14 Μαΐ 2010

Νέα βόμβα στη Θεσσαλονίκη

Πάλι το ίδιο σκηνικό όπως χθες το βράδυ αυτή τη φορά στο δικαστικό μέγαρο της Θεσσαλονίκης. Τα τηλεφωνήματα έγιναν στο ALTER και την "Ελευθεροτυπία" και έδωσαν περιθώριο μισής ώρας για την έκρηξη της βόμβας που είχε τοποθετηθεί στα δικαστήρια και στο υπόγειο...στον χώρο που είναι οι ανδρικές τουαλέτες. Ακολούθησε πανικός με τον κόσμο να φεύγει έξω από τα δικαστήρια σε ώρα αιχμής. Μάλλον η έκρηξη σχετίζεται με την χθεσινή στον Κορυδαλλό.

Ήρθε ο Σουλτάνος

Απόβαση στην Αθήνα, εν μέσω πολυάριθμων παραβιάσεων στο Αιγαίο, η πολυπληθής κουστωδία των Τούρκων υπό τον κ. Ερντογάν. Περίπου στις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος το αεροσκάφος που μετέφερε στην Αθήνα τον πρωθυπουργό της Τουρκίας.Καταφτάνει ο χωροφύλακας της περιοχής με τις ευλογίες και τις εντολές του μεγάλου υπερατλαντικού Αυτοκράτορα των ΗΠΑ, για να επιθεωρήσει το προτεκτοράτο που δημιουργήθηκε μετά την υποδούλωση στο ΔΝΤ.
Οι Τούρκοι δίνουν στην έλευση αυτή την εικόνα του κυριάρχου της περιοχής αναβιώνοντας την οθωμανική αυτοκρατορία.
Οι εδώ πολιτικοί κοτζαμπάσηδες θα σπεύσουν να προσκυνήσουν τον μεγαλόπρεπο πατισάχ....
Ήρθε η ώρα να σταματήσουμε τον κατήφορο, να διαφυλάξουμε όσα κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας. Όλοι σήμερα στη Σταδίου, στις 7.00 μ.μ. , με τη γαλανόλευκη στα χέρια, για να διατρανώσουμε την αντίθεσή μας στα σχέδια μετατροπής της χώρας μας σε προτεκτοράτο της νέας οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Περονόσπορος στην Κρήτη

Σημαντικό πλήγμα δέχεται η αμπελουργία της Κρήτης από εκτεταμένες προσβολές περονόσπορου που «ρημάζει» με μεγάλη ταχύτητα τα σταφύλια. Το φαινόμενο έπληξε αρχικά τους βιολογικής καλλιέργειας αμπελώνες αλλά άρχισε να επεκτείνεται και στους συμβατικής καλλιέργειας.
Εστίες μόλυνσης αποτελούν τα εγκαταλελειμμένα αμπέλια που υπάρχουν μόνο για τη στρεμματική ενίσχυση, ενώ οι εξαγωγείς ανησυχούν από το ενδεχόμενο οι αγρότες να προχωρήσουν σε μαζικούς επαναλαμβανόμενους ψεκασμούς με διασυστηματικά γεωργικά φάρμακα, γεγονός που θα αποφέρει μείωση των εξαγωγών επιτραπέζιων σταφυλιών, καθώς οι δραστικές ουσίες που επιτρέπεται να ανιχνευτούν είναι μέχρι τέσσερις, ενώ αν πραγματοποιηθούν αλόγιστοι ψεκασμοί οι δραστικές ουσίες θα είναι κατά πολύ περισσότερες!
Οι εκτεταμένες προσβολές εμφανίζονται μέχρι τώρα στις κεντρικές και βόρειες περιοχές του νομού Ηρακλείου όπως το Γάζι, τα Καλέσα, το Σκαλάνι, η Επισκοπή, τα Αϊτάνια, οι Αγιές Παρασκιές, η Καλλονή, ο Προφήτης Ηλίας και το Κυπαρίσσι.
Το ασυνήθιστο είναι ότι ο περονόσπορος εμφανίζεται πρώτα σε λόφους και στη συνέχεια σε περιοχές με χαμηλό υψόμετρο. Κι ενώ οι παραγωγοί από συνήθεια προσέχουν πρώτα τα φύλλα, τώρα εμφανίζονται προσβολές στα σταφύλια, πράγμα που επιστημονικώς έχει την εξήγηση του. Όπως όλα δείχνουν όμως, γεωπόνοι του δημόσιου τομέα και αμπελουργοί αιφνιδιάστηκαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τελευταίο Δελτίο Γεωργικών Προειδοποιήσεων που πήραν οι αμπελουργοί (7/5/2010) δεν συνιστώνται ψεκασμοί, παρά μόνο προσοχή για τυχόν προσβολές.
Στην ανάπτυξη του φαινόμενου συνέβαλε η δροσιά κατά τις νυχτερινές και τις πρώτες πρωινές ώρες, που διαδεχόταν από ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες. Κι όλοι τώρα ελπίζουν να επικρατήσουν υψηλές θερμοκρασίες και να μειωθεί η υγρασία, πράγμα που όπως λένε, θα συμβάλει στη μείωση της επέκτασης του φαινόμενου.

