γαλλία. Εν αρχή ην το ελληνικό κρασί και όχι το ρωμαϊκό ή το ετρουσκικό, όπως ετόλμησαν να υποστηρίξουν άλλοι επιπόλαιοι ιστορικοί. Το ορθό κάπου μέσα μας το ξέραμε, το νιώθαμε, ήταν θέμα χρόνου να φθάσουμε στο quod erat demonstrandum ή καλύτερα στο όπερ έδει δείξαι…
Οι Έλληνες στον Ροδανό
Τις έσχατες αποδείξεις κομίζει ο πολύς Paul Cartledge, καθηγητής ελληνικού πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, στο νέο βιβλίο του που αναμένεται να εκδοθεί σύντομα με τίτλο Αρχαία Ελλάδα: Η ιστορία ένδεκα πόλεων. Από προδημοσίευση αλιεύουμε τα περί οίνου. Περιληπτικά λοιπόν: Οι αρχαίοι Φωκείς έφθασαν στις εκβολές του Ροδανού ποταμού κι εκεί ίδρυσαν τη Μασσαλία. Το ποτάμι στη συνέχεια ήταν η εμπορική οδός, μέσω της οποίας οι αμφορείς με τον ζυμωμένο μούστο, αυτό το πρωτόγνωρο ποτό, έφθασε στα τραπέζια των διάφορων κελτικών φύλων. Και τους άρεσε πολύ. Για να διατηρήσουν οι Έλληνες την αποικία τους στις εκβολές του Ροδανού έπρεπε κάπως να εντάξουν στο σχέδιο και τους Κέλτες της γύρω περιοχής, της Λιγυρίας. Άρχισαν λοιπόν να παντρεύονται ντόπιες και έτσι μέσω των μικτών γάμων άρχισαν να περνούν στην άλλη πλευρά και οι γνώσεις της καθημερινότητας, για παράδειγμα πως φτιάχνει κανείς κρασί. Από εκείνη την εποχή μας διασώζονται πολλά τεκμήρια αυτής της ελληνικής παραγωγής κρασιού. Ίχνη ετρουσκικού κρασιού δεν βρέθηκαν, ενώ τα στοιχεία για τη ρωμαϊκή παραγωγή είναι πολύ νεώτερα.
Ο ρους της ιστορίας
Από εκεί λοιπόν, από την αρχαία Μασσαλία και τους Έλληνες εποίκους της, ξεκίνησε το κρασί κατά τον καθηγητή Κάρτλετζ την ακάθεκτη πορεία του και την άλωση του κόσμου όλου ανά τους αιώνες. Και τώρα που το ευκόλως εννοούμενο αποδείχθηκε, τι κερδίζουμε εμείς οι νεώτεροι Έλληνες, γινόμαστε πλουσιότεροι ή φτωχότεροι, εμείς που πασχίζουμε να εξαγάγουμε το σημερινό καλό κρασί μας, αλλά στις ευρωπαϊκές αγορές νομίζουν πως ξέρουμε μόνο να κάνουμε μαυροδάφνη και ρετσίνα; Και μας υποδεικνύουν τα άριστα γαλλικά κρασιά; Κάτι δεν πήγε καλά φαίνεται στους αιώνες που διέρρευσαν από την ίδρυση της Μασσαλίας μέχρι σήμερα, κάποιος νέος καταμερισμός της διεθνούς εργασίας θα συνέβη πίσω από την πλάτη μας, κάποιοι θρασείς βρήκαν ευκαιρία και κατοχύρωσαν στις συνειδήσεις τον τίτλο «γαλλικό κρασί» για το ωραίο μπρούσκο των δικών μας Φωκέων, των παππούδων και των γιαγιάδων μας με άλλα λόγια. Κάτι δεν πήγε καλά με τον ρου της ιστορίας! Ευτυχώς που υπάρχουν έγκριτοι ιστορικοί και αποκαλύπτουν τους σφετεριστάς!