- η απώλεια των οικοσυστημάτων, καθώς το 70% των ειδών απειλείται από την απώλεια των οικοσυστημάτων τους. Τα πτηνά αγροοικοσυστημάτων μειώθηκαν κατά 20% έως 25% μεταξύ 1990 και 2007
- η υπερεκμετάλλευση, καθώς το 30% των ειδών απειλείται από αυτήν. Παραδείγματος χάρη, το 88% των ψαριών αλιεύεται πέραν της μέγιστης αναμενόμενης παραγωγής και το 46% εκτός των ασφαλών βιολογικών ορίων, το οποίο σημαίνει ότι τα αποθέματα δεν μπορούν να αναπληρωθούν
- η ρύπανση, καθώς το 26% των ειδών απειλείται από παρασιτοκτόνα και λιπάσματα, παρά το ότι διαπιστώνεται βελτίωση σε ορισμένους τομείς
- τα χωροκατακτητικά ξένα είδη, που απειλούν το 22% των ειδών και, τέλος,
- η κλιματική αλλαγή, καθώς διαπιστώνονται μεταβολές στα οικοσυστήματα και στην κατανομή των ειδών και ερημοποίηση.
20 Οκτ 2010
Η βιοποικιλότητα πέραν του 2010
Σημείο εκκίνησης για τη μέτρηση της κατάστασης της βιοποικιλότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρει στους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικών η έκθεση «Γραμμή Αναφοράς για τη Βιοποικιλότητα στην ΕΕ 2010». Την έκθεση έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος, καθώς ειδικοί και ηγέτες από την παγκόσμια κοινότητα συγκεντρώνονται στη Ναγκόγια της Ιαπωνίας στο πλαίσιο μιας σημαντικής διάσκεψης για να συζητήσουν με ποιους τρόπους θα σταματήσουν την απώλεια βιοποικιλότητας στον πλανήτη. Τη «γραμμή αναφοράς» ανέπτυξαν από κοινού η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να προσδιορίσουν τη βάση αναφοράς που είναι αναγκαία για την επιτάχυνση των δράσεων εντός της ΕΕ με στόχο την άμεση αντιμετώπιση της παγκόσμιας κρίσης στη βιοποικιλότητα. Η γραμμή αναφοράς υποστηρίζει τη θέσπιση των επιμέρους στόχων στην ΕΕ για τη μετά το 2010 εποχή και προσφέρει τα στοιχεία για τη μέτρηση και την παρακολούθηση της προόδου, την περίοδο 2011-2020. Μετά το 2010, οι επικαιροποιήσεις, σε τακτά χρονικά διαστήματα, των στοιχείων θα δίνουν ένα σαφές ιστορικό της προόδου. Τα στοιχεία για τον πλανήτη είναι ανησυχητικά: σε παγκόσμιο επίπεδο, το 12% έως 55% επιλεγμένων ομάδων σπονδυλωτών, ασπόνδυλων και φυτών απειλούνται με εξαφάνιση. Ιδιαίτερα σοβαρή είναι η επιδείνωση της κατάστασης άγριων σπονδυλωτών στους τροπικούς (51%) και σε οικοσυστήματα γλυκού νερού (41%). Μόνον το 0,7% των ωκεανών προστατεύεται σήμερα. Η αποδάσωση στους τροπικούς έχει επιβραδυνθεί κατά σχεδόν 20% μεταξύ 2000 και 2010, αλλά το ποσοστό παραμένει υψηλό (ετήσια απώλεια 130 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων). «Με αυτή την έννοια, η ζήτηση για φυσικούς πόρους στην Ευρώπη υπερβαίνει κατά πολύ τα σύνορά της», σημειώνεται στην έκθεση. Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος υπογραμμίζει στην έκθεσή της ότι για να είναι αποτελεσματικές οι όποιες πολιτικές στη διατήρηση και αποκατάσταση της βιοποικιλότητας στην Ευρώπη, πρέπει να αντιμετωπιστούν οι ακόλουθες απειλές:
Αύξηση παρακράτησης
Στο 8% αυξάνεται για φέτος η παρακράτηση (δυναμική διαφοροποίηση) επί των ποσών των κοινοτικών ενισχύσεων – ενιαία ενίσχυση της καινούργιας ΚΑΠ – που θα εισπράξουν οι αγρότες, για ποσά ενιαίας ενίσχυσης πάνω από 5.000 ευρώ. Για χαμηλότερα ποσά δεν επιβάλλεται παρακράτηση. Η προκαταβολή της φετινής ενιαίας ενίσχυσης (50%) προβλέπεται, σύμφωνα με παράγοντες του ΟΠΕΚΕΠΕ, να ξεκινήσει να καταβάλλεται με την ολοκλήρωση των διασταυρωτικών ελέγχων. Κάτι, που τοποθετείται χρονικά προς τα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας.