Επικοινωνιακά τρυκάκια

Xθες δημοσιοποιήθηκαν δύο λίστες:
-Η πρώτη περιέχει αρχικά γιατρών του Κολωνακίου, που απλώς δήλωναν λίγα και το Υπουργείο έδωσε με βάση μια απλή ταξινόμηση κατά αύξουσα σειρά εισοδήματος των ιδίων Κ.Α.Δ. (Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας), μόνο με τα αρχικά τους. Αυτή είναι η σοβαρή περίπτωση.
-Η δεύτερη περιέχει ολόκληρα τα ονοματεπώνυμα (έγινε γνωστή από τον ψυχίατρο Μυλωνάκη) και περιέχει γιατρούς, οι οποίοι υπέπεσαν σε διαπιστωμένες παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, όπως π.χ. δεν είχαν γραμμένους ασθενείς στο βιβλίο ασθενών ή δεν είχαν ενημερωμένο το βιβλίο εσόδων-εξόδων. Αυτή είναι η γραφειοκρατική, άνευ ουσίας περίπτωση.
Η δεύτερη ομάδα, δεν έχει σχέση με την πρώτη. Οι βαριές περιπτώσεις είναι στην πρώτη λίστα, της οποίας τα ονόματα ΔΕΝ δόθηκαν.

Βόμβα στο Κορυδαλλό από τους ψευτοεπαναστάτες

Μετά από προειδοποιητικό τηλεφώνημα στον τηλεοπτικό σταθμό Άλτερ και την εφημερίδα Ελευθεροτυπία, εξερράγη βόμβα στον εξωτερικό τοίχο των φυλακών του Κορυδαλλού. Η βόμβα ήταν τοποθετημένη σε κάδο απορριμμάτων δίπλα σε ένα σούπερ μάρκετ και ένα σχολείο, κοντά στον μαντρότοιχο των γυναικείων φυλακών. Άγνωστος τηλεφώνησε στα δύο τηλεοπτικά μέσα στις 21:50 και προειδοποίησε ότι σε 27 λεπτά θα υπάρξει έκρηξη στις φυλακές του Κορυδαλλού. Στο τηλεφώνημα ο άγνωστος υποστήριξε ότι έχει τοποθετηθεί βόμβα απέναντι από πολυκατοικία επί της Γρηγορίου Λαμπράκη 199. Από την έκρηξη της βόμβας έχει τραυματιστεί μία γυναίκα, αλλά ελαφρά από θραύσματα κρυστάλλων. Η γυναίκα βρισκόταν στον πρώτο όροφο πολυκατοικίας επί της Γρηγορίου Λαμπράκη 195 και πιθανότατα από τα σπασμένα τζάμια της μπαλκονόπορτας, τραυματίστηκε. Οι υλικές ζημιές σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις είναι μεγάλες από το ωστικό κύμα. Η ισχύς της έκρηξης ήταν τόσο δυνατή, που υπάρχουν μαρτυρίες από περιοχές του κέντρου ακόμα και των βορείων προαστίων, που αναφέρουν ότι άκουσαν την έκρηξη. Αυτό εξηγείται καθώς ο Κορυδαλλός θεωρείται από τις περιοχές με τρομερή ακουστική.
ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΑΝΑΡΧΟΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΝ ΒΟΜΒΑ ΣΤΑ ΠΛΟΥΣΙΑ ΒΟΡΕΙΑ ΠΡΟΑΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΣΥΝΟΙΚΙΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ; ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΠΙΤΙΑ;

ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΕΚΡΗΞΗΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΝ ΝΑ ΔΙΩΞΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΕ 27 ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΛΕΠΤΑ;

ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΨΕΥΤΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ, ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΣΑΚΙΣΑΝ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ;

ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΠΟ, ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΛΟΓΩ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ;

13 Μαΐ 2010

Γράφει υπάλληλος της Βουλής

"Είμαι υπάλληλος της Βουλής των Ελλήνων, και είμαι υπερήφανη για αυτό. Διορίστηκα στη θέση αυτή με υποβολή βιογραφικού και αυτό δεν αμφισβητείται. Ας καταλάβετε και εσείς και όλοι οι άλλοι ότι εμείς εδώ και εργαζόμαστε ΣΚΛΗΡΑ, ναι σκληρά, απογεύματα, αργίες, για να έχετε εσείς οι υπόλοιποι νόμους γρήγορα και σωστούς και ότι έχουμε ...ΕΥΘΥΝΕΣ!!! Το δικό μας λάθος θα στοίχιζε στην κοινωνία πολύ περισσότερο από του καθενός. Και οι ευθύνες ΠΡΕΠΕΙ να αμοίβωνται ανάλογα, είτε αυτό αρέσει σε κάποιους είτε όχι. Σταματείστε λοιπόν τις εξυπνάδες και την προβοκατόρικη επίθεση, δεν είναι τυχαίο ότι ΟΛΟΙ οι πολιτικοί χώροι στηρίζουν τα αιτήματά μας. Κοιτάξτε την καμπούρα σας ρουφιάνοι δημοσιογράφοι."
ΕΓΩ ΕΒΑΛΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΟΥΤΕ ΘΑ ΤΟ ΚΡΙΝΩ ... ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΣΤΑ ΠΑΓΚΑΚΙΑ.......

Γιατροί που δεν πλήρωναν εφορία

Στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, δόθηκαν σήμερα από το υπουργείο Οικονομικών, τα ονόματα ιατρών της Αττικής, οι οποίοι φοροδιαφεύγουν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ

Ατυχήματα

Περικοπή στις υπουργικές απολαβές

Από τους υπουργούς του ξεκίνησε τις περικοπές ο νέος πρωθυπουργός της Βρετανίας, Ντέιβιντ Κάμερον. Όπως ανακοινώθηκε, η κυβέρνηση συνασπισμού των Τόρις με τους Φιλελεύθερους Δημοκράτες αποφάσισε να μειώσει κατά 5% τις οικονομικές απολαβές των υπουργών.
Η απόφαση πάρθηκε και ανακοινώθηκε μετά το πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο, που έλαβε χώρα την Πέμπτη.
Σημείο αιχμής για τους Φιλελεύθερους Δημοκράτες είναι η μείωση του ελλείμματος του προϋπολογισμού στη Βρετανία, ο οποίος ξεπερνά το 11% του ΑΕΠ.