19 Οκτ 2010
Με συντάξεις οι πεθαμένοι χωρίς συντάξεις οι ζωντανοί
Δέκα χιλιάδες συντάξεις δικαιούχων που έχουν αποβιώσει εξακολουθούν να εισπράττονται από συγγενείς τους, ενώ μεγάλος είναι ο αριθμός των διπλοσυνταξιούχων που μπορεί να παίρνουν δύο κατώτατες συντάξεις και, κατά συνέπεια, να εισπράττουν δύο φορές ΕΚΑΣ. Αυτή είναι η εικόνα που αναδεικνύουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας που πραγματοποιούν τους σχετικούς ελέγχους, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, μιλώντας στο εκλογικοαπολογιστικό συνέδριο της ομοσπονδίας των εργαζομένων του ΙΚΑ, (ΠΟΣΕ ΙΚΑ) ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας κ. Γιώργος Κουτρουμάνης. Ο κ. Κουτρουμάνης εξέφρασε την πεποίθηση ότι το ενιαίο κέντρο συντάξεων που θα αρχίσει τη λειτουργία του από το τέλος Οκτωβρίου και η διασύνδεση των ασφαλιστικών ταμείων με τα ληξιαρχεία θα περιορίσουν σημαντικά τέτοια φαινόμενα. Στο ίδιο συνέδριο ο απερχόμενος πρόεδρος της ομοσπονδίας εργαζομένων στο ΙΚΑ, Βασίλης Κόκκαλης, εκτίμησε ότι η μαύρη τρύπα του ΙΚΑ, αγγίζει τα 19 δισ. ευρώ. Οι εκτιμήσεις αυτές προκύπτουν από το εικαζόμενο ύψος της εισφοροδιαφυγής, της κάμψης των εσόδων λόγω της κρίσης και της εκτόξευσης των δαπανών. Τελικά η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που οι πεθαμένοι εισπράττουν και οι ζωντανοί χάνουν τις συντάξεις τους. Πάντα τα λαμόγια επιβραβεύονται σε αυτό τον τόπο.
Αιτήσεις για μελισσοκόμους
To Μελισσοκομικό Κέντρο ΠΑΣΕΓΕΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ ενημερώνει τους μελισσοκόμους της Αττικής (Ν.Α. Αθηνών, Δυτ. Αττικής, Αν. Αττικής) ότι συνεχίζονται οι δράσεις «Αντικατάσταση κυψελών» και «Οικονομική στήριξη της νομαδικής μελισσοκομίας», στα πλαίσια υλοποίησης του Προγράμματος Βελτίωσης της Παραγωγής και Εμπορίας των Προϊόντων της Μελισσοκομίας 2011 - 2013. Παρακαλούνται οι μελισσοκόμοι που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις παραπάνω δράσεις να καταθέσουν τις αιτήσεις τους στο Μελισσοκομικό Κέντρο ΠΑΣΕΓΕΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ μέχρι 20 Νοεμβρίου 2010. Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο: 210 7717296.
Ελλάδα η χώρα των σκουπιδιών
Σε μια σκουπιδοτενεκέ χώρα πάνε να μετατρέψουν την Ελλάδα, καθώς το 2014 θα χρωστάμε μαζί με τα τωρινά δανεικά της Τρόικας κοντά στα 400 δις ευρώ. Κάθε είδους «απόβλητα» πάνε να μας φορτώσουν με την δικαιολογία του δανειστή και οικονομικά ισχυρού. Από τη Λερναία Ύδρα του χρέους δεν πρόκειται να βγούμε ποτέ, ειδικά εάν συνεχίσουμε ν ανεχόμαστε την αντιμετώπιση πειραματόζωων του πλανήτη δίχως αντίδραση. Την ίδια στιγμή η Γερμανία - που μοιράζεται την κατοχή της ελληνικής επικράτειας μαζί με τις Ηνωμένες Πολιτείες - απολαμβάνει μια πρωτόγνωρη ανάπτυξη που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην διαφθορά που εγκατέστησαν στη χώρα οι πολυεθνικές και οι πράκτορές της. Κανείς πολιτικός δεν τολμά να πει την αλήθεια, η οποία σύμφωνα με τη σκληρή αλήθεια των αριθμών, η κλινικά νεκρή Ελλάδα θα χρωστάει σε τρία χρόνια περισσότερα απ όσα το 2009 μας οδήγησαν στο Μνημόνιο.