Γερό χαράτσι

Υποχρεωτική ασφάλιση για όλους και προαιρετική για όσους θέλουν μεγαλύτερη κάλυψη των καλλιεργειών τους, διεύρυνση της βάσης των ασφαλισμένων χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση και νέος τρόπος είσπραξης των υποχρεωτικών εισφορών. Αυτά ανακοίνωσε η υπουργός κ. Κατερίνα Μπατζελή στη συνέντευξη τύπου που έδωσε την Τετάρτη, 12 Μαΐου, με θέμα τις γενικές αρχές του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του ΕΛΓΑ. Σε ποσοστό 4% επί της αξίας της γεωργικής παραγωγής που ασφαλίζεται θα ανέρχεται πλέον, η ειδική ασφαλιστική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ. Το 4% που θα πληρώνουν υποχρεωτικά οι παραγωγοί θα επιβάλλεται επί της «ασφαλιζόμενης αξίας», η οποία καθορίζεται από την έκταση που καλλιεργεί ο παραγωγός, τη μέση απόδοση των προϊόντων που παράγει και τέλος τη μέση τιμή του προϊόντος κατά την τελευταία τριετία. Για το ζωικό κεφάλαιο η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με βάση τον αριθμό των ασφαλισμένων ζώων επί την αξία τους.
Το ενημερωτικό από το ΥπΑΑΤ για το σύστημα προστασίας και ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας αναφέρει τα εξής:
Ι. ΓΕΝΙΚΑ
1. Η ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κεφαλαίου, αποτελεί ένα από τα αποτελεσματικότερα μέτρα αντιμετώπισης και διαχείρισης των κινδύνων και των κρίσεων που είναι σύμφυτοι στον αγροτικό τομέα. Με την ασφάλιση αυτή, εξασφαλίζεται σε μεγάλο βαθμό η σταθερότητα στον προγραμματισμό της αγροτικής εκμετάλλευσης και η οικονομική επιβίωσή της, αφού δίνει τη δυνατότητα στον αγρότη, σε περίπτωση καταστροφής της σοδειάς του ή του ζωικού κεφαλαίου του, να έχει ένα ελάχιστο σταθερό εισόδημα. Στη συνείδηση μάλιστα του μέσου αγρότη, οι αποζημιώσεις μετά από μία φυσική καταστροφή, έχουν σπουδαιότερη θέση από εκείνη που κατέχουν άλλες μορφές ενισχύσεων. 2. Στις μέρες μας, η ασφάλιση της αγροτικής δραστηριότητας, αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς αποτελεί βασικό μηχανισμό, μέσω του οποίου διοχετεύονται σημαντικά κεφάλαια σε δεκάδες χιλιάδες αγροτικές εκμεταλλεύσεις. Η σοβαρότητα του θέματος και κύρια το υψηλό κόστος διαχείρισης των κινδύνων αυτών, αποτελεί μείζονος σημασίας ζήτημα, η αντιμετώπιση του οποίου θα πρέπει να θεωρείται επιβεβλημένη, όπως επιβεβλημένη πρέπει να θεωρείται και η παρουσία του Κράτους, δίπλα στον αγρότη, στην ανάληψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων και δράσεων, ιδίως όταν προκαλούνται καταστάσεις έκτακτης ανάγκης λόγω θεομηνιών, δυσμενών και ακραίων καιρικών συνθηκών ή άλλων εκτάκτων γεγονότων.
3. Σήμερα, η συχνή εμφάνιση ακραίων καιρικών φαινόμενων, ως αποτέλεσμα ραγδαίων περιβαλλοντικών και κλιματικών αλλαγών που συμβαίνουν στον πλανήτη μας, σε συνδυασμό με τις επιφυτείες, τις φυτοπαθολογικές προσβολές, τις ζωονόσους και τις έντονες και επιτακτικές περιβαλλοντικές απαιτήσεις που επιβάλλουν «λελογισμένη» χρήση φυτοφαρμάκων, αποτελούν βασικές αιτίες για την εμφάνιση κινδύνων και κρίσεων στον αγροτικό και κατ΄ επέκταση και στον διατροφικό τομέα, με σοβαρές επιπτώσεις στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και στο αγροτικό εισόδημα. Η ένταση των επιπτώσεων αυτών, ενισχύεται περαιτέρω από την παγκοσμιοποίηση και τον διεθνή αυξανόμενο ανταγωνισμό των αγορών, τις διατροφικές κρίσεις, καθώς και τη σταδιακή αλλαγή του τρόπου στήριξης του αγροτικού εισοδήματος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ανάγκη, κατά συνέπεια, της λήψης υπόψη όλων αυτών των νέων κινδύνων και παραγόντων, κατέστη επιτακτική. 4. Οι σύγχρονες ανάγκες, αλλά και οι ιδιαιτερότητες της Ελληνικής γεωργίας και κτηνοτροφίας, (ο μικρός κλήρος, οι μικρές μονάδες, η πολυκαλλιέργεια, το ανάγλυφο του εδάφους με ορεινούς και νησιωτικούς όγκους και με μεγάλο εύρος μικροκλιματικών διακυμάνσεων κλπ), επιβάλουν το δικό τους μοντέλο γεωργοασφαλιστικού συστήματος, που πρέπει να υπακούει και να αντιστοιχεί σε ένα πλαίσιο αρχών με συγκεκριμένους στόχους.
Το νέο σύστημα πρέπει: α) να παρέχει στον αγρότη-παραγωγό έναν μηχανισμό ευέλικτο και ικανό να παρακολουθήσει τις ραγδαίες εξελίξεις του διεθνούς και ευρωπαϊκού περιβάλλοντος, ώστε να μπορεί να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες και τα μέσα που προβλέπονται ή θα προβλεφθούν στο πλαίσιο της υφιστάμενης, αλλά και της υπό αναθεώρηση Κοινής Γεωργικής Πολιτικής (ΚΓΠ) β) να εφοδιάσει την Πολιτεία με ένα δυναμικό μέσο εφαρμογής της πολιτικής της στον τομέα της διαχείρισης των κινδύνων και των κρίσεων, παρέχοντας ουσιαστική προστασία στο αγροτικό εισόδημα από φυσικούς κινδύνους, ασθένειες και παθήσεις που ζημιώνουν τη φυτική και ζωική παραγωγή και στο αντίστοιχο κεφάλαιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων της χώρας, προκειμένου αυτές, να διατηρήσουν ή και να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, γ) να απαλείψει τις τυχόν αντιθέσεις του υπάρχοντος συστήματος προς το θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να ευθυγραμμιστεί προς τα αντίστοιχα συστήματα των άλλων χωρών μελών και να διευκολύνει την ενσωμάτωσή του στο ευρύτερο κανονιστικό και οικονομικό περιβάλλον, στο οποίο πρέπει να λειτουργήσει, δ) να μειώσει τις αδυναμίες του σημερινού συστήματος με τελικό στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται στον αγρότη, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα, όπως για παράδειγμα τις κλιματικές και περιβαλλοντικές αλλαγές και τέλος, ε) να συμβάλλει στην οικονομική εξυγίανση του σημερινού αδιέξοδου μοντέλου ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας και να διαμορφώσει ένα συνολικά ισοσκελισμένο ασφαλιστικό σύστημα, όπου οι παροχές θα είναι στο ίδιο ύψος με τα ετήσια έσοδα του ΕΛΓΑ, να καθορίσει μια κατά προϊόν ανταποδοτικότητα και μέσω της επιδότησης του ασφάλιστρου να τονίσει και τον κοινωνικό χαρακτήρα του γεωργοασφαλιστικού συστήματος. 5. Σ΄ αυτούς τους στόχους προσβλέπει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και στα πλαίσια αυτά κατάρτισε και δημοσιοποιεί το νομοσχέδιο για την εξυγίανση, τον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση του εν γένει γεωργοασφαλιστικού μας συστήματος, για να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, προκειμένου μέσα από ένα ευρύ, ανοιχτό, δημοκρατικό διάλογο, να οριστικοποιηθούν και να συμπληρωθούν οι νέες ρυθμίσεις. Η προώθηση μιας βιώσιμης, οικονομικά και θεσμικά, πολιτικής πρότασης για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του γεωργοασφαλιστικού συστήματος και του ΕΛΓΑ, θεωρείται άμεσα επιβεβλημένη προτεραιότητα.