Τα νέα από τη χθεσινή γαλλογερμανική συμφωνία φαίνονται εκ πρώτης όψεως θετικά για τους παραβάτες των κανόνων δημοσιονομικής πειθαρχίας της Ευρωζώνης, με πρώτη βέβαια την Ελλάδα, καθώς οι αυτόματες κυρώσεις αποφεύγονται. Όμως, μια βαθύτερη ανάγνωση αποκαλύπτει, ότι στην πραγματικότητα η συμφωνία φέρνει πιο κοντά την καθιέρωση ενός δρακόντειου μηχανισμού ελεγχόμενης χρεοκοπίας κρατών της Ευρωζώνης! Έγκυροι παρατηρητές των ευρωπαϊκών εξελίξεων σχολίαζαν στο “S10”, ότι η γερμανική διπλωματία εξέπληξε χθες ποικιλοτρόπως τους Ευρωπαίους εταίρους, καθώς με μαεστρία αντάλλαξε ορισμένα διαπραγματευτικά χαρτιά με μικρή σημασία, για να επιτύχει ένα σημαντικότερο στόχο: να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός που θα επιτρέψει για πρώτη φορά τη χρεοκοπία χωρών της Ευρωζώνης, με «κούρεμα» απαιτήσεων και των ιδιωτών δανειστών τους, αλλά και με πλήρη στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων:
- Η κοινή χθεσινή δήλωση Σαρκοζί-Μέρκελ εκ πρώτης όψεως μοιάζει να απαλλάσσει τους παραβάτες των κανόνων από τις αυστηρές και αυτόματες κυρώσεις, που εισηγούνταν οι Γερμανοί. Ο μηχανισμός επιβολής των κυρώσεων… νερώνεται α λα γαλλικά, καθώς για να επιβληθούν τα πρόστιμα θα απαιτείται προηγούμενη απόφαση του Eurogroup με πλειοψηφία, δηλαδή εισάγεται ένα ενδιάμεσο πολιτικό στάδιο επεξεργασίας.
- Επιπλέον, οι Γερμανοί απέσυραν ευγενώς (!) και την πρότασή τους, να καθιερωθεί αυτόματος μηχανισμός και για τη μείωση του χρέους. Σύμφωνα με την πρόταση αυτή, που είχε προκαλέσει… ανατριχίλες στην Ιταλία (και όχι μόνο), όσες χώρες έχουν χρέους πάνω από 60% του ΑΕΠ θα πρέπει κάθε χρόνο να το μειώνουν τουλάχιστο κατά το 1/20 της υπέρβασης (π.χ.: στην περίπτωση της Ελλάδας, με χρέος 127% του ΑΕΠ, η ελάχιστη ετήσια μείωση θα ήταν περίπου 3% του ΑΕΠ!). Οι Γερμανοί δέχθηκαν η μείωση του χρέους να είναι απλώς «σημαντική», χωρίς αναφορές σε συγκεκριμένα ποσοστά, τα οποία ίσως να εμφανισθούν σε μελλοντικό στάδιο της διαπραγμάτευσης.
- Όμως, η Γερμανία φαίνεται ότι έκανε μια εξαιρετική διπλωματική κίνηση, καθώς με αντάλλαγμα αυτές τις δύο υποχωρήσεις έναντι των γαλλικών θέσεων (οι οποίες υποστηρίζονται και από τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου) απέσπασαν δύο κρίσιμες δεσμεύσεις από το Παρίσι: ότι θα υποστηρίξει τη γερμανική πρόταση για καθιέρωση μηχανισμού ελεγχόμενης χρεοκοπίας, αλλά και την πρόταση για στέρηση των δικαιωμάτων ψήφου για όλες τις χώρες που θα υπάγονται στο νέο μηχανισμό. Αυτές οι προτάσεις ήταν πολύ δύσκολο να προωθηθούν από την Γερμανία, καθώς απαιτούν αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής Συνθήκης, αλλά μετά την απόφαση της Γαλλίας να ρίξει το πολιτικό βάρος της υπέρ τους το Βερολίνο ανοίγει πλέον το δρόμο για να προωθηθούν, έστω και με μεγάλες δυσκολίες, αυτές οι προτάσεις ως το 2013, δηλαδή ως το έτος λήξης της ισχύος του σημερινού μηχανισμού στήριξης των ασθενών ευρωπαϊκών οικονομιών με 750 δις. ευρώ, από τις χώρες της Ευρωζώνης και το ΔΝΤ.