ΙΙ. ΟΙ 14 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤO ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Οι 14 βασικές αλλαγές που γίνονται στο γεωργοασφαλιστικό σύστημα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι οι ακόλουθες: 1. Επανακαθορίζεται το ενιαίο εθνικό σύστημα προστασίας της αγροτικής δραστηριότητας και προσδιορίζονται οι τρεις πυλώνες στους οποίους στηρίζεται: α) στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ), β) στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, στους αλληλασφαλιστικούς συνεταιρισμούς και στα Ταμεία Αλληλοβοήθειας και γ) στην Υπηρεσία Διαχείρισης Κρίσεων και Κινδύνων στον Αγροτικό Τομέα του Υπ.Α.Α.Τ, η οποία είναι και η αρμόδια υπηρεσία για την εποπτεία και τον έλεγχο του συστήματος και για την κατάρτιση και εκτέλεση προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων στα πλαίσια των προγραμμάτων της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ). 2. Επαναβεβαιώνεται η διατήρηση της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΕΛΓΑ, άρα και ο κοινωνικός χαρακτήρας του ΕΛΓΑ, με αποτέλεσμα να παρέχεται άμεση οικονομική και ηθική στήριξη στους πληττόμενους από ακραία καιρικά φαινόμενα παραγωγούς, γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα διατήρησης της αγροτικής δραστηριότητας και γενικότερα του κοινωνικού ιστού στην περιφέρεια. 3. Θεσπίζεται, εκτός από την υποχρεωτική ασφάλιση στον ΕΛΓΑ, η πρόσθετη ασφάλιση για όσους επιθυμούν αυξημένη προστασία και η προαιρετική ασφάλιση, για κινδύνους που δεν περιλαμβάνονται στους υποχρεωτικά ασφαλιζόμενους κίνδυνους του ΕΛΓΑ. Με τη ρύθμιση αυτή, ενισχύεται η ανάπτυξη του θεσμού της συμπληρωματικής (πρόσθετης και προαιρετικής) ασφάλισης, με σκοπό την ύπαρξη ευέλικτων, σύγχρονων, ανταποδοτικών επιδοτούμενων ασφαλιστικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας σύγχρονης γεωργίας, 4. Εξυγιαίνεται οικονομικά ο ΕΛΓΑ και προβλέπεται ο ισοσκελισμός των εσόδων του με τα έξοδά του καθώς και η αναλογική και συμμετρική μείωση των καταβαλλομένων αποζημιώσεων σε περίπτωση που τα έσοδά του δεν επαρκούν. Συγκεκριμένα θεσπίζονται κανόνες με τους οποίους εξασφαλίζεται ο ισοσκελισμός των εσόδων και των δαπανών του ΕΛΓΑ. Ο ΕΛΓΑ στο εξής θα μπορεί, να χορηγεί προκαταβολές στους δικαιούχους αγρότες και να προβαίνει στην τελική εκκαθάριση των αποζημιώσεων στο τέλος κάθε διαχειριστικού έτους. Εάν μετά την εκκαθάριση, τα έσοδά του από κάθε πηγή, μετά την αφαίρεση των εξόδων μισθοδοσίας, των δαπανών για τα προγράμματα ενεργητικής προστασίας και λοιπών λειτουργικών δαπανών, δεν επαρκούν για την καταβολή του υπολοίπου των αποζημιώσεων, υποχρεούται να προβαίνει σε αναλογική μείωση των αποζημιώσεων, ανά προϊόν, στη φυτική παραγωγή και ανά ζώο στο ζωικό κεφάλαιο, μέχρι του ποσού που απαιτείται για τον ισοσκελισμό του ισολογισμού του. 5. Καταργείται η δυνατότητα χορήγησης κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεων μέσω του προϋπολογισμού του ΕΛΓΑ, δυνατότητα που «ανάγκαζε» τον ΕΛΓΑ να λαμβάνει δάνεια για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του και συνέβαλε στο να οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο. Οι κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις μπορεί να χορηγούνται απευθείας από τον προϋπολογισμό, στα πλαίσια των επιτρεπόμενων κρατικών ενισχύσεων, με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και θα κοινοποιούνται και στην ΕΕ. 6. Ορίζεται το ύψος της «απαλλαγής» και ο τρόπος εφαρμογής της. Η απαλλαγή ορίζεται στο 20% της ασφαλιζόμενης αξίας και υπολογίζεται επί του συνόλου των καλλιεργειών ομοειδών ειδών κάθε ασφαλισμένου. Με τον όρο «απαλλαγή» νοείται το ποσοστό ζημίας, πέραν του οποίου υπολογίζεται και καταβάλλεται αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ. Για τις καλύψεις που υπάγονται στις κρατικές ενισχύσεις (ΠΣΕΑ) το ποσοστό της απαλλαγής ορίζεται σε 30%. 7. Θεσπίζεται ανώτατο ποσό αποζημίωσης ανά δικαιούχο ή ανά ομοειδή καλλιέργεια. Το ποσό αυτό ορίζεται στις 70.000 ευρώ και μπορεί να αφορά, είτε στο σύνολο της αποζημίωσης που μπορεί να εισπράττει κάθε δικαιούχος για όλες τις καλλιέργειες, είτε να αφορά σε κάθε ομοειδή καλλιέργεια ξεχωριστά. 8. Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού και είσπραξης της υποχρεωτικής ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς, προκειμένου να παταχθεί η εισφοραποφυγή και η εισφοροδιαφυγή. Συγκεκριμένα καθορίζεται το ύψος, σε ποσοστό 4% επί της αξίας της γεωργικής παραγωγής που ασφαλίζεται (ασφαλιζόμενη αξία) και που είναι δεκτική αποζημίωσης και ο τρόπος υπολογισμού της, καθώς και η διαδικασία επιβολής και είσπραξής της. Για την ειδική ασφαλιστική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, με τον όρο «ασφαλιζόμενη αξία» νοείται η αξία της γεωργικής παραγωγής που παράγει κάθε ασφαλισμένος παραγωγός, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ομάδα παραγωγών ή κοινωνία προσώπων και η οποία δηλώνεται στην Ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας η οποία υποβάλλεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο από κοινού με την Ενιαία Δήλωση Ενίσχυσης για την καταβολή των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης από τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Για τη φυτική παραγωγή, η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με πολλαπλασιασμό του εμβαδού της καλλιεργούμενης έκτασης (αριθμό στρεμμάτων) επί τη μέση ποσότητα παραγωγής της συγκεκριμένης καλλιέργειας σε επίπεδο νομού επί τη μέση τιμή πώλησης του προϊόντος τη συγκεκριμένη εμπορική περίοδο. Για το ζωικό κεφάλαιο η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με βάση των αριθμό των ασφαλισμένων ζώων επί την αξία τους. Η βεβαίωση και επιβολή της υποχρεωτικής ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς γίνεται κατά το χρόνο υποβολής της Ενιαίας Δήλωσης Καλλιέργειας - Ενιαίας Δήλωσης Ενίσχυσης (1η Μαρτίου έως 15η Μαΐου κάθε έτους) και καταβάλλεται στον ΕΛΓΑ το αργότερο μέχρι την 31η Ιουλίου του ίδιου έτους. Σε περίπτωση αδυναμίας καταβολής, ο ασφαλισμένος παραγωγός δύναται να εκχωρήσει στον ΕΛΓΑ, μελλοντικές απαιτήσεις του, ισόποσου ύψους, από το δημόσιο (επιστροφή Φ.Π.Α., ενιαία ενίσχυση, επιστροφή φόρου πετρελαίου κ.λ.π.) ή από ιδιώτες στους οποίους έχει ή πρόκειται να πουλήσει την παραγωγή του. 9. Επιβάλλεται γενική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, η οποία καταβάλλεται από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δηλώνουν εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις. Υποκείμενα στην εισφορά αυτή είναι τα φυσικά πρόσωπα που δηλώνουν συνολικό εισόδημα, συμπεριλαμβανομένου του γεωργικού εισοδήματος, που υπερβαίνει το εκάστοτε ισχύον αφορολόγητο όριο, όπως αυτό προβλέπεται από τις διατάξεις περί φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και αντίστοιχα όλα τα νομικά πρόσωπα. Η εισφορά αυτή επιβάλλεται με συντελεστή 2% επί του καθαρού γεωργικού εισοδήματος που δηλώνεται με την οικεία δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ο συντελεστής 2% μπορεί να αυξηθεί μέχρι και το 5%. 