1. Η χώρα θα λάμβανε χρηματοδότηση από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης για να καλύψει τις ανάγκες της, αλλά ταυτόχρονα θα άνοιγε, υπό την «ομπρέλα» των Βρυξελλών και μια διαπραγμάτευση με τους ιδιώτες πιστωτές της χώρας για «κούρεμα» των απαιτήσεών τους. Το Βερολίνο επιμένει, ορθά ίσως, ότι ο μόνος τρόπος να αποφευχθεί μια αλόγιστη επέκταση της χρηματοδότησης των αγορών προς ασθενείς χώρες, με όλους τους κινδύνους που κρύβει, είναι να πάρουν ένα μάθημα οι τράπεζες και τα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια, μέσω ενός «κουρέματος» των απαιτήσεών τους.
2. Παράλληλα με τη διαδικασία που προαναφέρθηκε, η γερμανική πρόταση για τις χρεοκοπημένες χώρες της Ευρωζώνης προβλέπει ότι θα τους αφαιρούνται τα δικαιώματα ψήφου στο Eurogroup, δηλαδή θα στερούνται όλων των πολιτικών τους δικαιωμάτων ως μέλη της νομισματικής ένωσης. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει, ότι όλες οι αποφάσεις για τα σταθεροποιητικά προγράμματα που θα κληθούν να εφαρμόσουν οι κυβερνήσεις που θα βρεθούν στο μηχανισμό ελεγχόμενης χρεοκοπίας α λα γερμανικά θα λαμβάνονται χωρίς τη συμμετοχή της ενδιαφερόμενης χώρας.
Επιπλέον, για την Ελλάδα όσο κερδίζει έδαφος η γερμανική πρόταση, τόσο δυσκολότερο θα είναι να ανακτήσει την πρόσβασή της στις αγορές (ποια τράπεζα θα δάνειζε μια χώρα, για να βρεθεί λίγο αργότερα με… κουρεμένες απαιτήσεις;). Αυτό εξηγεί, όπως τονίζουν στο “S10” αρμόδια κυβερνητικά στελέχη και τη βιασύνη της χώρας να επανέλθει στις αγορές, έχοντας εφαρμόσει όσο καλύτερα γίνεται το αρχικό μνημόνιο, ώστε να κλείσει έγκαιρα μια συμφωνία αναχρηματοδότησης από το ΔΝΤ και τα κράτη της Ευρωζώνης, πριν προελάσουν τα… γερμανικά πάντσερ της ελεγχόμενης χρεοκοπίας.
Εναέρια συνάντηση ΝΑΤΟ με Ρωσία
Το ΝΑΤΟ κινητοποίησε δύο μαχητικά του αεροσκάφη σήμερα κατά τη διάρκεια γυμνασίων του στη Λετονία, προκειμένου να ελέγξει δύο ρωσικά βομβαρδιστικά τα οποία πραγματοποίησαν διέλευση στον εναέριο χώρο της Βαλτικής χωρίς να δηλώσουν τα στοιχεία τους, ανακοίνωσε το υπουργείο Αμύνης της Λετονίας. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Άιρις Ρικβέλις, τόνισε πως δύο ρωσικά SU-24 εντοπίσθηκαν να πετούν πάνω από τα διεθνή ύδατα της Βαλτικής, ανάμεσα στις παράλιες πόλεις Λιέπαγια και Βετσπίλς και «ίπταντο με κατεύθυνση το Καλίνινγκραντ». «Δεν είναι μία φιλική χειρονομία, όμως η ασφάλειά μας δεν απειλήθηκε», πρόσθεσε ο ίδιος, τονίζοντας πως και στο παρελθόν σημειώθηκαν παρόμοιες πράξεις, με πιο πρόσφατη μία διέλευση το περασμένο έτος. Τα αεροσκάφη του ΝΑΤΟ απογειώθηκαν από την βάση Ζόκνιαϊ στη γειτονική Λιθουανία, καθώς τα κράτη της Βαλτικής, η Πολωνία και οι ΗΠΑ πραγματοποιούν κοινά στρατιωτικά γυμνάσια στη Λετονία. Τα ρωσικά μαχητικά δεν ανταποκρίθηκαν στις διαταγές του ΝΑΤΟ να δηλώσουν τα στοιχεία τους, τόνισε ο Ρικβέιλις. «Δεν υπήρξε παραβίαση του εναέριου χώρου της Βαλτικής, μπορώ να σας το βεβαιώσω. Αυτό ήταν περιστατικό ρουτίνας και αποδεικνύει πως η αποστολή εποπτείας της Βαλτικής λειτουργεί», τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Αμύνης Ράσα Γιουκνεβιτσιένε.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)