10. Στην πρόσθετη και στην προαιρετική ασφάλιση, συμμετέχουν και αλληλασφαλιστικοί συνεταιρισμοί και ιδιωτικές εταιρείες που θα ασφαλίζουν κινδύνους ή μέρος (ποσοστό ) αυτών που δεν καλύπτει ο ΕΛΓΑ με επιδότηση του ασφαλίστρου, με αποτέλεσμα ο αγρότης να έχει εκτός από την υποχρεωτική ασφάλιση επιπλέον και την πρόσθετη και προαιρετική ασφαλιστική κάλυψη με μειωμένη επιβάρυνση. Η ανάπτυξη του θεσμού των επιδοτούμενων ασφαλιστικών προγραμμάτων μέσω και ιδιωτικών επιχειρήσεων και αλληλασφαλιστικών Συνεταιρισμών, ενισχύει ουσιαστικά και τον σημερινό ρόλο του ΕΛΓΑ 11. Το κράτος, μέσω χρηματοδοτικής συνεισφοράς στα Ταμεία Αλληλοβοήθειας μπορεί να αποζημιώνει πληττόμενους γεωργούς για απώλειες που προκαλούνται από ασθένειες ζώων και φυτών και περιβαλλοντικών συμβάντων, 12. Προβλέπεται η καθιέρωση της ασφαλιστικής ενημερότητας του ΕΛΓΑ, που θα αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση δικαιωμάτων που παρέχονται στους αγρότες, όπως η αγορά αγροτικού οχήματος, η άδεια πώλησης αγροτικών προϊόντων στις λαϊκές αγορές, η σύναψη δανείων, καθώς και η παράδοση προϊόντων σε συνεταιρισμούς ή επιχειρήσεις μεταποίησης ή εμπορίας. 13. Προβλέπεται ο περιορισμός της δυνατότητας πρόσληψης έκτακτου με σύμβαση ορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου στον ΕΛΓΑ. Στο εξής, η εκτίμηση και εξατομίκευση των ζημιών που καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ, σε περίπτωση που το προσωπικό του ΕΛΓΑ δεν επαρκεί, θα μπορεί να πραγματοποιείται από πραγματογνώμονες γεωπόνους, γεωτεχνικούς ή κτηνίατρους που θα είναι πιστοποιημένοι για το σκοπό αυτό από το ΓΕΩΤΕE. Με τον ίδιο τρόπο, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες, θα πραγματοποιείται και η εκτίμηση και εξατομίκευση των ζημιών που καλύπτονται μέσω των κρατικών ενισχύσεων (ΠΣΕΑ) καθώς και των αποζημιώσεων για ζημίες στη γεωργική παραγωγή από κινδύνους που δεν καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στον ΕΛΓΑ και στην υπηρεσία διαχείρισης κρίσεων και κινδύνων του ΥπΑΑΤ, να χρησιμοποιούν νέα τεχνολογικά μέσα, όπως η τηλεπισκόπηση, για την επισήμανση και εκτίμηση των ζημιών. 14. Θεσπίζεται ο πλήρης οργανικός και οικονομικός διαχωρισμός των κρατικών ενισχύσεων ΠΣΕΑ που επανέρχονται στην αρμοδιότητα του Υπ.ΑΑΤ, από τις ασφαλιστικές καλύψεις του ΕΛΓΑ με αποτέλεσμα α) να γίνεται η αναγκαία διάκριση μεταξύ, αφενός, των κρατικών ενισχύσεων και του νομικού και οργανωτικού πλαισίου που ισχύει για αυτές και αφετέρου, της ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής και του θεσμικού, οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου που ισχύει για αυτή και β) να επέρχεται πλήρης εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΠΣΕΑ με την ενεργοποίηση και των προβλεπόμενων πόρων για κάλυψη ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα, αποτέλεσμα των κλιματικών αλλαγών, από τον πυλώνα ΙΙ του «Προγράμματος Αλέξανδρος Μπαλτατζής».